Met reden geloven
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Met reden geloven


 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 De Bijbel onder de loep

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Silencer




Aantal berichten : 15
Registration date : 16-06-08

De Bijbel onder de loep Empty
BerichtOnderwerp: De Bijbel onder de loep   De Bijbel onder de loep Icon_minitimewo jul 16, 2008 7:54 am

Ik heb een vraag hoe zien jullie de Bijbel? Als een heilig boek? Of niet meer dan een boek met verzamelde verhalen?

Ik ben benieuwd naar jullie reactie
Terug naar boven Ga naar beneden
Silencer




Aantal berichten : 15
Registration date : 16-06-08

De Bijbel onder de loep Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Bijbel onder de loep   De Bijbel onder de loep Icon_minitimedi jul 22, 2008 2:54 am

Kom kom reactie mensen!
Terug naar boven Ga naar beneden
.




Aantal berichten : 156
Registration date : 15-05-07

De Bijbel onder de loep Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Bijbel onder de loep   De Bijbel onder de loep Icon_minitimedi jul 22, 2008 7:48 am

Ik zie de Bijbel als een collectie literatuurgeschriften van verschillende tijdperken. Zo is Genesis een (mythisch) verhaal over het ontstaan van het volk Israel, zijn de psalmen liederen, spreuken voor wijsheid, de profeten, verhalen over een redder voor de wereld en geestelijke geschriften van apostelen. Het mooiste boek vind ik Prediker, een filosofisch geschrift over het leven. Aan de rest heb ik weinig informatie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Silencer




Aantal berichten : 15
Registration date : 16-06-08

De Bijbel onder de loep Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Bijbel onder de loep   De Bijbel onder de loep Icon_minitimevr jul 25, 2008 6:16 am

Oke, waarom vind je prediker het mooiste boek? En hoe sta je tegenover de evangelien in de bijbel?
Terug naar boven Ga naar beneden
.




Aantal berichten : 156
Registration date : 15-05-07

De Bijbel onder de loep Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Bijbel onder de loep   De Bijbel onder de loep Icon_minitimema aug 11, 2008 5:17 am

Ik vind Prediker een mooi boek omdat het de essentie van het leven laat zien: geniet ervan. Het is een filosofisch geschrift in duidelijke taal.

De evangelien zie ik als een opgemaakt verhaal over een zogenaamde messias die stierf voor de zonden van de mens. Als deze Jezus al bestaan heeft, is hij niet degene die wordt beschreven in de evangelien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De Bijbel onder de loep Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Bijbel onder de loep   De Bijbel onder de loep Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De Bijbel onder de loep
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De Bijbel
» Dino's en de bijbel
» Spreekwoorden uit de bijbel
» Slavernij in de bijbel
» Wat zijn de reuzen in De Bijbel?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Met reden geloven :: Bible, faith and science :: Bijbel en wetenschap-
Ga naar: