Met reden geloven
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Met reden geloven


 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Raad het liedje (part 1)

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Alex
Admin
Alex


Aantal berichten : 487
Woonplaats : Geen vaste
Registration date : 25-04-07

Raad het liedje (part 1) Empty
BerichtOnderwerp: Raad het liedje (part 1)   Raad het liedje (part 1) Icon_minitimewo mei 09, 2007 8:26 am

Okey, voor de mensen die dit niet kennen. Ik post hieronder straks een vertaling van een liedje (als het liedje origineel Engels is, doe ik een Nederlandse vertaling en andersom). De bedoeling is dat jullie raden om welk liedje het gaat. Let op! Om het geheel wat grappiger te maken heb ik alles vertaald met behulp van babelfish, wat dus soms voor onmogelijke, maar wel hilarische, vertalingen zorgt.

OKey, hier dan het eerste liedje, ik begin met een gemakkelijke:

--------------------------------

Wij gaan samen weg, maar nog is het afscheids
en misschien zullen wij aan aarde terugkomen,
die kan vertellen ik veronderstelt er te beschuldigen niemand zijn
wij verlaat grond die (grond verlaat)
dingen ooit zal zijn het zelfde opnieuw
het de definitieve aftelprocedure... is
De definitieve aftelprocedure

Ooh oh Wij leiden voor Venus (Venus)
en ons nog bevinden wij lange Oorzaak
misschien hebben zij ons gezien en ons allen welkom geheten (ja)
Met zo vele lichte jaren om te gaan en te vinden dingen (om worden gevonden)
ik ben zeker dat wij allen haar zullen missen zodat
is het de definitieve aftelprocedure... De definitieve aftelprocedure de definitieve aftelprocedure (de definitieve aftelprocedure) Ooh ooh oh De definitieve aftelprocedure Ooh oh I'ts de definitieve aftelprocedure de definitieve aftelprocedure de definitieve aftelprocedure (de definitieve aftelprocedure) Ooh het is de definitieve aftelprocedure wij de definitieve samen aftelprocedure verlaten
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamorlehem.blogspot.com/
RobinB




Aantal berichten : 36
Leeftijd : 32
Registration date : 06-05-07

Raad het liedje (part 1) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raad het liedje (part 1)   Raad het liedje (part 1) Icon_minitimewo mei 09, 2007 9:22 am

misschien kan je het liedje engels laten?
zo kan ik er namenlijk niets van maken Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.fpsbanana.com
Alex
Admin
Alex


Aantal berichten : 487
Woonplaats : Geen vaste
Registration date : 25-04-07

Raad het liedje (part 1) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raad het liedje (part 1)   Raad het liedje (part 1) Icon_minitimedo mei 10, 2007 2:44 am

Haha, je, dat zou wel erg makkelijk worden he? Nee, je zult toch wat meer je best moeten dan, er is één deel van het liedje wat echt supermakkelijk herkenbaar is, als je het ff weer terugvertaald naar het Engels (kan je beter zonder Babelfish doen Wink. Eén hint dan, het liedje is alweer wat ouder, maar is destijds een behoorlijke hit geweest.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamorlehem.blogspot.com/
speedy




Aantal berichten : 130
Registration date : 26-04-07

Raad het liedje (part 1) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raad het liedje (part 1)   Raad het liedje (part 1) Icon_minitimema mei 14, 2007 11:46 am

te makkelijk gewoon, als ik 'm goed heb, The Final Countdown van de Rockies ofzo, 't is ook wel de Rocky soundtrack! It is the final countdown-het is de definitieve aftelprocedure tralalalala
Terug naar boven Ga naar beneden
Alex
Admin
Alex


Aantal berichten : 487
Woonplaats : Geen vaste
Registration date : 25-04-07

Raad het liedje (part 1) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raad het liedje (part 1)   Raad het liedje (part 1) Icon_minitimema mei 14, 2007 1:27 pm

Haha, dat is hem inderdaad! The Final Countdown! Is een nummertje wat ik heel veel op mn keyboard gespeeld hebt. Maar nu is de beurt dus aan jou Speedy!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamorlehem.blogspot.com/
speedy




Aantal berichten : 130
Registration date : 26-04-07

Raad het liedje (part 1) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raad het liedje (part 1)   Raad het liedje (part 1) Icon_minitimedo mei 17, 2007 5:11 am

Okeej! dan is het nu tijd voor het volgende liedje! 't is een makkelijke maja eens zien hoe snel jullie erop komen! hier komt de tekst:
Lege ruimten, waar leven we eigenlijk allemaal voor!
Verlaten plaatsen, ik raad dat we allemaal de score wel weten
Het gaat door en door, heeft iemand een idee waarnaar we aan het zoeken zijn
Een of andere held, of een of andere zinloze misdaad
Achter het gordijn, in een pantoniem
Houd de lijn, doet iemand wie het even niet meer kan houden
de voorstelling moet doorgaan, de voorstelling moet doorgaan
Binnenin is mijn hart aan het breken etc.
hier ga ik niet verder door met het liedje omdat het anders te makkelijk wordt om 'm te raden, probeer het liedje maar te raden! mocht ie binnen een paar dagen nog niet geraden zijn, dan volgt er nog een couplet!
Terug naar boven Ga naar beneden
speedy




Aantal berichten : 130
Registration date : 26-04-07

Raad het liedje (part 1) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raad het liedje (part 1)   Raad het liedje (part 1) Icon_minitimedi mei 22, 2007 5:34 am

okeej, dan gaan we nu weer verder met het volgende couplet, wie weet wordt ie nu wel geraden
Binnenin is mijn hart aan het breken, mijn make-up zou kunnen afgeven,
maar mijn glimlach blijft op staan
Wat er ook gebeurd, ik laat het allemaal over aan het toeval
Een hartaanval, of een mislukte liefde
Het gaat maar door, heeft iemand een idee waarnaar we aan het zoeken
Ik raad dat ik aan het leren ben, ik zou nu warmer moeten zijn
Ik zal spoedig omdraaien, om de hoek breekt nu buiten de dageraad naar binnen
Maar binnenin het donker heb ik pijn om vrij te zijn
De voorstelling moet doorgaan, de voorstelling moet doorgaan
In het engels klinkt ie veel logischer maar probeer het eens zou ik zeggen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Alex
Admin
Alex


Aantal berichten : 487
Woonplaats : Geen vaste
Registration date : 25-04-07

Raad het liedje (part 1) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raad het liedje (part 1)   Raad het liedje (part 1) Icon_minitimedi mei 22, 2007 5:45 am

Is het de 'Show must go on' van Queen?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamorlehem.blogspot.com/
speedy




Aantal berichten : 130
Registration date : 26-04-07

Raad het liedje (part 1) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raad het liedje (part 1)   Raad het liedje (part 1) Icon_minitimedi mei 22, 2007 5:55 am

Si, bién! ja dat is 'm! goed geraden! Ik zei toch met een couplet erbij heb je 'm zo geraden!
Terug naar boven Ga naar beneden
Kheops

Kheops


Aantal berichten : 184
Leeftijd : 45
Woonplaats : Leuven
Registration date : 10-05-07

Raad het liedje (part 1) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raad het liedje (part 1)   Raad het liedje (part 1) Icon_minitimezo jun 17, 2007 11:49 am

De show is hier blijkbaar stilgevallen ... let's go Alex!
Terug naar boven Ga naar beneden
Alex
Admin
Alex


Aantal berichten : 487
Woonplaats : Geen vaste
Registration date : 25-04-07

Raad het liedje (part 1) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raad het liedje (part 1)   Raad het liedje (part 1) Icon_minitimezo jun 17, 2007 12:02 pm

Oh ja, sorry! helemaal vergeten! Hieronder de (belachelijke babelfish-) vertaling van een steengoed nummer!

-----------------------------

Komt hier zingende ouwe goude- (SLAG-A-LULABABY) van Johnny wat ik zeg. Ontzettend hier. Johnny komt dat ik werd neer een vrouw in de tunnels die tot het loons Detroit zingt proberen te maken hij de actie kreeg, kreeg hij de motie oh ja, de jongen de Toewijding van de Gang kan spelen, toewijding die al nachttijd verandert in de dag. Hij doet het lied over de zoete houdende van vrouw van, hij doet het lied over het mes en hij doet de gang, doet de gang van het leven hij ja het gang van het leven. Leven hier komt Johnny doet en hij zal u vertellen het verhaal me neer mijn lopende ' schoenen .Songteksten hier komt Johnny met de macht en de glorie Backbeat pratend ' blauw Songtekst overhandigt hij de actie kreeg, kreeg hij de motie oh ja de jongen de Toewijding van Lyrische gedichten kan spelen, toewijding die al nachttijd verandert in de dag Hij doet het lied over Lyrische gedicht van de zoete houdend het ' vrouw hij het lied over het mes doet en hij doet de gang, doet de gang van het leven hij ja de gang van het leven Liedertekste hier komt zingende ouwe goude-SLAG-A-LULABABY doet van Johnny wat ik zeg Liedertekst hier Johnny komt dat ik werd neer een vrouw in de tunnels die tot het spel Alle zingt proberen te maken hij de actie kreeg, kreeg hij de motie oh ja de jongen Ontzettende Toewijding kan spelen, toewijding die al nachttijd verandert in de dag En na al geweld en dubbel het besprekings Detroit daar enkel doet een lied in al probleem en geschilgang u de gang u de gang van het leven Hmm doet u de gang van het leven van doet.

--------------
Makkie toch?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamorlehem.blogspot.com/
Kheops

Kheops


Aantal berichten : 184
Leeftijd : 45
Woonplaats : Leuven
Registration date : 10-05-07

Raad het liedje (part 1) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raad het liedje (part 1)   Raad het liedje (part 1) Icon_minitimezo jun 17, 2007 12:13 pm

Dire Straits - Walk Of Life
Terug naar boven Ga naar beneden
Alex
Admin
Alex


Aantal berichten : 487
Woonplaats : Geen vaste
Registration date : 25-04-07

Raad het liedje (part 1) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raad het liedje (part 1)   Raad het liedje (part 1) Icon_minitimezo jun 17, 2007 12:15 pm

En dat is helemaal goed (y). Aan jou de eer Kheops om het volgende lied te plaatsen!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamorlehem.blogspot.com/
Alex
Admin
Alex


Aantal berichten : 487
Woonplaats : Geen vaste
Registration date : 25-04-07

Raad het liedje (part 1) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raad het liedje (part 1)   Raad het liedje (part 1) Icon_minitimedo jun 28, 2007 2:34 am

Okey, het duurde een beetje lang voordat er een nieuw liedje kwam, dus post ik bij deze een nieuwe, speciaal ook voor de evolutieaanhangers onder ons Wink. het stuk is wederom met Babelfish vertaald, dus verwacht geen uitmuntend Nederlands Smile

------------------------------------------------
Darwin deed eerst de dreigende dienst van het wekken van aandacht aan de waarschijnlijkheid van al verandering in organisch, evenals in de anorganische wereld, die het resultaat van wet, en niet van wonderbare interposition is. Voor allen is het leven een continuum. Alle het leven dingen ondanks hun ontzagwekkende diversiteit zijn verwant aan elkaar. En de evolutie is de term die wij aan dat proces hebben gegeven, waardoor de structuur van planten en dieren met de passage van tijd verandert die zo van continnuum rekenschap geeft. Ik staarde door het bord dat van slaap probeert te houden, doend mijn zeer best om het onderwerp te horen zij onderwezen. Wanneer aan mijn verrassing, ik niet mijn mijn oren kon geloven, is dit wat u als achter miljoen jaar keek. Uw oom was een aap, slingerde hij door de bomen, leefde hij op groene bannanas, en zijn wapens slingerden aan zijn knieën. Hij sprak met dergelijke overtuiging, maakte het me werkelijk denken, misschien mijn leraar, is hij de ontbrekende verbinding! Hij zei... Ik geloof in evolutie, stel me geen vragen, zal ik u geen leugens vertellen. Het is de enige mogelijke oplossing, de Grote fictie van de Klap, die wij factualize. Daarom Magnum van de Kraai Mens! Het vergt heel wat geloof om te zeggen wij ongevallen van aard zijn, maar ik geloof wij het werk van een houdende van Schepper zijn. Nu kunt u miljoen jaar wachten en hopen dat de aard het is deel doet, maar het neemt slechts een ogenblik, voor God om een hart te veranderen. Dat waarom... Ik geloof in evolutie, het veranderen van het hart, het vernieuwen van de mening. Het is de enige ware oplossing, werkt de God altijd, het veranderende leven (het veranderende leven), is het opnieuw gedefinieerde evolutie. Ik gebruikte om in natuurlijke selectie te vertrouwen op, was mijn overleving alle ik kon zien. Mijn het evolueren aan perfectie, begon toen de God me redde


------------------------------------------------
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamorlehem.blogspot.com/
black butterfly




Aantal berichten : 20
Leeftijd : 36
Registration date : 20-07-07

Raad het liedje (part 1) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raad het liedje (part 1)   Raad het liedje (part 1) Icon_minitimevr jul 20, 2007 8:09 am

Geoff More and the Distance, Evolution

Nieuw liedje:

Kleren zijn niet meer wat ze waren
Ze lijken jou en mij niet te passen
Niet meer
Bescheidenheid is er niet meer
Te koop lopen met wat we hebben en meer is in
Ja het is in

Ze zeggen
Vraag niet wat, draag gewoon wat we zeggen
Je lijkt op een model als je alleen maar gehoorzaamd
Om de aandacht te krijgen, gewoon doen wat we zeggen

Betaal ze veel voor kleren zo klein
Was dat shirt gemaakt voor mij of voor mijn pop?
Is dit alles wat ik krijg?
Ik zag er zo hot uit, maar ik werd verkouden
Ik deed gewoon wat ze me gezegd hadden
Om erbij te horen

Wij zeggen, laten we vragen waarom
Draag niet wat ze zeggen
Wil geen model zijn
Zij kunnen toch niet eten
Dat soort aandacht gaan weg met de dag

Kleren die passen zijn prima
Laat niet zien wat van mij is
Verander mijn gedachten niet
Ik red me prima
Terug naar boven Ga naar beneden
speedy




Aantal berichten : 130
Registration date : 26-04-07

Raad het liedje (part 1) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raad het liedje (part 1)   Raad het liedje (part 1) Icon_minitimedi okt 02, 2007 4:17 am

geen idee! geef eens een hint;), is het een bekend liedje.... als er niemand het antwoord weet ga ik nu wel even opzoek naar een nieuw liedje sunny
Terug naar boven Ga naar beneden
black butterfly




Aantal berichten : 20
Leeftijd : 36
Registration date : 20-07-07

Raad het liedje (part 1) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raad het liedje (part 1)   Raad het liedje (part 1) Icon_minitimewo jan 02, 2008 10:35 am

Tis een liedje van een meidengroep
Terug naar boven Ga naar beneden
speedy




Aantal berichten : 130
Registration date : 26-04-07

Raad het liedje (part 1) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raad het liedje (part 1)   Raad het liedje (part 1) Icon_minitimedo jan 10, 2008 7:04 am

ik denk dat ík 'm weet, 't is het Liedje Clothes van Barlow Girl, luister die muziek zelf ook af en toe.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Raad het liedje (part 1) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raad het liedje (part 1)   Raad het liedje (part 1) Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Raad het liedje (part 1)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Met reden geloven :: Loungeroom :: Raad het liedje-
Ga naar: