Met reden geloven

IndexFAQZoekenRegistrerenGebruikerslijstGebruikersgroepenInloggen

Deel | 

Abortus

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Hoe sta jij tegenover abortus?
Abortus is (kinder)moord
29%
 29% [ 6 ]
Abortus is een eigen keuze, die ieder mag maken naar eigen inzicht
24%
 24% [ 5 ]
Abortus is in sommige gevallen goed
24%
 24% [ 5 ]
Abortus is goed
0%
 0% [ 0 ]
Abortus zou verboden moeten worden
10%
 10% [ 2 ]
Iedereen heeft recht op abortus
13%
 13% [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 21

AuteurBericht
Kheops

Aantal berichten : 184
Leeftijd : 38
Registration date : 10-05-07

BerichtOnderwerp: Re: Abortus   vr mei 25, 2007 3:47 am

Mijn post is ook verdwenen ... toeval of het werk van god? Laughing

2de poging:

En wat met een verkrachting dan?
Heb je dan liever dat de moeder die kleine op de wereld brengt en doet alsof er nooit iets gebeurd is? Je zou die vrouw maar zijn en elke dag herinnerd worden aan die gruwelijke daad.

Ze kan ook altijd het kind onderbrengen in een weeshuis waar het opgevoed wordt zonder enige vorm van affectie.

en ik kan indien gewenst hier ook fotos plaatsen van weeshuizen uit het Oostblok die even schrijnend een weerzinwekkend zijn als de jouwe Alex!
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Lineke

Aantal berichten : 46
Leeftijd : 25
Registration date : 09-05-07

BerichtOnderwerp: Re: Abortus   za mei 26, 2007 5:19 am

Je kunt die kinderen niet zomaar een kans op een leven ontnemen. Misschien komen ze wel in een goed weeshuis terecht, misschien krijgen ze fijne pleegouders, misschien wil hun moeder hen wel houden. Al krijg je een kind dan via verkrachting, het doet voor een vrouw ook ontzettend veel pijn om haar kind te verliezen, al was het alleen maar weggeven. Moeders die abortus laten plegen, houden daar vaak psychische problemen aan over. Het kan niet goed zijn, abortus. Zelfs bij een verkrachting...
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://lineke.brinkblijdorp.nl/index.htm
Kevin

Aantal berichten : 169
Leeftijd : 31
Registration date : 08-05-07

BerichtOnderwerp: Re: Abortus   zo mei 27, 2007 5:02 pm

Lineke schreef:
Je kunt die kinderen niet zomaar een kans op een leven ontnemen. Misschien komen ze wel in een goed weeshuis terecht, misschien krijgen ze fijne pleegouders, misschien wil hun moeder hen wel houden. Al krijg je een kind dan via verkrachting, het doet voor een vrouw ook ontzettend veel pijn om haar kind te verliezen, al was het alleen maar weggeven. Moeders die abortus laten plegen, houden daar vaak psychische problemen aan over. Het kan niet goed zijn, abortus. Zelfs bij een verkrachting...

Hallo Lineke,

Ik begrijp je punt. Het is toch een mogelijk leven wat je dan als vrouw beindigd.

Abortus is niet goed. Het zou dwaas zijn als een vrouw die abortus laat plegen blij is om het feit dat ze een mogelijk leven niet laat plaatsvinden. Daarom wordt abortus ook niet gedaan. Ik zal zometeen wat voorbeeldjes uiteen zetten om mijn punt uiteen te zetten. Leven is belangrijk, maar iedere vrouw heeft die beslissing voor zich te nemen en iedere vrouw is anders.

Wanneer je een sterke, karaktervolle, lieve vrouw hebt die besluit een kind van een verkrachter te houden en haar best doet met het kind is dat alleen maar prima.

Maar een zestien jarig meisje wat heel onzeker is en aan het dragen (negen maanden) het bevallen van- en het afstaan van zo'n baby een trauma overhoudt, naast het trauma van het verkacht worden zlf, dat is een andere zaak.

Er zijn zveel ontelbare situaties mogelijk. Het is dan ook onzinnig om te speculeren of die kinderen dan wel of niet mogelijk in een goed weeshuis terecht komen of in een goed of slecht pleeggezin. Zoiets als abortus mg je niet beslissen op aannames en op abstracte gedachtes. Het is geen wiskunde. Bijbel + 'alle leven is heilig' = geen abortus. Het is veel genuanceerder, gevoeliger. (tenzij je zo'n bijbel exegeet bent die met een balk in z'n oog de splinter in dat van een ander aanwijst.)

De beslissing over abortus moet in zo'n geval door de betrokkene (en familie/vrienden/kennissen,etc) zelf worden genomen.

Met astract bedoel ik in dit geval 'het woord van "god". "Alle leven is heilig". Leuk... Maar in de praktijk is het veel ingewikkelder, zoals het voorbeeld van het 16 jarige meisje hierboven. Stel, ze heeft streng gelovige ouders die haar dwingen het kind te houden. In zo'n geval ben je niet goed bezig en ben je, in mijn ogen, een religieuze extremist die het oog voor detail mist en GEEN REKENING HOUDT MET DE GEVOLGEN. Het meisje zal er de rest van haar leven problemen aan over houden, een liefdevol gezin zal ze niet kennen vanwege haar ervaringen en haar angsten terwijl een simpele ingreep haar de negen maanden, de bevalling, en het afstaan had kunnen besparen.

In het geval van de sterke, karaktervolle, lieve vrouw uit het andere voorbeeld zou abortus JUIST WEL traumatisch zijn geweest. Zij weet wat ze kan en waar haar grenzen liggen en is zich bewust van hetgeen er gebeurt is en wat er in de toekomst allemaal kan gebeuren. Haar man zal misschien bezwaar maken maar nee, ze moet en zal dit kind baren en opvoeden omdat ze weet dat ze het kan en van het kind zal houden.

De sterke vrouw zou het zichzelf niet kunnen vergeven terwijl het zestien jarige meisje op volwassen leeftijd nog elke dag haar ouders haat voor wat ze heeft moeten doorstaan nu ze weet dat het ook anders had kunnen gaan en jaren van haar leven in angst heeft weggegooid.

Het is god om voor bepaalde situaties een standaard leidraad te volgen maar abortus is daar niet een van. Je kan misschien een standaard leidraad hebben voor ruzie's: "Keer je andere wang toe" maar ook als jou leven dan bedreigt wordt voldoet die standaard niet meer...

Een ruzie kan je wel eens hebben en kom je naar alle waarschijnlijkheid meerdere keren in je leven tegen maar abortus is iets, wat, als het goed is, geen enkele keer hoeft voor te komen. Abstracte leidraden zijn dan niet meer voldoende vanwege de ingewikkelde natuur van de situatie.

Abstract is goed om ergens grip op te krijgen, maar om grip te behouden zal je soms moeten buigen en het ene kwaad boven het andere moeten kiezen.

En nu denk je misschien 'kwaad.. het is hoe dan ook kwaad dus moet dat zestien jarige meisje het nit doen!', maar kwaad is dan ook een abstract begrip. In haar geval is abortus het beste.

Je kan dan ook niet zeggen dat abortus zelf op zich iets kwaads is. Je moet daarvoor de persoon in kwestie kennen. Dan nog kan jij er anders over denken, maar je kan zoiets nooit vr iemand beslissen. Snap je wat ik probeer te zeggen?

Je kan hoogstens in gesprek gaan met zo'n persoon en vragen stellen. "Heb je er aan gedacht hoe het zou kunnen zijn als je het niet/wel doet?", "Hoe zou het zijn als je het kind zou houden?" of "Hoe zou het zijn als je het kind niet zou houden?".

Vijf dagen zijn volgens de wet verplicht. Maak daar gebruik van. Niet om iemand te laten doen wat JIJ wil, maar om iemand te helpen vinden wat ZIJ wil en kn.

Trauma blijft er zowiezo, je overweegt abortus nt als je een kind wel wil.

(En laat nu alsjeblieft niet iemand komen met het gezeik dat sommige mensen er maar op los leven en het dan hun eigen schuld is als er zwangerschap optreed.. Ook zij moeten dan zo'n beslissing maken en door ze een schuldgevoel aan te praten help je ze absoluut NIET.... Als er iets DOM en ACHTERLIJK is wat je dan kan doen, is het ze met harde hand op hun schuld wijzen. Daardoor voelt of voelen de personen in kwestie zich alleen maar slecht en ben je geen steek verder naar een oplossing. Is er hier iemand op dit forum dat wl van plan is, dan hoop ik dat het je zal bezuren.)
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Kevin

BerichtOnderwerp: Re: Abortus   zo mei 27, 2007 5:33 pm

Ik heb nog even een 'intern dialoog' gehouden om het wat te verduidelijken. Het gaat niet alleen over abortus maar ook over het gevaar van abstracte begrippen:

Je doet altijd veel te moeilijk. Het is vrij simpel, alle leven is heilig en daarom moet je abortus niet doen

Maar het is niet zo abstract als je denkt.

Wat bedoel je nou weer met abstract? Kun je niet gewoon normaal nederlands praten?

Wil je dat ik de tijd neem om het je uit te leggen of doe je liever makkelijk.

Nee leg maar uit

Goed Abstract is, bijvoorbeeld "Geel is slecht". Zou iemand volgens jou dan op een gele fiets moeten rijden?

"Nee.."

Zou iemand volgens jou op een blauwe fiets moeten rijden?

"Ja, het is tenslotte een blauwe fiets, geen gele"

Dat is abstract. Hetzelfde met "Alle leven is heilig". Zou iemand dan abortus moeten laten plegen?

"Nee"

Juist, want alle leven is heilig. Maar jammer genoeg is het echte leven niet zo simpel. Als je niet alleen naar de regeltjes kijkt maar ook naar de mogelijkheden die er bestaan in zo'n geval, kom je op het gebied van ethische problematiek. Ethische problemen los je niet abstract op. Je moet denken 'wat zijn de mogelijkheden' en dan voelen wat de minst pijnlijke weg is.

"Maar mensen denken toch vaak de makkelijkste weg te kunnen nemen?"

Dat is waar, maar de minst pijnlijke weg staat niet altijd gelijk aan de meest makkelijke weg. De weg van de minste pijn kan ook gelijk staan aan de juiste weg. Kiezen voor overtollig lijden en daaruit volgend verdriet, alleen omdat je denkt dat de andere weg de makkelijkste, minst pijnlijke weg is, en dus niet de juiste weg, is een beslissing nemen op een abstract gegeven en dat is dwaas. "De weg met de minste pijn, is de makkelijke weg". Zulke aannames doen vaak meer kwaad dan goed, alhoewel ze wel het makkelijkst zijn. Het is zo en zo, en niet anders, Je bent dan klaar en kan verder met leuke dingen en het waarom doet er niet toe.

Maar waarom moet je toch altijd alles zeker weten? Waarom moet je een waarom hebben?

Zeker weten is ook een abstract begrip. Wat is voor de volle 100% zeker? En hoe weet je zeker dat dat niet alleen is omdat jij zo kiest? Er is altijd een geringe twijfel. Je kan hoogstens dingen zeker weten op het moment zelf. Niet voor altijd.

Hoe kies je dan het beste op het moment zelf?

Door te weten wt je kiest en ho je kiest, door jezelf te kennen, door zeker te zijn in jezelf. Op die manier verblind je jezelf niet met abstracte gegevens.

Het zestien jarig meisje is je in ieder geval dankbaar voor je doordachtheid.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Layla

Aantal berichten : 15
Registration date : 05-06-07

BerichtOnderwerp: Re: Abortus   wo jun 06, 2007 5:24 am

"Iedereen heeft recht op abortus"
gaat mijn keuze naar.

Iedereen heeft recht om te beslissen wat er gebeurd met zijn lichaam. Stel dat je verkracht word en zwanger raakt. Ik zou niet negen maand met het kind van mijn verkrachter willen lopen. (En er helemaal niet voor kunnen zorgen)
En dat is niet dat ik het het kind kwalijk zou nemen. Maar ik zou niet kunnen leven met de constante herinnering.
Ook als je een verslaving aan alcohol, drugs of seks hebt zou ik het ook goed kunnen begrijpen dat je voor abortus zou gaan. Vooral als je weet van jezelf dat je tijdens de zwangerschap niet kunt stoppen. Dan vind ik het eerder verstandig om een abortus te nemen. Anders maak je het kind misschien gebrekkig lichamelijk of geestelijk.

(Ja de seks verslaving kan ook gevaarlijk zijn voor ongeboren kinderen als het met verschillende mensen is waar je seks mee hebt. Daar schijnt de baby en je eigen lichaam niet goed tegen te kunnen)

MAAR!
Als je een kind krijgt op een wat vroege leeftijd en er dus niet voor kunt zorgen zou ik toch overwegen om het kind voor adoptie op te geven inplaats van abortus. Er zijn heel erg veel stellen die kinderen willen maar het niet kunnen krijgen. Dus daar zou mijn persoonlijke keuze naar toe gaan.

Alex schreef:
Ff weer ontopic:

Bekijk volgende afbeelding eens en probeer dan nog eens te beweren dat abortus geen kindermoord is:

Ik moet eerlijk zeggen dat de foto me niet heel veel doet.
Het kind is te oud om een abortus baby te zijn geweest. Tenminste in Nederland (en Amerika) is het toegstaan om je baby weg te laten halen als het binnen 3 maand oud is.
Dat was deze baby echt niet!

En die baby is er zeker niet met beleid uit gehaald als ik zie hoe z'n hoofd en arm er bij ligt. Daar kan ik me wel over frustreren! Je neemt een kind weg. Je maakt het dood. Ga er dan ook met respect mee om.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
.

Aantal berichten : 156
Registration date : 15-05-07

BerichtOnderwerp: Re: Abortus   wo jun 06, 2007 8:42 am

Layla schreef:
En dat is niet dat ik het het kind kwalijk zou nemen. Maar ik zou niet kunnen leven met de constante herinnering.
Zonder het kind zul je de herinnering ook altijd houden.

Layla schreef:
Ook als je een verslaving aan alcohol, drugs of seks hebt zou ik het ook goed kunnen begrijpen dat je voor abortus zou gaan. Vooral als je weet van jezelf dat je tijdens de zwangerschap niet kunt stoppen. Dan vind ik het eerder verstandig om een abortus te nemen. Anders maak je het kind misschien gebrekkig lichamelijk of geestelijk.
Er zijn andere mogelijkheden, bijv. hulp zoeken.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Layla

Aantal berichten : 15
Registration date : 05-06-07

BerichtOnderwerp: Re: Abortus   wo jun 06, 2007 8:58 am

De herinnering zal altijd blijven. Daar is hulp voor te zoeken. Een kind die zich gaat afvragen wie zijn vader eigelijk was niet. En om dat het kind uit te leggen ben ik ook niet aan toe. Ik zou zelfs agressief kunnen worden naar het kind zonder dat dat mijn bedoeling is.
Dat wil ik liever niet.

Hulp zoeken en hulp vinden zijn twee verschillende dingen.
Je kan naar een afkick kliniek gaan, maar als je dat ergens niet wil dan kan je ook niet afkicken. Je kan niets doen wat je niet wil. En dan alsnog een kind te baren vind ik het toch verstandiger om het kind weg te laten halen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Kevin

BerichtOnderwerp: Re: Abortus   wo jun 06, 2007 1:12 pm

Citaat :
MAAR!
Als je een kind krijgt op een wat vroege leeftijd en er dus niet voor kunt zorgen zou ik toch overwegen om het kind voor adoptie op te geven inplaats van abortus. Er zijn heel erg veel stellen die kinderen willen maar het niet kunnen krijgen. Dus daar zou mijn persoonlijke keuze naar toe gaan.

Dat is een hele grote maar waar ik het volledig mee eens ben layla.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Jeroen t

Aantal berichten : 13
Leeftijd : 28
Registration date : 15-06-07

BerichtOnderwerp: Re: Abortus   vr jun 15, 2007 3:11 pm

Alex schreef:
Ff weer ontopic:

Bekijk volgende afbeelding eens en probeer dan nog eens te beweren dat abortus geen kindermoord is:

Bah walgelijk gewoon.

In plaats van je argumenten te geven probeer je mensen op hun emoties te manipuleren.

Zwak hoor.

Dat abortus voorkomt dat er drugsverslaafde baby's worden geboren of dat er minder tienermoeders zijn wordt maar weer voor het gemak vergeten.

Maar goed die kinderen zijn er dan ook om liefdevolte worden opgevangen doorchristenen. Da's ook een manier om liefdevol te zijn eerst een ramp veroorzaken om vervolgens voor de slachtoffers tezorgen. Very Happy
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Alex
Admin

Aantal berichten : 487
Registration date : 25-04-07

BerichtOnderwerp: Re: Abortus   vr jun 15, 2007 4:03 pm

Citaat :
In plaats van je argumenten te geven probeer je mensen op hun emoties te manipuleren

Kan je dan beargumenteren waarom deze baby vermoord werd? (of iig 'geldige' redenen bedenken?)

Jeroen t

BerichtOnderwerp: Re: Abortus   za jun 16, 2007 5:40 am

Hoogst waarschijnlijk is die baby niet doodgegaan door abortus want daar is hij veel te oud voor.

Ik zou de reden niet weten omdat ik het verhaal erachter niet ken.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Kevin

BerichtOnderwerp: Re: Abortus   ma jun 18, 2007 6:52 am

Aan het rode hoofdje te zien wellicht een stuitliging???
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Alex
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Abortus   ma jun 18, 2007 7:03 am

naja, jullie begrijpen me niet; laat ik het anders zeggen dan:

wat zijn volgens jullie geldige redenen om abortus te plegen?

speedy

Aantal berichten : 130
Registration date : 26-04-07

BerichtOnderwerp: Re: Abortus   ma jun 18, 2007 7:21 am

Geldige redenen om abortus te plegen zijn: in het geval van een verkrachting, in het geval de baby met een bepaalde ziekte ter wereld zou kunnen komen (Down etc.) dan kunnen de ouders ervoor kiezen of ze wel of geen abortus willen plegen,
in het geval van ongewenste zwangerschap, geen voorbehoedsmiddelen gebruiken etc. daarvoor heb je de oplossing morning-after pil.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Kevin

BerichtOnderwerp: Re: Abortus   di jun 19, 2007 5:10 am

Alex schreef:

Alex, voor een antwoord, zie mijn uitgebreide post over de dynamiek die een situatie kan bevatten in verband met abortus.

Je kan niet zeggen, dit is een geldige reden, je kan wel zeggen, dit is een geldige situatie aan de hand van verschillende factoren. Hierdoor klopt je vraag dus niet, en geef je aan dat je je geen compleet bewust beeld kan vormen wat er nu eigelijk allemaal bij komt kijken...

Het zou makkelijk zijn als overal regeltjes voor zijn maar DAT IS NIET HET LEVEN!!!!!!!!1
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Alex
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Abortus   di jun 19, 2007 5:12 am

Citaat :
Je kan niet zeggen, dit is een geldige reden, je kan wel zeggen, dit is een geldige situatie aan de hand van verschillende factoren.

Dus er zijn situaties waarin het geldig is om een levend wezen op brute wijze te vermoorden?

Kevin

BerichtOnderwerp: Re: Abortus   di jun 19, 2007 5:47 am

Alex schreef:
Citaat :
Je kan niet zeggen, dit is een geldige reden, je kan wel zeggen, dit is een geldige situatie aan de hand van verschillende factoren.

Dus er zijn situaties waarin het geldig is om een levend wezen op brute wijze te vermoorden?

Zoiets noemt men oorlog. De tweede wereld oorlog is hier een voorbeeld van.

Ik dacht dat het hier ging over abortus?

Abortus is niet het op brute wijze vermoorden van een levend wezen, maar het tegenhouden van de celdeling van de (in dit geval) menselijke vrucht.

Je ziet de nuancering neem ik aan. Kijk nou toch eens terug naar mijn vorige replies op deze discussie... Die zeggen allemaal genoeg. En denk eerst eens na voor je iets post.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Kheops

Aantal berichten : 184
Leeftijd : 38
Registration date : 10-05-07

BerichtOnderwerp: Re: Abortus   di jun 19, 2007 12:54 pm

De Kruistochten zijn ook een goed voorbeeld ... "want God wou het"
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Lineke

Aantal berichten : 46
Leeftijd : 25
Registration date : 09-05-07

BerichtOnderwerp: Re: Abortus   wo jun 20, 2007 7:15 am

Kheops, wil je niet-Roomsen niet telkens confronteren met de kruistochten. Met die kruistochten ben k het k niet eens. Dat is gewoon misbruik van God's woord voor je eigen plannetjes. Daar is geen enkele oprechte christen het mee eens. Dus, die kruistochten er even buiten laten.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://lineke.brinkblijdorp.nl/index.htm
.

BerichtOnderwerp: Re: Abortus   wo jun 20, 2007 8:13 am

Lineke schreef:
Kheops, wil je niet-Roomsen niet telkens confronteren met de kruistochten. Met die kruistochten ben k het k niet eens. Dat is gewoon misbruik van God's woord voor je eigen plannetjes. Daar is geen enkele oprechte christen het mee eens. Dus, die kruistochten er even buiten laten.
Je kan het beter zo stellen: wil je christenen niet telkens confronteren met de kruistochten.

Niemand is het met die kruistochten eens. Ook de Rooms-Katholieken niet, lijkt mij.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Jeroen t

BerichtOnderwerp: Re: Abortus   do jun 21, 2007 10:26 am

Alex schreef:

In feite altijd want een vrouw heeft het recht over haar lichaam te beslissen.

Maar ik ben het niet altijd klakkeloos eens met iedere abortus. Zo las ik ooit een krantenbericht van ouders die hun abortus laten plegen omdat hun een hazelippen zou krijgen. En dat vind ik zacht gezegd nogal overdreven.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
0ortje

Aantal berichten : 24
Registration date : 24-06-07

BerichtOnderwerp: Re: Abortus   zo jun 24, 2007 1:38 pm

Sion schreef:
Abortus is (kinder)moord, DUS het zou verboden moeten worden, ik kon er maar eentje aanklikken. Razz
Zoals Lineke al aangaf: verkracht of niet, het is een menselijk persoon dat je vermoordt. Ik weet zeker dat er betere oplossingen zijn. Ten eerste moet het in de maatschappij duidelijk worden dat het hebben van seks niet puur en alleen plezier is. Er is gewoon kans dat er een verwekking komt, zelfs bij het gebruik van voorbehoedsmiddelen. Er moet een harde straf zijn tegen verkrachting.. Als er En er zou beter een soort stichting van de overheid komen die helpen. De oorzaken van 'ongewenste kinderen' moeten opgelost worden. Meisjes voelen zich nog niet oud genoeg voor een kind, of kunnen 't niet alleen aan. Zulke mensen moeten geholpen worden. Het moet gestimuleerd worden om een kind te houdengoed voor zulke mensen gezorgd wordt, financieel goed en sociaal ook, dan hoeven ze ook geen abortus te laten plegen en krijgen ze er later ook geen spijt van.
Kortom, ik ben van mening dat er veel betere oplossingen zijn dan abortus. Je moet de oorzaak aanpakken, niet het gevolg.

Whow, ik las dit stukje even en er vielen me heel wat dingen op. Hieronder een beschrijving:

Citaat :
Zoals Lineke al aangaf: verkracht of niet, het is een menselijk persoon dat je vermoordt

Hoe defineer jij een menselijk persoon? Een laten we zeggen negen weken oude foetus is geen menselijk persoon. De menselijke persoon ontstaat pas na de geboorte.

Citaat :
Ten eerste moet het in de maatschappij duidelijk worden dat het hebben van seks niet puur en alleen plezier is. Er is gewoon kans dat er een verwekking komt, zelfs bij het gebruik van voorbehoedsmiddelen

Wat probeer je nu eigelijk te zeggen?? Dat het duidelijk moet worden in de maatschappij dat seks niet puur en alleen plezier is???? Je kiest er toch samen voor, met je partner, om een kindje te verwekken. En ja natuurlijk is er kans dat er verwekking komt, maar je kiest er samen voor, met je partner. Doel je soms ergens op?. En na deze belachelijke uitspraak ga je meteen verder met:

Citaat :
Er moet een harde straf zijn tegen verkrachting

Wat jij eigelijk probeert te zeggen, heel netjes en verborgen in het stukje zelf, is dat vrouwen verkrachting, en de daaropvolgende zwangerschap maar hebben te accepteren. Of , nog beter, dat is jou visie van het geheel. Flink ziekelijk.

Maar het gaat verder:

Citaat :
Kortom, ik ben van mening dat er veel betere oplossingen zijn dan abortus. Je moet de oorzaak aanpakken, niet het gevolg

Dat is dan jou mening. We weten nu ook hoe je er wat genuanceerder over denkt. En je moet de oorzaak aanpakken? De oorzaak ligt natuurlijk in menselijk gedrag. Heeeel moeilijk werkterrijn in sommige gevallen dus. Maar hoe wil jij die oorzaak aanpakken dat?
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
.

BerichtOnderwerp: Re: Abortus   zo jun 24, 2007 3:08 pm

Oortje schreef:
Hoe defineer jij een menselijk persoon? Een laten we zeggen negen weken oude foetus is geen menselijk persoon. De menselijke persoon ontstaat pas na de geboorte.
Mijn definitie verschilt in ieder geval van de jouwe. Wink Wij zien het kind pas na de geboorte, maar dat wil niet zeggen dat het daarvoor nog geen kind was. Ik zie het als een menselijk persoon, zodra het verwekt is. Daar kan je het mee oneens zijn, je kan het ermee eens zijn. Dat is aan jouw kant.

Oortje schreef:
Wat probeer je nu eigelijk te zeggen?? Dat het duidelijk moet worden in de maatschappij dat seks niet puur en alleen plezier is???? Je kiest er toch samen voor, met je partner, om een kindje te verwekken. En ja natuurlijk is er kans dat er verwekking komt, maar je kiest er samen voor, met je partner. Doel je soms ergens op?.
Ik zal het proberen beter te formuleren: Het moet duidelijk zijn dat bij het hebben van seks er altijd kans bestaat op verwekking. Ik doel op het zo vaak onverantwoordelijke gedrag van snel seks hebben. Veel mensen vinden 'geen seks voor het huwelijk' overdreven. Zitten begrijpelijke punten in. Maar aan de andere kant is het nooit goed om snel even met iemand het bed in te duiken als je die even leuk vind.

Oortje schreef:
Wat jij eigelijk probeert te zeggen, heel netjes en verborgen in het stukje zelf, is dat vrouwen verkrachting, en de daaropvolgende zwangerschap maar hebben te accepteren. Of , nog beter, dat is jou visie van het geheel. Flink ziekelijk.
Nee, dat moeten ze zeker niet accepteren. Daarom had ik 't over de nood tot duidelijkheid in de maatschappij en ben ik voor hardere maatregelen.

Oortje schreef:
Dat is dan jou mening. We weten nu ook hoe je er wat genuanceerder over denkt. En je moet de oorzaak aanpakken? De oorzaak ligt natuurlijk in menselijk gedrag. Heeeel moeilijk werkterrijn in sommige gevallen dus. Maar hoe wil jij die oorzaak aanpakken dat?
Maar oorzaak doelde ik op de omstandigheden waarin het kind wordt verwekt. Dit kan zijn verkrachting, seks voor het huwelijk en geen mogelijkheid om het op te voeden, ongewenst. Deze dingen moet men voorkomen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Alex
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Abortus   ma jun 25, 2007 8:58 am

DE eerste afbeelding die ik poste van een abortuskindje werd bekritiseerd op het feit dat deze baby al ouder was, en eigenlijk was het merendeel er toch wel mee eens dat je kinderen van deze leeftijd niet mag aborteren.

Daarom nu, een afbeelding van een 8 weken oud geaborteerd kindje. Ben benieuwd naar de reacties onder de pro-abortus mensen onder ons...

Ik post deze plaatjes niet omdat ik erop kick ofzo, maar om mensen te shockeren en duidelijk te maken dat abortus moord is, ongeacht de fase waarin het kind zich bevindt, het is en blijft een menselijk wezen. Doktoren en ouders die aborteren zijn in mijn ogen moordenaars.

esperanza

Aantal berichten : 333
Registration date : 11-06-07

BerichtOnderwerp: Re: Abortus   ma jun 25, 2007 1:45 pm

Alex schreef:

Ik post deze plaatjes niet omdat ik erop kick ofzo, maar om mensen te shockeren

Dat lukt je aardig ja, het is echt walgelijk om te zien. pale
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Abortus