Met reden geloven
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Met reden geloven


 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Je favoriete bijbeltekst of het elfde gebod

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Exdeo

Exdeo


Aantal berichten : 11
Registration date : 31-08-07

Je favoriete bijbeltekst of het elfde gebod Empty
BerichtOnderwerp: Je favoriete bijbeltekst of het elfde gebod   Je favoriete bijbeltekst of het elfde gebod Icon_minitimevr aug 31, 2007 7:43 am


Paris Hilton moest wegens rijden onder invloed een paar weken in de cel doorbrengen. Deze rijke blonde dame, die niet al te intelligent over komt, is eigenlijk alleen beroemd om haar geld en mooie uiterlijk. En ze mocht bij Larry King vertellen hoe erg het geweest was, deze life changing experience, ze had heus veel gelezen in de gevangenis Larry King vroeg of ze ook de bijbel gelezen had, tijdens haar opsluiting, ja natuurlijk (durf eens iets anders te zeggen in christelijk Amerika. Meteen vroeg de geroutineerde Larry King wat haar favoriete bijbeltekst was. Daar had ze geen antwoord op…..

Ik had haar niet hoog maar toch verbaasde mij dit een beetje, iedereen die iets in de bijbel gelezen heeft of ermee opgevoed is, heeft toch wel een favoriete bijbeltekst of een elfde gebod? Zelfs als ongelovige ken ik wel een favoriet. Bij deze nodig ik de lezers van deze site hun favoriet op te geven en te vertellen waarom.

Die van mij:
Lukas 6:37
En oordeelt niet, en gij zult niet geoordeeld worden; verdoemt niet, en gij zult niet verdoemd worden; laat los, en gij zult losgelaten worden. Dit is een bijna boeddhistisch stukje tekst. Waarmee je al te harde oordelen van christenen kunt stoppen en geeft een stuk onthechting, en aanvaarding. Laat het gaan en je vind vrijheid.
Hij komt ook een keer voor in Mattheüs 7:1 maar in lukas vind ik hem toch mooier
Terug naar boven Ga naar beneden
esperanza

esperanza


Aantal berichten : 333
Leeftijd : 35
Registration date : 11-06-07

Je favoriete bijbeltekst of het elfde gebod Empty
BerichtOnderwerp: Re: Je favoriete bijbeltekst of het elfde gebod   Je favoriete bijbeltekst of het elfde gebod Icon_minitimevr aug 31, 2007 9:56 am

De teksten uit Spreuken spreken me altijd wel aan. Bijvoorbeeld Spreuken 20:5 (de oude vertaling, dat is een betere woordspeling )

De plannen in het hart van de mens zijn diepe wateren,
maar een man van verstand weet ze op te diepen.

Een mooie spreuk. Het is niet altijd makkelijk om erachter te komen wat goed is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Alex
Admin
Alex


Aantal berichten : 487
Woonplaats : Geen vaste
Registration date : 25-04-07

Je favoriete bijbeltekst of het elfde gebod Empty
BerichtOnderwerp: Re: Je favoriete bijbeltekst of het elfde gebod   Je favoriete bijbeltekst of het elfde gebod Icon_minitimezo sep 02, 2007 12:08 pm

Persoonlijk heb ik niet echt favoriete bijbelteksten hoewel ik Kolossenzen 2:9 wel een mooie vind:

"Want in Hem is de goddelijke volheid lichamelijk aanwezig, en omdat u één bent met Hem, het hoofd van alle machten en krachten, bent ook u van die volheid vervuld"
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamorlehem.blogspot.com/
.




Aantal berichten : 156
Registration date : 15-05-07

Je favoriete bijbeltekst of het elfde gebod Empty
BerichtOnderwerp: Re: Je favoriete bijbeltekst of het elfde gebod   Je favoriete bijbeltekst of het elfde gebod Icon_minitimezo sep 09, 2007 11:50 am

Ik heb zelf niet echt één favoriete Bijbeltekst, maar er zijn er meerdere die me aanspreken...

Een lichaam is een eenheid die uit vele delen bestaat; ondanks hun veelheid vormen al die delen samen één lichaam. Zo is het ook met het lichaam van Christus. - 1 Korintiërs 12:12

Ten slotte, broeders en zusters, schenk aandacht aan alles wat waar is, alles wat edel is, alles wat rechtvaardig is, alles wat zuiver is, alles wat lieflijk is, alles wat eervol is, kortom, aan alles wat deugdzaam is en lof verdient. - Filippenzen 4:8

Charme is bedrieglijk en schoonheid vergaat,
maar een vrouw met ontzag voor de HEER moet worden geprezen.
- Spreuken 31:30

laat uw koninkrijk komen
en uw wil gedaan worden
op aarde zoals in de hemel.
- Matteüs 6:10

Zoek liever eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, dan zullen al die andere dingen je erbij gegeven worden. - Matteüs 6:33

Dat is zomaar een hele kleine greep, maar hele goede om over na te denken. Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Je favoriete bijbeltekst of het elfde gebod Empty
BerichtOnderwerp: Re: Je favoriete bijbeltekst of het elfde gebod   Je favoriete bijbeltekst of het elfde gebod Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Je favoriete bijbeltekst of het elfde gebod
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Met reden geloven :: Faith :: Geloof algemeen-
Ga naar: