Met reden geloven

IndexFAQZoekenRegistrerenGebruikerslijstGebruikersgroepenInloggen

Deel | 

Wanneer komt de antichrist?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
0ortje

Aantal berichten : 24
Registration date : 24-06-07

BerichtOnderwerp: Wanneer komt de antichrist?   zo jun 24, 2007 8:04 am

Aangezien dit over de bijbel gaat dacht ik het hier wel te kunnen plaatsen.

Ik heb het onderwerp verplaats naar 'moeilijke vragen rondom het christelijke geloof' omdat ik speculaties rondom de antichrist niet echt vind vallen onder wetenschap [Alex]

De antichrist:
Het begrip komt in de Bijbel voor in de brieven van Johannes. In de Openbaring van Johannes, het laatste boek uit het Nieuwe Testament, komt het woord antichrist niet voor, maar naar algemene overtuiging wordt de persoon daarin wel beschreven en het beest genoemd.

Wat we gezien hebben is dat meerdere personen in de geschiedenis, met name door de christelijke kerk, beschuldigd zijn van het zijn van de antichrist.
Onder andere Napoleon ( 15 augustus 1769 — Sint Helena, 5 mei 1821 ) en Maarten Luther ( 10 november 1483 – aldaar 18 februari 1546 ) hebben het moeten ontgelden.
Ook Hitler ( 20 april 1889 – Berlijn, 30 april 1945) was een genomineerde kandidaat voor de titel "de antichrist".

Veel is er niet gebeurd na en met de komst van deze drie personen, kijkend naar Armageddon en de komst van de antichrist. We leven nog steeds door. De Euro word meer waard. Oorlog in irak. En nog steeds komen er kandidaten bij voor de titel "de antichrist". Onder andere Bill Gates, Barrack Obama En Nicolas Zarkozy moeten het nu weer ontgelden.

Hier nog een klein stukje over de antichrist:

De antichrist treedt in de geschiedenis op aan het einde van de tijd (eindtijd) vanwege de naderende terugkeer van Jezus Christus om Zijn Duizendjarig rijk op aarde te vestigen. Op het moment dat de heerschappij van de antichrist tot een climax komt, keert Jezus Christus naar de aarde.

Kan iemand de vragen hieronder behandelen. Met een direct antwoord op de gestelde vragen graag.

1. Wat ik zou willen weten is : Wanneer komt "de antichrist" dan echt?

2. Hoe kunnen christenen dit zo zeker weten, aangezien het nooit gebeurd is? In de toekomst kijken misschien? Hoe kun je van zoiets weten dat het gaat gebeuren?

3: Waaom is het zo vaak "fout" gegaan. Vele mensen zijn beschuldigd van het zijn van de antichrist. Met name door de christelijke kerk. Waarvan al die missers?

Laatst aangepast door op zo jun 24, 2007 9:43 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
esperanza

Aantal berichten : 333
Leeftijd : 28
Registration date : 11-06-07

BerichtOnderwerp: Re: Wanneer komt de antichrist?   zo jun 24, 2007 8:19 am

Welkom op het forum, Oortje.

Volgens mij is het niet eens zeker dat het wel om 1 persoon gaat, dé antichrist. In de brieven van Johannes gaat het namelijk steeds over meerdere personen:

1 Johannes 4:3 en iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God. En dit is de geest van de antichrist, waarvan gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld.
1 Johannes 2:18 Nu al treden er veel antichristen op, en daardoor weten we dat dit het laatste uur is.
1 Johannes 2:22 Bestaat er een grotere leugenaar dan iemand die ontkent dat Jezus de christus is? De antichrist is ieder die de Zoon niet erkent.

2 Johannes 1:7 Er zijn veel dwalleraren in de wereld verschenen die de komst van Jezus christus als mens niet belijden. dat nu is de verleider, de antichrist.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
0ortje

BerichtOnderwerp: Re: Wanneer komt de antichrist?   zo jun 24, 2007 8:35 am

esperanza schreef:

Volgens mij is het niet eens zeker dat het wel om 1 persoon gaat, dé antichrist. In de brieven van Johannes gaat het namelijk steeds over meerdere personen:

1 Johannes 4:3 en iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God. En dit is de geest van de antichrist, waarvan gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld.
1 Johannes 2:18 Nu al treden er veel antichristen op, en daardoor weten we dat dit het laatste uur is.
1 Johannes 2:22 Bestaat er een grotere leugenaar dan iemand die ontkent dat Jezus de christus is? De antichrist is ieder die de Zoon niet erkent.

2 Johannes 1:7 Er zijn veel dwalleraren in de wereld verschenen die de komst van Jezus christus als mens niet belijden. dat nu is de verleider, de antichrist.

Ik meen toch echt deze informatie te hebben gelezen over "de antichrist".

De antichrist (Grieks: αντίχριστος antichristos = in plaats van Christus) is de ultieme manifestatie van het kwaad in een menselijk wezen.
Het begrip komt in de Bijbel voor in de brieven van Johannes. In de Openbaring van Johannes, het laatste boek uit het Nieuwe Testament, komt het woord antichrist niet voor, maar naar algemene overtuiging wordt de persoon daarin wel beschreven en het beest genoemd.

Je ziet het duidelijk aan het zwartgedrukte. Er word een persoon bedoeld.
Hieronder nog een voorbeeld:

De antichrist treedt in de geschiedenis op aan het einde van de tijd (eindtijd) vanwege de naderende terugkeer van Jezus Christus om Zijn Duizendjarig rijk op aarde te vestigen. Op het moment dat de heerschappij van de antichrist tot een climax komt, keert Jezus Christus naar de aarde.

Alweer indicaties ( in het zwart ) dat het om "een persoon" gaat.
De antichrist, de ultieme manifestatie van het kwaad in een menselijk wezen.
Duidelijk afleidbaar van het zwartgedrukte is dat "de antichrist" een persoon is of moet zijn.
Hier nog een laatste voorbeeld:

De antichrist laat zich helemaal leiden door de satan en deze tracht door deze persoon de mensheid geheel in zijn macht te krijgen en de gelovigen uit te roeien.

Duidelijk is te zien dat het zwartgedrukte wederom aangeeft dat het om "een persoon" gaat.

Nu we dit helder hebben gesteld, zie ik graag ook antwoord op mijn laatste 2 vragen, en eventueel ook nog de eerste. Dit, aangezien we dus hebben vastgesteld dat "de antichrist" een persoon moet zijn. Zo word het beschreven vanuit de bijbel.

Hieronder nog eens de 3 vragen.

1: Wat ik zou willen weten is : Wanneer komt "de antichrist" dan echt?

2. Hoe kunnen christenen dit zo zeker weten, aangezien het nooit gebeurd is? In de toekomst kijken misschien? Hoe kun je van zoiets weten dat het gaat gebeuren?

3: Waaom is het zo vaak "fout" gegaan. Vele mensen zijn beschuldigd van het zijn van de antichrist. Met name door de christelijke kerk. Waarvan al die missers?

Laatst aangepast door op zo jun 24, 2007 9:25 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
esperanza

BerichtOnderwerp: Re: Wanneer komt de antichrist?   zo jun 24, 2007 9:10 am

Ik zal een nieuw topic maken over wie of wat de antichrist is, dan kunnen de christenen hier jouw vragen behandelen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
0ortje

BerichtOnderwerp: Re: Wanneer komt de antichrist?   zo jun 24, 2007 9:16 am

esperanza schreef:
Ik zal een nieuw topic maken over wie of wat de antichrist is, dan kunnen de christenen hier jouw vragen behandelen.

Nee hoor dat hoeft niet. Aangezien dit ook een "bijbelaangelegenheid is ( het staat immers in de bijbel ) kunnen we gewoon hier verder gaan.
Het is mijn vraagstelling, dus zie ik ook graag antwoord op mijn vraagstelling.
Waarom zou het nodig zijn daar een nieuw topic over te maken. Dit is het topic lol!

Hier, nogmaals, de 3 vragen.

Kun je me nu direct beantwoorden, Esperanza? Of wie dan ook.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
esperanza

BerichtOnderwerp: Re: Wanneer komt de antichrist?   zo jun 24, 2007 9:35 am

0ortje schreef:

Nee hoor dat hoeft niet. Aangezien dit ook een "bijbelaangelegenheid is ( het staat immers in de bijbel ) kunnen we gewoon hier verder gaan.

Oke, ik heb het een beetje te laat gelezen, en heb dus al een nieuw topic gemaakt. Alex moet die dan maar even verwijderen Very Happy.

ik schreef:

Is de antichrist 1 persoon, meerdere personen of nog iets anders?

Teksten over de antichrist in de bijbel:

Johannes 4:3 en iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God. En dit is de geest van de antichrist, waarvan gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld.

Openbaring over het beest:

17:3 En hij bracht mij weg in een woestijn, in den geest, en ik zag een vrouw, zittende op een scharlaken rood beest, dat vol was van namen der gods lastering, en had zeven hoofden en tien hoornen.

8 Het beest, dat gij gezien hebt, was en is niet; en het zal opkomen uit den afgrond, en ten verderve gaan; en die op de aarde wonen, zullen verwonderd zijn (welker namen niet zijn geschreven in het boek des levens van de grondlegging der wereld), ziende het beest, dat was en niet is, hoewel het is.

9 Hier is het verstand, dat wijsheid heeft. De zeven hoofden zijn zeven bergen, op welke de vrouw zit.

10 En het zijn ook zeven koningen; de vijf zijn gevallen, en de een is, en de ander is nog niet gekomen, en wanneer hij zal gekomen zijn, moet hij een weinig tijds blijven.

11 En het beest, dat was en niet is, die is ook de achtste koning, en is uit de zeven en gaat ten verderve.

12 En de tien hoornen, die gij gezien hebt, zijn tien koningen, die het koninkrijk nog niet hebben ontvangen, maar als koningen macht ontvangen op een ure met het beest.

13 Dezen hebben enerlei mening, en zullen hun kracht en macht het beest overgeven.

14 Dezen zullen tegen het Lam krijgen, en het Lam zal hen overwinnen (want Het is een Heere der heren, en een Koning der koningen), en die met Hem zijn, de geroepenen, en uitverkorenen en gelovigen.

Dus de antichrist wordt beschreven als een geest in mensen die Jezus niet belijden, als een ieder die Jezus niet erkent, als dwaalleraren en als het beest, dat verschillende koningen vertegenwoordigt.

Citaat :
Waarom zou het nodig zijn daar een nieuw topic over te maken. Dit is het topic lol!

Omdat jij 3 vragen hebt die je beantwoord wil hebben. Mijn vraag, of het wel om 1 persoon gaat, is dus iets heel anders . Het zijn eigenlijk twee losstaande discussies.

Citaat :

Dat kan je niet weten.
Citaat :

Er zijn wel een paar dingen in de bijbel geschreven hierover. Zo zal er iemand zijn die oorlog voert tegen de 'heiligen', de ongelovigen zullen allemaal achter hem staan, hij kan grote tekenen doen, er komt een merkteken op de rechterhand op het voorhoofd.

Citaat :

Er zijn zoveel mensen die van alles beweren. Er zijn velen die zeggen te kunnen voorspellen wanneer Jezus terugkomt, terwijl andere christenen zeggen dat niemand dat kan weten. Ik denk dat het hierbij ook zo is, niet iedereen dacht dat Luther bijvoorbeeld de antichrist was, want hij had ook veel aanhangers.
Citaat :

Voor de duidelijkheid, ik geloof zelf niet in de bijbel, dus ook niet in de antichrist Very Happy.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
0ortje

BerichtOnderwerp: Re: Wanneer komt de antichrist?   zo jun 24, 2007 9:41 am

esperanza schreef:
0ortje schreef:

Oke, ik heb het een beetje te laat gelezen, en heb dus al een nieuw topic gemaakt. Alex moet die dan maar even verwijderen Very Happy.

ik schreef:

Is de antichrist 1 persoon, meerdere personen of nog iets anders?

Teksten over de antichrist in de bijbel:

Johannes 4:3 en iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God. En dit is de geest van de antichrist, waarvan gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld.

Openbaring over het beest:

17:3 En hij bracht mij weg in een woestijn, in den geest, en ik zag een vrouw, zittende op een scharlaken rood beest, dat vol was van namen der gods lastering, en had zeven hoofden en tien hoornen.

8 Het beest, dat gij gezien hebt, was en is niet; en het zal opkomen uit den afgrond, en ten verderve gaan; en die op de aarde wonen, zullen verwonderd zijn (welker namen niet zijn geschreven in het boek des levens van de grondlegging der wereld), ziende het beest, dat was en niet is, hoewel het is.

9 Hier is het verstand, dat wijsheid heeft. De zeven hoofden zijn zeven bergen, op welke de vrouw zit.

10 En het zijn ook zeven koningen; de vijf zijn gevallen, en de een is, en de ander is nog niet gekomen, en wanneer hij zal gekomen zijn, moet hij een weinig tijds blijven.

11 En het beest, dat was en niet is, die is ook de achtste koning, en is uit de zeven en gaat ten verderve.

12 En de tien hoornen, die gij gezien hebt, zijn tien koningen, die het koninkrijk nog niet hebben ontvangen, maar als koningen macht ontvangen op een ure met het beest.

13 Dezen hebben enerlei mening, en zullen hun kracht en macht het beest overgeven.

14 Dezen zullen tegen het Lam krijgen, en het Lam zal hen overwinnen (want Het is een Heere der heren, en een Koning der koningen), en die met Hem zijn, de geroepenen, en uitverkorenen en gelovigen.

Dus de antichrist wordt beschreven als een geest in mensen die Jezus niet belijden, als een ieder die Jezus niet erkent, als dwaalleraren en als het beest, dat verschillende koningen vertegenwoordigt.

Citaat :

Omdat jij 3 vragen hebt die je beantwoord wil hebben. Mijn vraag, of het wel om 1 persoon gaat, is dus iets heel anders . Het zijn eigenlijk twee losstaande discussies.

Citaat :

Dat kan je niet weten.
Citaat :

Er zijn wel een paar dingen in de bijbel geschreven hierover. Zo zal er iemand zijn die oorlog voert tegen de 'heiligen', de ongelovigen zullen allemaal achter hem staan, hij kan grote tekenen doen, er komt een merkteken op de rechterhand op het voorhoofd.

Citaat :

Er zijn zoveel mensen die van alles beweren. Er zijn velen die zeggen te kunnen voorspellen wanneer Jezus terugkomt, terwijl andere christenen zeggen dat niemand dat kan weten. Ik denk dat het hierbij ook zo is, niet iedereen dacht dat Luther bijvoorbeeld de antichrist was, want hij had ook veel aanhangers.
Citaat :

Voor de duidelijkheid, ik geloof zelf niet in de bijbel, dus ook niet in de antichrist Very Happy.

Oke, ik wacht wel tot er iemand anders dan jijzelf antwoord geeft op deze, naar mijn mening, duidelijke vraagstelling(en).
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
esperanza

BerichtOnderwerp: Re: Wanneer komt de antichrist?   zo jun 24, 2007 9:52 am

0ortje schreef:

Oke, ik wacht wel tot er iemand anders dan jijzelf antwoord geeft op deze, naar mijn mening, duidelijke vraagstelling(en).

Waarom zint mijn antwoord je niet? En waarom ga je er van uit dat het om 1 persoon gaat, behalve dat wikipedia het zegt?
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
0ortje

BerichtOnderwerp: Re: Wanneer komt de antichrist?   zo jun 24, 2007 11:22 am

esperanza schreef:
0ortje schreef:

Waarom zint mijn antwoord je niet? En waarom ga je er van uit dat het om 1 persoon gaat, behalve dat wikipedia het zegt?

Omdat dat is wat er staat. Ik houd het gaat rechtlijnig en wil uitgaan van de bestaande feiten. Wikipedia is natuurlijk een zeer goede bron van rechtstaande informatie, een zeer goede, online, encyclopedie.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
esperanza

BerichtOnderwerp: Re: Wanneer komt de antichrist?   zo jun 24, 2007 12:45 pm

0ortje schreef:
esperanza schreef:
0ortje schreef:

Omdat dat is wat er staat. Ik houd het gaat rechtlijnig en wil uitgaan van de bestaande feiten. Wikipedia is natuurlijk een zeer goede bron van rechtstaande informatie, een zeer goede, online, encyclopedie.

Het probleem is alleen dat niet iedereen het met elkaar eens is. De eindtijd wordt op meerdere manieren uitgelegd, de een denkt dat alle rampen op een dag gebeuren waarna Jezus terugkomt, terwijl de ander denkt dat eerst alle gelovigen naar de hemel gaan, dat vervolgens de rampen over de ongelovigen komen zodat er voor hen nog een kans is om te bekeren.
Ik heb serieus van sommigen gehoord dat zij twijfelen of de antichrist 1 persoon is. En als ik zo de brieven van Johannes lees, en openbaringen, dan snap ik dat ook wel. Dus mijn vraag aan jou: hoe interpreteer jij de beschrijving van de antichrist volgens Johannes? Hoe kan het hier over 1 persoon gaan?
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
0ortje

BerichtOnderwerp: Re: Wanneer komt de antichrist?   zo jun 24, 2007 1:14 pm

esperanza schreef:
0ortje schreef:
esperanza schreef:
0ortje schreef:

Het probleem is alleen dat niet iedereen het met elkaar eens is. De eindtijd wordt op meerdere manieren uitgelegd, de een denkt dat alle rampen op een dag gebeuren waarna Jezus terugkomt, terwijl de ander denkt dat eerst alle gelovigen naar de hemel gaan, dat vervolgens de rampen over de ongelovigen komen zodat er voor hen nog een kans is om te bekeren.
Ik heb serieus van sommigen gehoord dat zij twijfelen of de antichrist 1 persoon is. En als ik zo de brieven van Johannes lees, en openbaringen, dan snap ik dat ook wel. Dus mijn vraag aan jou: hoe interpreteer jij de beschrijving van de antichrist volgens Johannes? Hoe kan het hier over 1 persoon gaan?

Waar komen al die verschillende theorieën dan vandaan. De een denkt dat alle rampen op een dag gebeuren waarna Jezus terugkomt of terwijl de ander denkt dat eerst alle gelovigen naar de hemel gaan, dat vervolgens de rampen over de ongelovigen komen zodat er voor hen nog een kans is om te bekeren ?????

Naar mijn mening is het één boek, met eenmalig "de brieven van Johannes. De conclusie van die brieven anno 2007 zijn gewoon terug te vinden op Wiki. Daar hoef ik zelf niet meer voor te "interpreteren". Maar blijkbaar is hier niemand met antwoord.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
.

Aantal berichten : 156
Registration date : 15-05-07

BerichtOnderwerp: Re: Wanneer komt de antichrist?   zo jun 24, 2007 2:06 pm

Oortje schreef:
1. Wat ik zou willen weten is : Wanneer komt "de antichrist" dan echt?
Dat weten we niet. Men zegt dat de eindtijd nu is, maar dat beweert men al 2000 jaar lang, dus dat is onzeker. De antichrist wordt inderdaad verwacht in de eindtijd, en we weten niet wanneer dit is.

Oortje schreef:
Zoals je al aangaf, staat het beschreven in Openbaringen (zo wordt het in ieder geval geïnterpreteerd) en zo wordt het over 't algemeen gezien als een profetie. Dit is inderdaad 'kijken in de toekomst' als je 't zo wil noemen.

Oortje schreef:
Christenen zijn ook mensen en maken (deerlijke) vergissingen. Door de geschiedenis is dit helaas goed te zien. Men gaat uit van hun interpretatie van antichrist en vergelijkt dit met de tijd waarin ze leven. Maar aangezien er altijd honger en oorlog is, is 't moeilijk te zeggen van: nu is de eindtijd. Omdat men steeds denkt dat 't de eindtijd is, gaat men zoeken naar de antichrist: iemand die absoluut tegen de Christus is en Zijn volgelingen wilt uitroeien. Maarten Luther ging tegen het algemene geloof in, Hitler roeide Gods volk uit, Bill Gates is een kapitalist, etc. Het zijn menselijke oordelen.

Ik hoop dat deze antwoorden enige verduidelijking hebben gegeven.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
esperanza

BerichtOnderwerp: Re: Wanneer komt de antichrist?   ma jun 25, 2007 2:43 am

0ortje schreef:

Waar komen al die verschillende theorieën dan vandaan.
Nooit opgevallen dat de bijbel zo dubbelzinnig is als maar kan? Wink
Citaat :

De een denkt dat alle rampen op een dag gebeuren waarna Jezus terugkomt of terwijl de ander denkt dat eerst alle gelovigen naar de hemel gaan, dat vervolgens de rampen over de ongelovigen komen zodat er voor hen nog een kans is om te bekeren ?????
De ene theorie is dat de dagen, maanden en jaren in Openbaring letterlijk genomen moet worden. Zo kun je dus precies berekenen hoelang alles duurt.
De andere theorie is dat de tijden die gegeven zijn, niets zeggen, omdat het een Openbaring is en het dus symbolisch bedoelt is. Op die manier komen ze allebei op een andere uitleg van de bijbel.

Citaat :

Naar mijn mening is het één boek, met eenmalig "de brieven van Johannes. De conclusie van die brieven anno 2007 zijn gewoon terug te vinden op Wiki. Daar hoef ik zelf niet meer voor te "interpreteren".
Tja, alleen heeft dus niet elke christen dezelfde conclusie Very Happy.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Alex
Admin

Aantal berichten : 487
Registration date : 25-04-07

BerichtOnderwerp: Re: Wanneer komt de antichrist?   vr jun 29, 2007 9:07 am

"Besef daarbij vooral dat geen enkele profetie uit de Schrift een eigenmachtige uitleg toelaat,want nooit is een profetie voortgekomen uit menselijk initiatief: mensen die namens God spraken werden daartoe altijd gedreven door de heilige Geest" (2 Petrus 1: 20 & 21)

Profetieën analyseren heeft geen zin, alleen door middel van de Heilige Geest worden ze duidelijk. De reden dat er zoveel tegenstrijdige theorieën bestaan, is omdat het eigen bedenksels zijn, invullingen van hetgeen gaat gebeuren.

esperanza

BerichtOnderwerp: Re: Wanneer komt de antichrist?   za jun 30, 2007 3:11 am

Alex schreef:

Profetieën analyseren heeft geen zin, alleen door middel van de Heilige Geest worden ze duidelijk. De reden dat er zoveel tegenstrijdige theorieën bestaan, is omdat het eigen bedenksels zijn, invullingen van hetgeen gaat gebeuren.
En hoe weet je dat jij de goede geest hebt?

1 Tes. 5:21 Onderzoek alles, behoud het goede
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
AndyB

Aantal berichten : 35
Leeftijd : 43
Registration date : 27-06-07

BerichtOnderwerp: Re: Wanneer komt de antichrist?   zo jul 01, 2007 3:29 pm

esperanza schreef:

Het klopt dat velen antichristelijk worden genoemd. Antichrist is iedereen die tegen de Christus is. Bij DE antichrist gaat het om het beest uit Openbaringen. Dat is wel degelijk één persoon. Lees Openbaringen 13 goed door, dan is het duidelijk dat het om één persoon gaat. Ik heb een goed artikel over Hitler en Napoleon en al die anderen die beticht zijn van antichrist. Zij hebben er volgens dit artikel wel degelijk mee te maken,ik zal het een keer opzoeken, ik heb het digitaal dacht ik.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://debijbeliswaar.tk
esperanza

BerichtOnderwerp: Re: Wanneer komt de antichrist?   ma jul 02, 2007 5:16 am

AndyB schreef:

Het klopt dat velen antichristelijk worden genoemd. Antichrist is iedereen die tegen de Christus is. Bij DE antichrist gaat het om het beest uit Openbaringen. Dat is wel degelijk één persoon. Lees Openbaringen 13 goed door, dan is het duidelijk dat het om één persoon gaat.
Daar ben ik het wel mee eens, maar ik vraag me af of met de antichrist uit de bijbel, zoals in Johannes, wel echt 1 persoon is bedoeld. Het lijkt er meer op dat men later dit beest of de valse profeet de naam 'antichrist' gaf.

Citaat :
Ik heb een goed artikel over Hitler en Napoleon en al die anderen die beticht zijn van antichrist. Zij hebben er volgens dit artikel wel degelijk mee te maken,ik zal het een keer opzoeken, ik heb het digitaal dacht ik.
Bedoel je dat zij de 10 koningen zijn uit Openb. 17:12 ?
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
AndyB

BerichtOnderwerp: Re: Wanneer komt de antichrist?   ma jul 02, 2007 7:03 am

Nee Esperanza zeker niet dit zijn niet de 10 koningen. Ik weet het niet precies meer maar ik zal proberen het artikel te zoeken voor je ik kan het dan wel per e-mail toesturen.
Terug naar boven Go down
esperanza

BerichtOnderwerp: Re: Wanneer komt de antichrist?   di jul 03, 2007 4:24 am

Oke, zeg het maar als je het gevonden hebt.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
AndyB

BerichtOnderwerp: Re: Wanneer komt de antichrist?   di jul 03, 2007 7:05 am

esperanza schreef:
Oke, zeg het maar als je het gevonden hebt.

Ik heb het gevonden, als je intresse hebt, of anderen ook natuurlijk, kan ik het emailen. In mijn profiel staat mijn email vermeld. In dit artikel wordt uitgelegd hoe a.o. de geschiedenis past in dit hele verhaal.
Terug naar boven Go down
Alex
Admin

Aantal berichten : 487
Registration date : 25-04-07

BerichtOnderwerp: Re: Wanneer komt de antichrist?   di jul 03, 2007 7:10 am

Kan je het niet in een nieuw topic zetten? Of anders naar mij toe sturen dat ik dat doe?

AndyB

BerichtOnderwerp: Re: Wanneer komt de antichrist?   di jul 03, 2007 7:25 am

Alex schreef:
Kan je het niet in een nieuw topic zetten? Of anders naar mij toe sturen dat ik dat doe?

Heb ik geprobeerd. Het is een slechte scan in pdf formaat. Het is goed leesbaar op scherm en als je het print, maar als je de letters selecteerd dan maakt hij van beaalde letters andere tekens, maakt het geheel onleesbaar, maar ik zal het naar je toemailen.
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Wanneer komt de antichrist?   

Terug naar boven Go down

Wanneer komt de antichrist?
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Met reden geloven :: Faith :: Moeilijke vragen rondom geloof en de bijbel-
Ga naar: