Met reden geloven
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Met reden geloven


 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst

Ga naar beneden 
+5
Kheops
esperanza
Alex
.
AndyB
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
Alex
Admin
Alex


Aantal berichten : 487
Woonplaats : Geen vaste
Registration date : 25-04-07

Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst   Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Icon_minitimema okt 15, 2007 1:15 am

Hoi Peter! Allereerst nog welkom op dit forum!

Dank je voor je reactie, ik heb echter nog wel enkele vragen en opmerkingen:

Peter schreef:
een moslim,wat gelovige betekend naar het nederlands

Betekent een Moslim niet 'gehoorzaam aan God'? En dit vanuit de betekenis van de Islam, welke is 'onderwerping aan de [enige echte] God'?

Peter schreef:
en onderbouwen doe ik nooit ,immers wat ik vertel is waarheid voor my persoonlyk

Dat is jammer. We proberen hier namelijk een beetje een onderbouwde discussie op gang te krijgen over de Islam en wat dit geloof nu precies inhoud. Als jij dan bijvoorbeeld een uitspraak maakt als:

Peter schreef:
volgens de quran kan je dit boek (quran) op 2
manieren lezen ,om vrede temaken of oorlog te maken ,het boek versterkt
slechts wat in jou hart zit .net als de bybel

maar het vervolgens niet toelicht met een tekst uit de Koran kunnen we dus alleen maar concluderen dat dit een persoonlijke waarheid voor jou is, maar het zegt dus in feite niets over de islam zelf.

Peter schreef:
myn persoonlyk geloof is gebaseert op de 10 geboden net als die van jullie

ff een kleine opmerking, het gros van de bezoekers van deze site is overigens geen christen, of ex-christen, agnost, of ronduit atheďst. De jullie in je zin betreft dus een klein groepje hier op deze site Smile.

Verder zijn de tien geboden natuurlijk hele goede leefregels, als we allemaal niet zouden doden, liegen, overspel plegen en weet ik veel allemaal zou de wereld een stukkie beter zijn. Maar jammer genoeg gebeurt dat niet. Zelfs (of moet ik zeggen juist?) Mohammed ging flink tekeer (understatement) tegen mensen die niet zo geloofden als hij dat deed.

Ik vind het dus jammer dat je je uitspraken niet wil onderbouwen met teksten uit de Koran. Ik heb dat eerder in deze discussie wel gedaan, misschien dat je dat nog wel eens zou willen doorlezen, om te kijken of het waar is.

Daarnaast denk ik overigens dat de Islam meer is dan alleen een 'persoonlijke waarheid'. Dit zie je immers terug in landen die de islam omarmen, namelijk dat het hele politieke stelsel islamitisch wordt en het recht volgens de sjaria geschied. Waar Jezus Christus zei: 'geef Caesar het zijne', lijkt de Koran juist meer te willen zijn dan een persoonlijk geloof.

Tot slot heb ik één vraag aan jou Peter:

Is Mohammed voor jou een voorbeeld of niet?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamorlehem.blogspot.com/
peter

peter


Aantal berichten : 19
Registration date : 13-10-07

Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst   Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Icon_minitimema okt 15, 2007 6:19 am

salaam,vrede

zo een hele hoop vraagjes broeder Very Happy

naar myn mening is geloof persoonlyk ,met algemene regels .

het eerste gebod is een eigen keuze de andere 9 is slechts goed voor de mens zelf .

de quran bv begint met in de naam van de heer de meest barmhartige de meest genade volle ,wat een levenswyze hoort te zyn voor een ,,moslim ,,.

over een moslim gesproken ,het klopt wat je zegt ,overgave aan God ,,maar volgends de religie in het algemeen ,kan ik dan aannemen dat je dan onder de catagorie gelovige valt ,,niet?

ik kan de aya opzoeken ,over hoe je de quran kan lezen ,maar lykt me overbodig ,omdat je zelf een keuze moet\hoort temaken ,hoe jy naar andere wilt reageren ,ongeacht je gevoel of emotie ,hun zyn slechts een meganisme van het lichaam ,en niet jy (ziel).

sorry dat ik jullie een verkeert beeld heb geschetst van my ,om jullie als cristenen te bestempelen ,wat niet myn bedoeling was\is .
ik vertel de geboden slechts omdat ieder mens er beter van wordt .
en het eerste gebod ,is een eigen keuze .
ik wil jullie gerust wat vertellen over de kennis die ik heb over de islam .
maar weet dat niet de bybel of quran geweld predict ,slects de mens .

wie ik volg ,ik volg alle profeten en oprechten ,als voorbeeld ,in hun tyd .
nu leef ik in een andere tyd ,maar het gaat om je inlyk ,vrede .
mohammad heeft huisgehouden ,zeg je ,ben je de profeten iut de bybel vergeten die opdracht kregen om op ,,pad,, te gaan?
ik zie geen verschil tussen deze nobele mensen .
een onderdrukker mag en moet je stoppen terbescherming ,van de zwakkere .
islam is geen cultuur ,netzomin dat het cristendom een cultuur is ,het hoort slechts een cultuur te zuiveren ,van onmenselykheden .
zoals je vele voorbeelden ziet in de bybel en quran .
wie ik volg broeder .ik volg myn hart ,want daar spreekt Allah\God ,niet via een boek .
het boek is slechts een bevesteging van wat in je hart aanwezig is .
ben je boos zullen deze 2 boeken je een redene geven om juist bozer te worden ,kies je om toch rustig teblyven ,zulle deze 2 boeken je dat schenken .
geloof is niet een vorm van belydenis .jeloof is de keuze die je maakt via je belydenis naar andere toe .
heb je naaste lief als je zelf .

de kruistochten waren ook niet het hoogte punt van de ,,kerk,, om maar zo te zeggen ,doch is en was dat niet geloof ,slechts een cultuur uiting .waar de bybel voor werdt misbruikt ,net zoals men dat by de quran doet en andere geinspirerde boeken \geschriften .

en ja dat is myn persoonlyke mening ,immers geloof is ook persoonlyk .geloof kent geen dwang volgends de quran en bybel ,wel via de geleerde .maar die volg ik niet .

moge Allah\God jullie een glimlach schenken .

ps komen de mails automatisch in myn post vak ,of moet ik elke keer op et forum zoeken ?
en sorry waar kan ik my voorstellen?
ben dislecties ,en ben net nieuw ,dus het is ff zoeken op het forum ,sorry .
Terug naar boven Ga naar beneden
esperanza

esperanza


Aantal berichten : 333
Leeftijd : 35
Registration date : 11-06-07

Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst   Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Icon_minitimema okt 15, 2007 6:37 am

Alex schreef:

ff een kleine opmerking, het gros van de bezoekers van deze site is overigens geen christen, of ex-christen, agnost, of ronduit atheďst. De jullie in je zin betreft dus een klein groepje hier op deze site Smile.
Dat heb je eigenlijk nog zacht uitgedrukt Alex Very Happy.

Peter schreef:
maar weet dat niet de bybel of quran geweld predict ,slects de mens
In het oude testament van de bijbel staat meerdere keren dat alle volken uitgeroeid moeten worden. In de koran staat dat ongelovigen die geen respect hebben voor moslims, vernietigd moeten worden. Beide groepen geloven dat hun heilig boek het woord van God is. Dus je kunt denk ik niet zeggen dat in deze gevallen alleen de mens geweld predikt.

Citaat :
ps komen de mails automatisch in myn post vak ,of moet ik elke keer op et forum zoeken ?
en sorry waar kan ik my voorstellen?
ben dislecties ,en ben net nieuw ,dus het is ff zoeken op het forum ,sorry .
Ik weet niet zeker wat je bedoelt met je eerste vraag, maar als er gereageerd is op jouw bericht, zie je links van de index het symbooltje 'nieuw bericht' (zie onderaan voor de symbooluitleg). De antwoorden komen niet in je postvak.
Edit: je hebt ja al voorgesteld zie ik Very Happy.
Terug naar boven Ga naar beneden
peter

peter


Aantal berichten : 19
Registration date : 13-10-07

Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst   Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Icon_minitimema okt 15, 2007 1:30 pm

salaam,vrede

bro je moet dan toch wel de contexst lezen van deze texsten .
je mag verdedige tegen een onderdrukker .kyk als iemand myn kleine probeert te slaan ,geloof me dan ga ik ervoor staan ,en verdedig hem ,logies .toch ?
en de quran bv zegt ook inderdaad dood de ongelovige ,maar je hoort het wel in de kontexst te lezen ,niet?.
kyk leeft een ,,buurman ,, in vrede met jou ,ben jy dat verplicht ook te doen ongeacht hoe of wat hun doen .mits het niet tekoste gaat van een medemens .
zo is de basis van nederlandse rechtsysteem ook .
niks mis mee ,ik ben niet zo voor de recht van de sterkste,wel de wyste ,niet?
elke samenleving kan pas goed en blyven ontwikkelen ,mits de basis humaan zyn is .
anders kryg je onrust en onderdrukking .niet?

en dankje voor je info omtrent dit forum ,,maar ik snap het nog steets niet ,ik ga wel eens goed lezen ,thanks bro .

maar dit is een niet gelovige forum of hoe mag ik het zien ?
niet dat ik jullie lastig ga vallen ,op de eerste plaats ben ik mens net als jullie .
Terug naar boven Ga naar beneden
esperanza

esperanza


Aantal berichten : 333
Leeftijd : 35
Registration date : 11-06-07

Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst   Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Icon_minitimema okt 15, 2007 2:41 pm

peter schreef:

bro

Je kunt me beter 'sis' noemen, i.p.v. bro Wink


Citaat :
je moet dan toch wel de contexst lezen van deze texsten .
Oke, je hebt gelijk dat het dan (meestal_ over oorlog gaat. Toch zijn er ook andere voorbeelden te noemen. Soera 4, regel 16: En voor degenen uwer vrouwen , die zich aan ontucht schuldig maken, roept uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat Allah haar een weg opent.

Dit doet me een beetje denken aan de christenen en de heksenjacht: is hij/zij geen heks, dan zal God ze wel helpen. Beetje hard alleen als er geen God is...

Citaat :
maar dit is een niet gelovige forum of hoe mag ik het zien ?
niet dat ik jullie lastig ga vallen ,op de eerste plaats ben ik mens net als jullie .
In principe is het een christelijk forum. Alex is de oprichter. Maar de meesten die hier kwamen, waren atheist. Ik heb hier ook het standpunt van een atheist ingenomen (hoewel ik er nog niet helemaal over uit ben of er echt niets anders is dan materie).
Terug naar boven Ga naar beneden
peter

peter


Aantal berichten : 19
Registration date : 13-10-07

Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst   Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Icon_minitimema okt 15, 2007 5:31 pm

salaam,vrede

sorry zuster ,moet nog en beetje wenne aan dit forum en jullie .

k zus om over de aya tepraten ,

zoals ik die lees ,gaat het over vrouwen die ontuchig zyn ,wat een breder woord is ,dan alleen overspel .
het gaat om mannen te verleiden om je begeertes te vullen tekoste van andere .
wat een samenleving schaad .
en berg haar op in huizen(gevangenis ?) tot zy verandert,anders brengt ze de maatschappy schade aan ,maar wel op een humane basis .je keurd haar daden af ,niet de persoon .
een misdaad ,heeft een bestaving nodig ,om te leren ,is het doel bereikt ,is de staf overbodig .

maarja dat is myn persoonlyke mening over deze aya ,het is maar hoe je hem leest .

en hard deze aya ? nee het is juist beschemd ,voor de zwakkere .hier wordt geen vrouw bedoeld die sex moet hebben met een man ,voor geld ,om eten tekunnen kopen voor haar kinderen bv ,als dat gebeurd is de gemeenschap verantwoordelyk voor haar daden ,niet zy .

tja suster hoe lees je de aya .hoe lees je de andere geschriften ,vraag ik me dan af .
mag Allah\God je een glimlach schenken .

de geschriften zyn leringen des vrede ,een leefwyze .die persoonlyk is .
Terug naar boven Ga naar beneden
esperanza

esperanza


Aantal berichten : 333
Leeftijd : 35
Registration date : 11-06-07

Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst   Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Icon_minitimedi okt 16, 2007 2:19 am

In dit geval betekent het 'opbergen in huizen' haar achterlaten zonder voedsel, zodat ze zal verhongeren. Het schijnt dat Mohammed dit later een te erge straf vond en er een straf voor in de plaats gaf: 100 stokslagen of verbanning. Maar het begon dus met het verhongeren van zo'n vrouw.

En zelfs al zou het hier om hoeren gaan, zoals jouw beschrijving van ontuchtig zijn, dan nog vind ik het niet terecht om ze op te sluiten. Zeker niet in een Nederlandse samenleving. Die vrouwen hebben het recht om zelf te kiezen wat ze willen. Bovendien ligt het probleem niet bij haar alleen, maar ook bij de mannen. En daar hoor je weer niets over.

peter schreef:


tja suster hoe lees je de aya .hoe lees je de andere geschriften ,vraag ik me dan af .
Ik lees zoals het er staat en kijk naar de context van de cultuur.

Citaat :
de geschriften zyn leringen des vrede ,een leefwyze .die persoonlyk is .
Hoe kan het persoonlijk zijn als iedereen zich er op dezelfde manier aan moet houden? Als een vrouw zo graag een hoer zou willen zijn, dan is dat haar persoonlijke keuze, en haar leefwijze. Toch geeft de moslim haar geen ruimte hiervoor, omdat ze volgens zijn leefwijze gestraft moet worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
peter

peter


Aantal berichten : 19
Registration date : 13-10-07

Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst   Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Icon_minitimedi okt 16, 2007 6:42 am

salaam ,vrede

wat jy vind is voor my niet belangryk .
myn geloof is persoonlyk ,en ik dwing jou niet ,zoals de quran my opdraagt .
geen dwang in de islam (aya) .
je vergelykt ndereland met een leefgemeenschap van 1450 jaar terug .
een andere cultuur en tyd ,omgeving .

de vrouw in die tyd waren eigendom van een man .net als bv is china ,en andere landen .
niet dat ik er mee eens ben ,maar het was wel zo .
ook werden er andere straven en gewoontes op na gehouden dan in nederland nu .
niet door mohammad ,hy was nog rustig ,vergeleken met de heersende macht .
dus het lykt naar onze maatstaven erg ,mee eens ,ik doe er niet aan mee.
maar in de contexst van de tyd en plaats was hy ,,mohammad,, vriendelyk .
maar als een vrouw gedwongen werdt om zo haar geld te verdienen ,terwyl ze het niet wou ,moest de gemeenschap voor haar zorgen .
en je vrouwlykheid gebruiken om je doel te bereiken (macht ,geld haat,enz ) mag van my worden bestraft .
het gaat om je kunnen ,niet hoe je eruit ziet .
voor de man gelt ongeveer dezelfde regels .
islam is gelyke rechten en plichten ,maar andere verantwoordelykheden .

dus vergelyk geen appels en peren ,omdat je zelf niet in een vorm van een belydenis gelooft .

ik zeg je de meeste vrouwen 98 % wil niet met hun lichaam geld verdienen zoals jy dat bedoeld ,hoeren.
maar willen het liefst een ,gewone baan,.
wat wel 98 % van de vrouwen doen ,is hun lichaam gebruiken ,om een doel te bereiken ,en daar hebben we het over ,ik teminste .
dat kan goed zyn ,mar kan ook fout zyn .
immers als myn vrouw my opwacht thuis in pikante kleding ,ben ik bly ,maar doet ze dat by een andere man om promotie te krygen ,ben ik niet bly .
snap je ongeveer wat ik bedoel .
en mannen hebben net als vrouwen hun verantwoordelykheid omtrent zedelykheid naar de vrouw toe (vrouwen).
en nog even over die straf ,dat was de maximale straf ,die niet altyd gegeven werdt .maar was beter dan de bestraving die andere mannen de vrouw gaven .
heb je die wel eens gelezen ?

k moge Allah\God je een glimlach schenken .

ps vind jy het goed dat je man of toekomstige man ,een andere vrouw heeft ,of een 10 ritte kaart heeft voor de walle?
vind je dat niet ,zeg je het zelfde als ik .klaar .
vind je van wel ,kunnen we elkaar beter acsepteren hoe de ander is en in vrede samen leven ,toch ?
of is er een andere keuze ?
van my heeft geen vrouw wat te vrezen
Terug naar boven Ga naar beneden
esperanza

esperanza


Aantal berichten : 333
Leeftijd : 35
Registration date : 11-06-07

Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst   Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Icon_minitimedi okt 16, 2007 9:28 am

peter schreef:

wat jy vind is voor my niet belangryk .
Hm, meestal zit je op een forum om erachter te komen wat anderen ergens van vinden, meer te leren over verschillende standpunten en die te vergelijken met je eigen standpunt Wink.

Citaat :
je vergelykt ndereland met een leefgemeenschap van 1450 jaar terug .
een andere cultuur en tyd ,omgeving .
Maar het probleem is dat er ook (veel) moslims zijn die de koran nemen zoals die is, zij houden er geen rekening mee dat het cultuur- en tijdgebonden is, maar leven alles na zoals het er staat. Of wil jij beweren dat niemand nog een vrouw op die manier straft, zoals Allah beval?


Citaat :
maar was beter dan de bestraving die andere mannen de vrouw gaven .
heb je die wel eens gelezen ?
Waarschijnlijk wel, maar ik kan het me zo niet meer herinneren. Wat voor straf was dat?


Citaat :
ps vind jy het goed dat je man of toekomstige man ,een andere vrouw heeft ,of een 10 ritte kaart heeft voor de walle?
vind je dat niet ,zeg je het zelfde als ik .klaar .
Nee, dat zou ik niet goedkeuren. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Er zijn tegenwoordig steeds meer stelletjes die een ‘open relatie’ hebben, waarbij ze met jan en alleman sex hebben. Als zij dat willen, zal ik ze niet tegenhouden of straffen. Ook denk ik niet dat dit perse schadelijk hoeft te zijn voor de samenleving.
Terug naar boven Ga naar beneden
peter

peter


Aantal berichten : 19
Registration date : 13-10-07

Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst   Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Icon_minitimedi okt 16, 2007 10:23 am

salaam,vrede

hahahaahah die zus van me Very Happy

leuk om met je te praten ,meen het .

kyk ik zeg ook geloof is persoonlyk met algemene regels .
ik zeg dat omdat niet ik als mens dat bevestig ,maar jy ook .
wat andere mensen doen is hun keuze of hoe ze met iets omgaan .
ik geloof dat je van alle geschriften de manier van leven hoort natevolgen .
dus hun manieren ,zoals jezus ,gandy ,bob,marley enz ,en zo ook in de islam een geoep die zo leeft ,ik volg hun .
ik ben een humaanist ,die gelovig is ,meer niet .
ik hou van jou ,om wie je bent ,ik hou niet van elke daad die je doet ,maar als die daad binne de grenzen blyft ,bv n.l. rechtsysteem ,dan is er geen straf .
logica .
ik heb aan veel mensen gevraagt ,ken jy een islamitisch land ,of cristelyk of joods?
qua gedrag ,en omgang ?
ik ken er niet een die my een antwoord wist te geven .
ze zyn er niet ,de landen gebruiken religie als onderdrukkings middel ,net zoals veel landen dat doen met ...........
ook stromingen volg ik niet ,niet van de islam of cristendom of wat dan ook .
immers ik moet nog een stroming tegen komen die zegt ,ik ben niet de ware weg ,maar we doen ons best.
vele claimen de waarheid aan hun kant te hebben ,maar vergeten dat waarheid een opzichzelfstaand goed is ,die zelf kiest waneer en by welke kant hy\zy gaat staan .
de ene keer by jou de andere keer by my .

en ja open sez relaties ,ja ik ken een paar die dat doen ,maar ik denk zelf dat je gelukkiger bent in een stabiele relatie ,waar de basis iets anders is dan lust .
maar ik veroordeel hun niet .laten we maar eerst in vrede leven met ons zelf ,dan pas kunnen we vredig zyn naar een ander.
denk eens aan een openrelatie ,als iemand ,,perongeluk,, zwanger wordt ? wat dan.
zo zyn er vele punten die ik als nietgoed voor my zelf zie,in een openrelatie .
zelf ben ik een knappe man king ,en veel vrouwen willen wel wat ,maar ik wil niet ,ben getrouwd enn heb kids ,ik zou ook niet wille dat myn zoon of dochter met de ,,hele,, wereld in de koffer duikt ,jy wel?
of myn vrouw ,of ik ,wat een voorbeeld geef je je kind dan?
sex is goed ,maar heeft wel zo zyn eer zal ik maar zeggen .
ik hou van myn vrouw ,en naar ,bed, gaan met iemand waar je van houd ,voelt lekkerder.is myn gevoel .
niet dat ik vreemd ben geweest ofzo ,maar het idee alleen al .nee dank je .
vaak zie ik echt bloedmooie vrouwen ,maar myn vrouwtje zorgt voor my en ik voor haar wat een diepereband geeft aan de sex.
bv zwangerschap ,enz

ik hoop dat je een beetje begrypt ,we zegge het zelfde ,slechts de manier verschild .
en staffen, lees de geschiedenis ,dan weet je dat we nu in nederland in een bevoorrechte positie verkeren .qua tyd en plaats .

ppeace myn lieve zuster ,ik ben slechts gelovig ,maar vooral mens ,net als jy de zelfde hoop ,een toekomst in vrede ,voor jou en je naaste waar jy van houd .

moge Allah\God je een glimlach schenken .

vind je een leuke vrouw om mee in dialoog te gaan .
peace

je weet ik ben dislecties (woordenblind) dus ik maak schryffouten en zinne klopen niet zo goed ,sorry alvast daarvoor
Terug naar boven Ga naar beneden
esperanza

esperanza


Aantal berichten : 333
Leeftijd : 35
Registration date : 11-06-07

Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst   Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Icon_minitimewo okt 17, 2007 6:13 am

peter schreef:
ook stromingen volg ik niet ,niet van de islam of cristendom of wat dan ook .
immers ik moet nog een stroming tegen komen die zegt ,ik ben niet de ware weg ,maar we doen ons best.
Ik snap nog niet helemaal goed wat je nou precies gelooft, denk ik. Heb ik het goed dat je gelooft dat er in elke religie wel iets goeds zit, en dat er ook overal wel een gebrek is? En dat Allah/God zich openbaart in elk heilig geschrift?

En het is allemaal prima te lezen hoor, ondank je dyslexie Very Happy.
Terug naar boven Ga naar beneden
peter

peter


Aantal berichten : 19
Registration date : 13-10-07

Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst   Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Icon_minitimewo okt 17, 2007 7:08 am

salaam vrede

dank je zuster .

jep dat geloof ik ,elk religie heeft verdraaingen ,,doctrines,,.
ook de islam ,zie de verschillende stromingen ,zo ook in andere religies .
helaas ...
welke religie ik volg is eigenlyk ,gewoon vrede ,pasief samen leven .
en je aanbid Allah\God zoals je geleert is ,qua vorm .maar het inhoud van het gebed of meditaatie ,is iets persoonlyk tussen jou en je ,schepper,.
en kan vele vormen hebben .
als ik zelf in gebed sta ,zit ,lig ,buigend ,dan is het niet zo zeer de vorm die myn gebed vormt ,maar wat ik zeg met myn hart .
vaak loop ik en denk ik dank U Heer .wat ook een gebed is ,en een oprecht gebed .
zelfs vaker dan dat ik in een ,,gewoon,,gebed doe .
gevoel en woordt horen 1 tezyn .
ik zelf neem de 10 geboden als basis ,die je in de bybel vind ,maar ook in de Quran .
ik neem de profeten als voorbeeld van leven ,qua menselykheid .
en zelfs mohammad werdt gecorriseert in de quran ,niemand is perfect .
mischien jezus wel.
maar als je iemand boos maakt ,ongeacht hoe ,is het wel een zonde die je pleegt ,waar welenswaar een vergeving op rust .
dus hoe kan iets wat perfect is nu in handen van een mens ,perfect blyven ?
naar myn mening kan dat niet ,wat ook ingaat tegen de natuur van de schepping .
schepping is een beproeving voor de mens ,je wordt beproeft ,in alles heb je een voor en een tegen .jy moet kiezen ,vaak tussen het minst kwaad .

vandaar dat ik deze gedachte heb ,ik leef in vrede ongeacht hoe ,ik stop een onderdrukker wanneer hy een zwakkere onderdrukt .
ook op basis van liefde ,gandy vind ik een goed voorbeeld ,en bob marley .

volgens my is dit de ening weg naar vryheid en vrede ,het begint in jezelf ,het is slechts een keuze die je maakt ,en aan vast houd .
en moet bestuderen ,wat zyn nu gevoelens ,wat zyn gedachtes ,wat zyn emoties enz .
dan zie je dat deze slechts een kleindeel van je zelf zyn ,je eigen ik is wat anders ,die kiest .
zo kan je leren hoe omtegaan met gevoelens ,zeker de negatieve .

en als ik my in een hokje moet vrommelen ,dat is dat hokje ,,islamitische rasta ,,
monothiestiese rasta ,,.
maar hoe geloof jy eigenlyk ?

en Allah\God is een kracht ,en deze kracht is alomvattend en komt in alles terug en alles is afhankelyk van deze kracht .
ik bedoel het zo .
ik ben peter ,maar je ziet myn ik niet ,kan ik verschuilen ,,masker bv,, .
maar je ziet wel myn kracht ,zie de letters die ik tik .
en alles om je heen is een schepping ,dus een manifiestatie van Zyn kracht .

ik hoop dat je me en beetje begrypt zuster ,lief , Smile
ijahman -levi zegt ,ik ben de bybel ,de bybel kan niet my openen ,slechts ik kan de bybel openen .beeldspraak.
zo zie je dat hy net als ik zeg ,je hebt 2 wegen in de religie ,een van vrede ,een van onderdrukking .
scheppings inzicht noem ik dat .

nou sis lees je mailtje tegemoet .

moge Allah\God je een glimlach schenken .
Terug naar boven Ga naar beneden
esperanza

esperanza


Aantal berichten : 333
Leeftijd : 35
Registration date : 11-06-07

Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst   Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Icon_minitimewo okt 17, 2007 12:31 pm

Over wat ik geloof zal ik even een ander topic van maken, want dan dwalen we wel heel erg af van het onderwerp Very Happy.

Je schreef:

en Allah\God is een kracht ,en deze kracht is alomvattend en komt in alles terug en alles is afhankelyk van deze kracht .
ik bedoel het zo .
ik ben peter ,maar je ziet myn ik niet ,kan ik verschuilen ,,masker bv,, .
maar je ziet wel myn kracht ,zie de letters die ik tik .
en alles om je heen is een schepping ,dus een manifiestatie van Zyn kracht .
Als de schepping de kracht van Allah laat zien, dan raak ik toch niet zo onder de indruk van die God. Op het eerste gezicht ziet het er allemaal heel mooi uit, maar kijk je beter, dan zie je dat er van alles fout is in die natuur. Hij had dan toch een beter visitekaartje moeten afleveren Wink.
Terug naar boven Ga naar beneden
peter

peter


Aantal berichten : 19
Registration date : 13-10-07

Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst   Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Icon_minitimewo okt 17, 2007 2:38 pm

salaam vrede

hahahahaha Very Happy ,mooi gezegt zuster .lol.

van een kunst werk dat je mooi vind ,ben je onder de indruk ,maar waar alles van komt en hoe het komt ben je niet van onder de indruk .

jy ziet wat jy ziet in een kunst werk ,net als ik zie wat ik zie in dat zelfde kunst werk .
en je kan dan een mening hebben ,die verschillend kan zyn .

maar ik begryp je wel goed .ik vraag me dat vaak af ,hoe kan het?
maarja dan flitst er door myn hoofd ,deze wereld is een beproeving .
slechts de keuze ,vrede, brengt je verder ,en berusting .werkt by my teminste .

dat leert de quran my ,en deze topic ging daarover dacht ik .
naar myn mening is de islam of quran geen gewelddadige religie of boek ,slechts de mens die het gebruikt ,net als by elke geloofsovertuiging ,ook het darwinisme .

dus dat is myn mening .

moge Allah\God je en glimlach schenken
Terug naar boven Ga naar beneden
esperanza

esperanza


Aantal berichten : 333
Leeftijd : 35
Registration date : 11-06-07

Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst   Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Icon_minitimevr okt 19, 2007 3:19 am

Ook al wilde Allah dat deze wereld een beproeving was, dan had hij er toch nog steeds iets moois van kunnen maken? Welke (perfecte) ontwerper maakt nou bewust een creatie vol met fouten en gebreken? Er zijn zat andere oplossingen, bijvoorbeeld verleidingen, zoals de bomen van goed en kwaad. Maar goed, dat is dus mijn mening Very Happy.
Terug naar boven Ga naar beneden
peter

peter


Aantal berichten : 19
Registration date : 13-10-07

Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst   Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Icon_minitimevr okt 19, 2007 5:27 am

salaam,vrede

ik ,jy of de wtenschap kan de aarde niet maken ,dus....
dat is myn mening Embarassed
Terug naar boven Ga naar beneden
esperanza

esperanza


Aantal berichten : 333
Leeftijd : 35
Registration date : 11-06-07

Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst   Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Icon_minitimevr okt 19, 2007 7:01 am

Wij kunnen misschien niet een aarde maken, maar de onintelligente natuurkrachten wel. Er ontstaan nog steeds nieuwe sterren in ons heelal zomaar uit het 'niets'.
Terug naar boven Ga naar beneden
Alex
Admin
Alex


Aantal berichten : 487
Woonplaats : Geen vaste
Registration date : 25-04-07

Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst   Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Icon_minitimevr okt 19, 2007 8:22 am

Citaat :
Wij kunnen misschien niet een aarde maken, maar de onintelligente natuurkrachten wel. Er ontstaan nog steeds nieuwe sterren in ons heelal zomaar uit het 'niets'.

Aha, en nu komen we tot het diepere gedeelte, want maken die natuurkrachten dan die nieuwe sterren? Hoe zit dat dan? Wie of wat is de eerste beweger?

En als we het dan toch over sterren hebben, er zijn maar ongeveer 200 supernova's waargenomen, terwijl er als het heelal miljarden jaren oud is wel 10000'en hadden moeten zijn!

Maar goed, laten we het wel bij de Islam houden. Als ik je goed begrijp, Peter, dan zeg je dat Allah deze wereld als beproeving heeft gemaakt?

Citaat :
naar myn mening is de islam of quran geen
gewelddadige religie of boek ,slechts de mens die het gebruikt ,net als
by elke geloofsovertuiging ,ook het darwinisme

Dat kun je uiteraard zeggen, maar dat kun je ook zeggen van Mein Kampf van Hitler, of niet dan?

Het gaat erom of het boek zelf geweld stimuleert, en als ik de Koran lees, dan heb ik zo'n mijn twijfels bij het vredelievende karakter ervan.

Als ik het oude testament lees dan heb ik dat ook wel eens, daar gebeuren ook dingen waarvan ik denk; naja, maar in combinatie met het Nieuwe Testament (waarbij dus ook het principe van progressieve openbaring geldt, gelijk als bij de Koran), dan zie je dat Jezus laat zien hoe het echt hoort. Als ik dan de Koran erbij pak en lees wat Mohammed zegt en ook in mijn achterhoofd heb wat hij gedaan heeft (zijn 66 kruistochten bijvoorbeeld), dan vraag ik me toch echt serieus af of de Koran niet gewoonweg geweld predikt, of op zijn minst een goed excuus vormt voor extremisten om geweld te beoefenen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamorlehem.blogspot.com/
.




Aantal berichten : 156
Registration date : 15-05-07

Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst   Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Icon_minitimevr okt 19, 2007 11:13 am

Beste Alex,

Ik vind het een beetje vaag om het OT alleen maar 'normaal' te willen zien als je het NT erbij leest. Het volk Israël kende het NT niet, het was er nog niet. Liepen ze daarom met een half beeld van Gods wil?

Grappig is het, dat het OT is geschreven door verschillende mensen over verscheidene eeuwen, terwijl het NT voornamelijk is geschreven door Paulus, in een periode van nog geen 100 jaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
peter

peter


Aantal berichten : 19
Registration date : 13-10-07

Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst   Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Icon_minitimevr okt 19, 2007 4:00 pm

salaam,vrede


tja broeders en zusje.

ik volg ook de quran ,maar ben ik geweldadig? nee .
ik kan jou ook zeggen dat ,cristenen, ook aardig vandaag de dag ,raad weten met oorlog .
gezien wy in een ,cristelyk ,landwonen .die samen met andere, cristelyke, landen nu oorlog voeren ,wat tenkoste gaat van onschuldige ,wat tegen de bybelse leer ingaat .

zo ook zyn de ,islamitische, landen .
het is slechts een term ,term voor verdeling .meer niet .
en ja de bybel en Quran kunnen door exstreemisten misbruikt worden ,zie bush, zie binlade .
maar kunnen ook gebruikt worden ,door my, tegoede ,niet?

moge Allah\God je\jullie een glimlach schenken .
Terug naar boven Ga naar beneden
.




Aantal berichten : 156
Registration date : 15-05-07

Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst   Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Icon_minitimeza okt 20, 2007 1:31 am

Het Westen heeft een cultuur die voor een deel gebaseerd is op de christelijke traditie. Om de landen om deze landen christelijk te noemen... Daar ben ik het niet mee eens. Het lijkt me lastig om een totaal christelijk land te hebben, wat ook nooit op deze wereld zal gebeuren.

Die oorlogen zijn m.i. niet de schuld van het 'christendom'. Het huidige christendom sluit niet allemaal aan op wat Jezus ons leerde. Sterker nog, het is grondig verpest. Ik vermoed dat het ook wel zo zal zijn in het Midden-Oosten: het is niet het geloof wat de ellende brengt, maar een verkeerde interpretatie van de godsdienst.
Terug naar boven Ga naar beneden
esperanza

esperanza


Aantal berichten : 333
Leeftijd : 35
Registration date : 11-06-07

Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst   Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Icon_minitimeza okt 20, 2007 3:48 am

Sion schreef:
het is niet het geloof wat de ellende brengt, maar een verkeerde interpretatie van de godsdienst.

Daar ben ik het wel mee eens. Als Mohammed echt een gewelddadige religie wilde creeeren, had hij niet in de koran gezet dat je volken in vrede niet mocht lastig vallen. Er staat wel dat de ongelovigen gestraft moeten worden, maar dat zal dan alleen Allah doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
peter

peter


Aantal berichten : 19
Registration date : 13-10-07

Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst   Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Icon_minitimeza okt 20, 2007 4:41 pm

salaam,vrede

dan zyn we eens dat de ,rodelyn des geloofs, een basis van vrede heeft .

heb respect voor de liefde van een ander.
liefde zonder respect is slechts een vorm van onderdrukking .

heb je naaste lief als jezelf .

moge Allah|God jullie een glimlach schenken .
Terug naar boven Ga naar beneden
esperanza

esperanza


Aantal berichten : 333
Leeftijd : 35
Registration date : 11-06-07

Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst   Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Icon_minitimezo okt 21, 2007 4:24 am

Alex schreef:

Aha, en nu komen we tot het diepere gedeelte, want maken die natuurkrachten dan die nieuwe sterren? Hoe zit dat dan? Wie of wat is de eerste beweger?

En als we het dan toch over sterren hebben, er zijn maar ongeveer 200 supernova's waargenomen, terwijl er als het heelal miljarden jaren oud is wel 10000'en hadden moeten zijn!

Sorry Alex, ik had hier even overheen gelezen.

Als een druppel een steen uitholt, wie of wat heeft dat dan gedaan? Dat zijn de natuurkrachten, niet de hand van God. En de eerste beweger? Geen idee Smile.

De laatst waargenomen supernova is 400 jaar geleden. Dat zijn er dus niet 1 per 25 jaar. Bovendien kunnen we maar een klein gedeelte van het heelal zien. Dus ik zie het probleem niet zo.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst   Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst - Pagina 3 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Islam: vredelievende godsdienst of oorlogzuchte godsdienst
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Boeddhisme een godsdienst?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Met reden geloven :: Faith :: Niet-christelijke religies-
Ga naar: