Met reden geloven
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Met reden geloven


 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Op wie stem jij?

Ga naar beneden 
+3
Kheops
speedy
Alex
7 plaatsers

Naar welke partij gaat jou stem uit?
CDA
Op wie stem jij? Vote_lcap0%Op wie stem jij? Vote_rcap
 0% [ 0 ]
PVDA
Op wie stem jij? Vote_lcap22%Op wie stem jij? Vote_rcap
 22% [ 2 ]
D66
Op wie stem jij? Vote_lcap11%Op wie stem jij? Vote_rcap
 11% [ 1 ]
CU
Op wie stem jij? Vote_lcap56%Op wie stem jij? Vote_rcap
 56% [ 5 ]
Groenlinks
Op wie stem jij? Vote_lcap0%Op wie stem jij? Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Partij voor de dieren
Op wie stem jij? Vote_lcap11%Op wie stem jij? Vote_rcap
 11% [ 1 ]
SP
Op wie stem jij? Vote_lcap0%Op wie stem jij? Vote_rcap
 0% [ 0 ]
SGP
Op wie stem jij? Vote_lcap0%Op wie stem jij? Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Anders, namelijk...
Op wie stem jij? Vote_lcap0%Op wie stem jij? Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 9
 

AuteurBericht
Alex
Admin
Alex


Aantal berichten : 487
Woonplaats : Geen vaste
Registration date : 25-04-07

Op wie stem jij? Empty
BerichtOnderwerp: Op wie stem jij?   Op wie stem jij? Icon_minitimema mei 14, 2007 10:19 am

Naar welke partij gaat jou stem uit? En waarom?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamorlehem.blogspot.com/
speedy




Aantal berichten : 130
Registration date : 26-04-07

Op wie stem jij? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Op wie stem jij?   Op wie stem jij? Icon_minitimema mei 14, 2007 10:30 am

Mijn voorkeur gaat uit naar de PvdA. Ik vind het een goede sociaal-democratische partij die progressief kan zijn in onze maatschappij in Nederland. Christenunie is mij te conservatief, denkt nog in verzuiling termen en heeft vage standpunten! houd kerk en staat gescheiden!, Nederland is een multiculturele samenleving!
Terug naar boven Ga naar beneden
Kheops

Kheops


Aantal berichten : 184
Leeftijd : 45
Woonplaats : Leuven
Registration date : 10-05-07

Op wie stem jij? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Op wie stem jij?   Op wie stem jij? Icon_minitimema mei 14, 2007 10:40 am

LOL, ik dacht dat dit een Belgische site was ... blijkbaar niet Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Lineke




Aantal berichten : 46
Leeftijd : 32
Woonplaats : Putten
Registration date : 09-05-07

Op wie stem jij? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Op wie stem jij?   Op wie stem jij? Icon_minitimema mei 14, 2007 11:12 am

Ik mag nog niet stemmen (ben pas 15) maar als ik zou stemmen zou ik voor de CU stemmen. Allereerst omdat ik christen ben, en de CU mijn standpunten vertegenwoordigt. En ook wel een beetje omdat mijn vader raadslid voor de CU is Wink .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://lineke.brinkblijdorp.nl/index.htm
alexjuh




Aantal berichten : 16
Registration date : 06-05-07

Op wie stem jij? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Op wie stem jij?   Op wie stem jij? Icon_minitimema mei 14, 2007 1:15 pm

ik heb gestemd op de ChristenUnie

de reden is omdat de Christenunie naar een beter samenleving werkt.
en hierbij zijn standpunten dicht op de bijbels wet houd.
aangezien de christenunie regels stelt aan de maatschappij wordt het geen regelloze boel in NL met moord verkrachting en zuipfeestjes.
als we ons goed aan de wetten en regels van de Christenunie houden(die weer aansluiten op de 10 geboden) zal onze economie er ook sterker op vooruitgaan.

tot zover..
Terug naar boven Ga naar beneden
Kheops

Kheops


Aantal berichten : 184
Leeftijd : 45
Woonplaats : Leuven
Registration date : 10-05-07

Op wie stem jij? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Op wie stem jij?   Op wie stem jij? Icon_minitimema mei 14, 2007 1:30 pm

Ik dacht dat Kerk en Staat gescheiden zijn in Nederland? Of wil je de Islamitische toer op en komt er een Katholieke vorm van de Sharia?
Terug naar boven Ga naar beneden
Alex
Admin
Alex


Aantal berichten : 487
Woonplaats : Geen vaste
Registration date : 25-04-07

Op wie stem jij? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Op wie stem jij?   Op wie stem jij? Icon_minitimema mei 14, 2007 1:31 pm

Halleluja! Goed idee Kheops!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamorlehem.blogspot.com/
Kheops

Kheops


Aantal berichten : 184
Leeftijd : 45
Woonplaats : Leuven
Registration date : 10-05-07

Op wie stem jij? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Op wie stem jij?   Op wie stem jij? Icon_minitimema mei 14, 2007 3:40 pm

Het woord "Moslimfundamentalist" komt spontaan in me op ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Alex
Admin
Alex


Aantal berichten : 487
Woonplaats : Geen vaste
Registration date : 25-04-07

Op wie stem jij? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Op wie stem jij?   Op wie stem jij? Icon_minitimedi mei 15, 2007 1:44 am

Just kidding, Kheops Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamorlehem.blogspot.com/
.




Aantal berichten : 156
Registration date : 15-05-07

Op wie stem jij? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Op wie stem jij?   Op wie stem jij? Icon_minitimedi mei 15, 2007 2:14 am

Ik zou absoluut stemmen voor de CU. Ik heb eens gekeken naar de stellingen waarmee die opkomt en ben het er mee eens. CDA vind ik te compromiserend, SGP vind ik te kapitalistisch. CU is meer sociaal en daar ben ik voor. Daarnaast wil het christelijke normen en waarden overbrengen. Niet omdat ze christelijk zijn, maar omdat ze goed zijn voor de maatschappij.
Natuurlijk stem ik niet zomaar blindelings op een christelijke partij. Als PvdA, VVD of weet ik 't wat met goede ideeën op de proppen komt, er wel op stemmen. Maar de CU past, denk ik, het beste bij mijn ideeën.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kevin

Kevin


Aantal berichten : 169
Leeftijd : 37
Registration date : 08-05-07

Op wie stem jij? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Op wie stem jij?   Op wie stem jij? Icon_minitimema jun 04, 2007 5:27 am

Vreselijk die server van dit forum... Ik heb hier vorige keer uitgebreid een stuk getypt wat ik niet heb opgeslagen en nu is het verdwenen.

Ik zou stemmen op de SP of de PVDA.

Hier nog even een stukje van freethinker.nl waarom ik niet zou stemmen op de CU en SGP (naast hun overal sociaal behartigde punten):

"Dank verschuldigd aan wie?

1.1 uit het kernprogramma van de Christenunie
In de maatschappij waarin wij leven is veel om dankbaar voor te zijn. Wij genieten vrijheid, rechtshandhaving, voorspoed en welvaart. Deze weldaden zijn een zegen van God. Mens en overheid zijn geroepen Hem daarvoor te eren en Zijn gaven op een verantwoorde wijze te gebruiken.

Volgens bovenstaande tekst uit het kernprogramma van de Christenunie moeten we God dankbaar zijn voor de vrijheid die we hier mogen genieten. Maar als de Christenunie hier de dienst zou uitmaken, hoe zou het dan staan met die vrijheid? Is die vrijheid niet veel meer te wijten aan mensen als b.v.Voltaire en Kant?

Als de verlichting niet de duisternis van de middeleeuwen had verdreven en de macht van de Roomse kerk had gebroken, was er weinig terecht gekomen van de vrijheid die we hier nu kennen, om nog maar niet te spreken van voorspoed en welvaart.

3.3 uit het kernprogramma van de Christenunie
Ook overheidspersonen zijn zondige mensen en het kwaad kan zich via hen vestigen in politieke structuren. Daarom is een goed stelsel van democratische controle nodig om toe te zien op het juiste gebruik van de overheidsmacht.

In punt 3.3 lezen we dat er democratische controle nodig is. Zou de democratie gewaarborgd zijn als een partij als de Christenunie aan de macht zou komen? Daar ben ik niet zeker van, nog minder zeker lijkt het te zijn bij de S.G.P., wat te lezen is in artikel4 van het Program van beginselen van de S.G.P. . Zeker is wel dat we vrijheid van meningsuiting dan wel op onze buik kunnen schrijven. Ook de vrijheid van godsdienst zou dan worden afgeschaft

Artikel4 uit het Program van beginselen van de S.G.P.
Wetgeving en bestuur mogen de prediking van het Evangelie niet hinderen, maar moeten deze bevorderen. De Kerk van Christus dient wel onderscheiden te worden van elke vereniging en moet naar eigen rechten beschermd worden. Dientengevolge behoren ongeloofspropaganda, valse religies en anti-christelijke ideologieën door de overheid uit het openbare leven te worden geweerd.

Alle religies profiteren van de godsdienstvrijheid, maar wie moeten ze daar dankbaar voor zijn? Heeft God dat voor hen geregeld of is dat het gevolg van de Verlichting? Als God de godsdienstvrijheid heeft gewild, wil dat dan zeggen dat alle religies hem even lief zijn? Volgens punt 1.1 van het kernprogramma van de Christenunie, zijn deze weldaden een zegen van God, een zegen die dus ook geldig is voor Moslims, Atheïsten of wie ook maar en maakt het hem dus niet uit waar mensen in geloven. Dan gaat Artikel 4 van het Program van beginselen van de S.G.P. dus tegen de wil van hun God in."
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Op wie stem jij? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Op wie stem jij?   Op wie stem jij? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Op wie stem jij?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Met reden geloven :: Maatschappij & Internet :: Maatschappij-
Ga naar: