Met reden geloven

IndexFAQZoekenRegistrerenGebruikerslijstGebruikersgroepenInloggen

Deel | 

Neal Morse: Sola Scriptura

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Alex
Admin

Aantal berichten : 487
Registration date : 25-04-07

BerichtOnderwerp: Neal Morse: Sola Scriptura   di jun 05, 2007 5:54 am

Ik het het album Sola Scriptura van Neal Morse een tijdje geleden aangeschaft en sindsdien draait hij bijna full-time in mijn cd-speler. Hieronder mijn recensie:

CD: Sola Scriptura (2007)

Artists:
Neal Morse : vocals, keyboards
Randy George : bass
Mike Portnoy : drums (ook bekend van Dream Theater)
Paul Gilbert : guitars

Tracks:
Tracklist:
01. The Door
I Introduction
II In The Name Of God
III All I Ask For
IV Mercy for Sale
V Keep Silent
VI Upon The Door

02. The Conflict
I Do You Know My Name
II Party To The Lie
III Underground
IV Two Down, One To Go
V The Vineyard
VI Already Home

03. Heaven In My Heart

04. The Conclusion
I Randy’s Jam
II Long Night’s Journey
III Re-Introduction
IV Come Out Of Her
V Clothed With The Sun
VI In Closing…

Sola Scriptura betekent letterlijk 'enkel volgens de geschriften' (de bijbel). De titel, voorkant en ook de tekst van de cd zijn gebaseerd op Maarten Luther en zijn 95 stellingen. Een boodschap die Morse dan ook laat doorschemeren in het album is dat hij het niet altijd eens is met de kerkelijke instanties. Maar goed, genoeg hierover, we willen natuurlijk weten hoe de cd klinkt...

En hij klinkt fantastisch, Neal Morse is moeilijk onder één muziekgenre te brengen, ik denk dat 'progressieve rock' het album nog het best omschrijft. Maar naast rock, vind je ook metal, pop, latin en heuse ballad-elementen erin terug. Lekker gevarieerd dus. Deze verschillende stijlen gaan allemaal steeds in elkaar over, er staan ook maar 4 nummers op de cd. De nummers zijn onderverdeeld in 6 stukken, totaal duurt de cd ongeveer 80 minuten.

De cd begint met een heel complexe intro van een aantal minuten, gitaar, drums maken het geheel tot een heavy passage. Dit stuk zou ook zo op een metal-album kunnen staan. Dan komt er een rustiger stuk, met een solo (flamenco/latin stijl) op een akkoustische gitaar, echt super klinkt dat, het is mijn favo-part van de cd. En dan gaat de cd weer verder met allerlei stijlen, inclusief zang. Er komen veel verschillende instrumenten in voor, zoals viool, cello, hoorn, sax, trompot en percussie.

Al met al vind ik dit echt een top-album. Ik kende Neal Morse nog niet voor deze cd, maar deze cd heeft me echt een fan gemaakt. Hij zit muzikaal gewoon zo sterk in elkaar, dat je maar blijft luisteren!

Andere cd's van Neal Morse:

Neal Morse (1999)
Merry Christmas From The Morse Family (2000)
It's Not Too Late (2001)
Testimony (2003)
Testimony Live (2003 – dvd)
One (2004)
Lead Me Lord (Worship Sessions Volume 1) (2005)
? (2005)

Laatst aangepast door op wo jun 13, 2007 2:28 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://hamorlehem.blogspot.com/
esperanza

Aantal berichten : 333
Leeftijd : 28
Registration date : 11-06-07

BerichtOnderwerp: Re: Neal Morse: Sola Scriptura   wo jun 13, 2007 12:48 pm

Neal Morse is inderdaad erg goed. Hij is zelfs bekend bij niet-christelijke metalliefhebbers, en dat zegt toch wel wat Very Happy . Mochten ze hem een keer bij de eo-jongerendag uitnodigen, dan wil ik daar nog wel eens heen Wink.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken

Neal Morse: Sola Scriptura
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Met reden geloven :: Loungeroom :: Muziek-
Ga naar: