Met reden geloven

IndexFAQZoekenRegistrerenGebruikerslijstGebruikersgroepenInloggen

Deel | 

Allereerste Creationmuseum

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Alex
Admin

Aantal berichten : 487
Registration date : 25-04-07

BerichtOnderwerp: Allereerste Creationmuseum   vr jun 15, 2007 3:44 am

Kort geleden is het eerste 'Creation Museum' geopend, een museum die de bijbelse kijk op de geschiedenis laat zien.

Wat vinden jullie van zo'n museum? Er bestonden natuurlijk al wel hele kleine versies ervan, maar dit is de eerste die op zo'n grote manier is opgezet. Zou er ook zo'n museum in Nederland moeten komen?

Ga naar: de site van het Creation Museum

speedy

Aantal berichten : 130
Registration date : 26-04-07

BerichtOnderwerp: Re: Allereerste Creationmuseum   vr jun 15, 2007 2:48 pm

Als ik in de buurt zou zijn dan zou ik er gelijk een bezoekje aan brengen! wat een cool museum zeg Smile . Eindelijk gaat er ook eens een andere wind waaien in de VS, misschien ook in de wereld? wie zal het zeggen en gaan mensen ook hun verstand gebruiken en inzien dat de macro-evolutie van de evolutietheorie weleens niet waar zou kunnen zijn. Een van de onomstotelijke bewijzen dat God achter het ontstaan van het leven zit, het eerste creation museum flower . Niet dat alles er van waar is denk ik wat voor verhaal het Creation museum over het ontstaan van het leven wil vertellen, maar zo is dat ook met de evolutietheorie. Wat is dan niet waar? elk verhaal waar wat waar van is is ook iets niet van waar!
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Jeroen t

Aantal berichten : 13
Leeftijd : 28
Registration date : 15-06-07

BerichtOnderwerp: Re: Allereerste Creationmuseum   vr jun 15, 2007 3:17 pm

We negeren maar weer even het feit dat er nooit dino botten in dezelfde grondlaag als mensen botten zijn gevonden en dromen lekker.

@speedy

God zit achter al het leven?
Welke god? allah? zeus? odin?

Daar ben ik beniewd na.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
speedy

BerichtOnderwerp: Re: Allereerste Creationmuseum   za jun 16, 2007 1:21 am

Jeroen t schreef:
We negeren maar weer even het feit dat er nooit dino botten in dezelfde grondlaag als mensen botten zijn gevonden en dromen lekker.

@speedy

God zit achter al het leven?
Welke god? allah? zeus? odin?

Daar ben ik beniewd na.
kun je niet logisch nadenken? Dan weet je wel dat het om de God gaat die zijn woord in de Bijbel heeft geopenbaard, de God van Abraham, de God van Isaak en de God van Jakob en zo kun je nog wel even doorgaan. Jezus was de zoon van God en Jesaja had al een idee dat in de toekomst er iemand zou komen, Jezus die de kloof tussen mensen en God weer zou kunnen overbruggen. Omdat via hem iedereen tegenwoordig weer met God kan leven. Je negeert ook weer even dat er bewijzen ervoor zijn gevonden dat mensen naast de dinosaurÔŽrs hebben geleefd. Dat verklaart ook weer waarom er in de bijbel al beschrijvingen van dinosauriŽrs voortkomen sunny
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
esperanza

Aantal berichten : 333
Registration date : 11-06-07

BerichtOnderwerp: Re: Allereerste Creationmuseum   za jun 16, 2007 4:22 am

speedy schreef:

]kun je niet logisch nadenken? Dan weet je wel dat het om de God gaat die zijn woord in de Bijbel heeft geopenbaard, de God van Abraham, de God van Isaak en de God van Jakob en zo kun je nog wel even doorgaan.

Bewijs dan maar waarom het niet Allah is, of Zeus, of een andere god.

speedy schreef:

Je negeert ook weer even dat er bewijzen ervoor zijn gevonden dat mensen naast de dinosaurÔŽrs hebben geleefd. Dat verklaart ook weer waarom er in de bijbel al beschrijvingen van dinosauriŽrs voortkomen sunny

Bron aangeven, please.
Voor antwoord, kijk hier

En bekijk deze en deze ook eens.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Jeroen t

Aantal berichten : 13
Registration date : 15-06-07

BerichtOnderwerp: Re: Allereerste Creationmuseum   za jun 16, 2007 5:49 am

@ speedy weer

En een moslim zegt dat weer dat allah die god is omdat in de koran het woord van god via mohamed is geschreven.

En als dinosauriers tegelijkertijd met mensen hebben geleefd waarom zijn er dan geen grot schilderingen van dino's of uberhaupt enige oude cultuur die zulke monsters beschrijft.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
esperanza

BerichtOnderwerp: Re: Allereerste Creationmuseum   za jun 16, 2007 6:35 am

Jeroen t schreef:

En als dinosauriers tegelijkertijd met mensen hebben geleefd waarom zijn er dan geen grot schilderingen van dino's of uberhaupt enige oude cultuur die zulke monsters beschrijft.

Die zijn er wel, en nog aardig veel ook: http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Dinos-op-steen.pdf

Toch is dat helemaal geen bewijs dat de dinosaurus tegelijk met de mens leefde. Vroeger konden ze ook al de enorme botten van dinosaurussen vinden, waardoor ze gingen fantaseren over vuurspuwende draken.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
speedy

BerichtOnderwerp: Re: Allereerste Creationmuseum   zo jun 17, 2007 12:41 pm

esperanza schreef:
speedy schreef:

]kun je niet logisch nadenken? Dan weet je wel dat het om de God gaat die zijn woord in de Bijbel heeft geopenbaard, de God van Abraham, de God van Isaak en de God van Jakob en zo kun je nog wel even doorgaan.

Bewijs dan maar waarom het niet Allah is, of Zeus, of een andere god.

speedy schreef:

Je negeert ook weer even dat er bewijzen ervoor zijn gevonden dat mensen naast de dinosaurÔŽrs hebben geleefd. Dat verklaart ook weer waarom er in de bijbel al beschrijvingen van dinosauriŽrs voortkomen sunny

Bron aangeven, please.
Voor antwoord, kijk hier

En bekijk deze en deze ook eens.
De wetenschap kan geen dingen bewijzen die onzichtbaar zijn, er zijn genoeg bewijzen, verhalen, verklaringen ervoor dat God bestaat, dan heb ik over de God van de Bijbel, het is net als een wind die waait, die kun je ook niet zien, dingen die bovennatuurlijk zijn kan de wetenschap gewoonweg niet aantonen en daarmee kun je ook geen theorieŽn toetsen. Volgens deze bron: http://www.gebedsgenezing.nl/ bestaat God echt. Als je nog niet begrijpt over welke God Christenen het hebben dan raad ik je aan om eens een plaatselijke pinkster/evangelisch of Protestantse gemeente in de stad of dorp waar je woont eens op te zoeken en na te vragen wie de God van de bijbel nou daadwerkelijk is. Zij kunnen je bewijzen laten zien dat de God van de bijbel echt bestaat! Very Happy
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Kheops

Aantal berichten : 184
Leeftijd : 38
Registration date : 10-05-07

BerichtOnderwerp: Re: Allereerste Creationmuseum   zo jun 17, 2007 1:23 pm

Vroeger bewezen ze het bestaan van God door te zeggen dat bliksems van hem kwamen.
Al een geluk weten we nu wel beter Wink

Wat vandaag niet wetenschappelijk kan bewezen worden kan morgen misschien wel ...

De wetenschap is immers niet statisch zoals een godsdienst, maar is kritisch tov zichzelf en boekt constant vooruitgang.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
esperanza

BerichtOnderwerp: Re: Allereerste Creationmuseum   ma jun 18, 2007 3:33 am

speedy schreef:
De wetenschap kan geen dingen bewijzen die onzichtbaar zijn, er zijn genoeg bewijzen, verhalen, verklaringen ervoor dat God bestaat, dan heb ik over de God van de Bijbel, het is net als een wind die waait, die kun je ook niet zien, dingen die bovennatuurlijk zijn kan de wetenschap gewoonweg niet aantonen en daarmee kun je ook geen theorieŽn toetsen.Volgens deze bron: http://www.gebedsgenezing.nl/ bestaat God echt.

Ik kan deze site niet openen, kun je in het kort aangeven waarop ze dat baseren?
speedy schreef:

Als je nog niet begrijpt over welke God Christenen het hebben dan raad ik je aan om eens een plaatselijke pinkster/evangelisch of Protestantse gemeente in de stad of dorp waar je woont eens op te zoeken en na te vragen wie de God van de bijbel nou daadwerkelijk is. Zij kunnen je bewijzen laten zien dat de God van de bijbel echt bestaat! Very Happy
Ik ken die God maar al te goed. Ik heb zelfs het 'bewijs' van de heilige geest een paar keer gekregen. Maar christenen zijn niet de enige die kunnen genezen. Wiccans kunnen het bijvoorbeeld ook, en hindoes en noem maar op.

Maar de vraag is niet waarom de bijbel het niet over Zeus heeft, maar waarom het de God van de bijbel is die de aarde heeft gemaakt, en niet bijv. Brahma of Vishnu, de goden die volgens het hindoeisme alles geschapen hebben.

PS. Zou je nog even je bron willen geven over de dinosaurussen? Misschien heb ik hierover iets gemist, maar ik heb nog nooit gelezen dat er bewijzen zijn dat mensen en dinosaurussen tegelijk leefden.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Kevin

Aantal berichten : 169
Leeftijd : 31
Registration date : 08-05-07

BerichtOnderwerp: Re: Allereerste Creationmuseum   ma jun 18, 2007 4:38 am

Nou Esperanza, laat je verassen en geniet ervan. Ik wens je veel plezier toe! Aan sarcasme zal het in ieder geval niet kunnen ontbreken bij het lezen over mensen die naast dinosauriers leefden. bounce rabbit
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
esperanza

BerichtOnderwerp: Re: Allereerste Creationmuseum   ma jun 18, 2007 4:46 am

Kevin schreef:
Nou Esperanza, laat je verassen en geniet ervan. Ik wens je veel plezier toe! Aan sarcasme zal het in ieder geval niet kunnen ontbreken bij het lezen over mensen die naast dinosauriers leefden. bounce rabbit

Neem je nou definitief afscheid van het forum of lijkt dat alleen zo? (Just to be sure Wink )
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
speedy

BerichtOnderwerp: Re: Allereerste Creationmuseum   ma jun 18, 2007 5:01 am

esperanza schreef:
speedy schreef:
De wetenschap kan geen dingen bewijzen die onzichtbaar zijn, er zijn genoeg bewijzen, verhalen, verklaringen ervoor dat God bestaat, dan heb ik over de God van de Bijbel, het is net als een wind die waait, die kun je ook niet zien, dingen die bovennatuurlijk zijn kan de wetenschap gewoonweg niet aantonen en daarmee kun je ook geen theorieŽn toetsen.Volgens deze bron: http://www.gebedsgenezing.nl/ bestaat God echt.

Ik kan deze site niet openen, kun je in het kort aangeven waarop ze dat baseren?
speedy schreef:

Als je nog niet begrijpt over welke God Christenen het hebben dan raad ik je aan om eens een plaatselijke pinkster/evangelisch of Protestantse gemeente in de stad of dorp waar je woont eens op te zoeken en na te vragen wie de God van de bijbel nou daadwerkelijk is. Zij kunnen je bewijzen laten zien dat de God van de bijbel echt bestaat! Very Happy
Ik ken die God maar al te goed. Ik heb zelfs het 'bewijs' van de heilige geest een paar keer gekregen. Maar christenen zijn niet de enige die kunnen genezen. Wiccans kunnen het bijvoorbeeld ook, en hindoes en noem maar op.

Maar de vraag is niet waarom de bijbel het niet over Zeus heeft, maar waarom het de God van de bijbel is die de aarde heeft gemaakt, en niet bijv. Brahma of Vishnu, de goden die volgens het hindoeisme alles geschapen hebben.

PS. Zou je nog even je bron willen geven over de dinosaurussen? Misschien heb ik hierover iets gemist, maar ik heb nog nooit gelezen dat er bewijzen zijn dat mensen en dinosaurussen tegelijk leefden.
In deze bron staan bewijzen dat mensen en dinosaurussen tegelijk naast elkaar leefden. Dat baseer ik op deze bron, http://www.dinoos.nl/pdf/dinoboek.pdf De bron wat betreft het bestaan van God is uit de lucht, dat God echt bestaat baseert die bron op een persoonlijk geloof in Jezus Christus en dat hij de zoon van God is. Zie http://www.keerpunt.net voor nog meer bewijzen dat God echt bestaat.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Alex
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Allereerste Creationmuseum   ma jun 18, 2007 5:03 am

Ik heb in het topic over dino's ook enkele bronnen aangedragen die laten zien dat dinosaurussen en mensen naast elkaar hebben geleefd.

speedy

BerichtOnderwerp: Re: Allereerste Creationmuseum   ma jun 18, 2007 6:20 am

hmmm.... denk dat je het dan over ideologische wetenschap hebt, als je naar de bronnen kijkt en bij nader inzien moet je dat boek maar met een korrel zout lezen. Zal de volgende keer mijn bronnen wat nauwkeuriger uitzoeken. Het is niet uitgesloten dat mensen naast de dinosauriŽrs leefden maar het is waarschijnlijker dat mensen naast de mammoeten hebben geleefd flower
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Kheops

BerichtOnderwerp: Re: Allereerste Creationmuseum   ma jun 18, 2007 10:43 am

Over die bewijzen dat God zou bestaan:

Vervang die Christenen is door Moslims, Hindoes of Joden.
Die bewijzen dan ook dat Allah, Jahwe en Vishnoe echt bestaat hť Laughing

Ik kan ook een verhaal indienen dat bewijst dat mijn god genaamd "Eekiwallaboemboem" echt bestaat Wink
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
RobinB

Aantal berichten : 36
Leeftijd : 25
Registration date : 06-05-07

BerichtOnderwerp: Re: Allereerste Creationmuseum   ma jun 18, 2007 1:26 pm

En je geloofd zelf ook in die "Eekiwallaboemboem" van jouw?
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://www.fpsbanana.com
Kheops

BerichtOnderwerp: Re: Allereerste Creationmuseum   ma jun 18, 2007 1:41 pm

Nope, ben niet zo (goed)gelovig ... Wink
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Alex
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Allereerste Creationmuseum   do jun 28, 2007 6:27 am

Even weer ontopic:

Wat vinden jullie ervan, zou er ook een creationistisch museum in Nederland moeten komen?

esperanza

BerichtOnderwerp: Re: Allereerste Creationmuseum   do jun 28, 2007 7:22 am

Alex schreef:
Even weer ontopic:

Wat vinden jullie ervan, zou er ook een creationistisch museum in Nederland moeten komen?

Voorspelbaar antwoord Very Happy : Nee. Jammer van het geld, dat kan veel beter gebruikt worden.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
RobinB

BerichtOnderwerp: Re: Allereerste Creationmuseum   do jun 28, 2007 8:49 am

esperanza schreef:
Alex schreef:
Even weer ontopic:

Voorspelbaar antwoord Very Happy : Nee. Jammer van het geld, dat kan veel beter gebruikt worden.

voor een evolutionistisch (wat een woord) museum?
Terug naar boven Go down
speedy

BerichtOnderwerp: Re: Allereerste Creationmuseum   do jun 28, 2007 9:38 am

esperanza schreef:
Alex schreef:
Even weer ontopic:

Haha, ben ik het ook mee eens! dat geld kan veel beter in onderwijsprojecten worden gestopt! Very Happy , bijvoorbeeld excursies naar Zuid-Limburg, daar is geloof ik al een museum ergens in Zuid-Limburg waar ze opgravingen van dinosaurussen tentoonstellen en bewijzen hebben dat er miljoenen jaren geleden een tropisch klimaat heerste in Nederland!
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
esperanza

BerichtOnderwerp: Re: Allereerste Creationmuseum   vr jun 29, 2007 2:35 am

RobinB schreef:

voor een evolutionistisch (wat een woord) museum?
Nee, daar hebben we er al wel genoeg van, denk ik Smile. Speedy noemt al een goed alternatief, maar je kunt het misschien nog beter gebruiken waar het geld echt nodig is, zoals in de derde wereld landen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
RobinB

BerichtOnderwerp: Re: Allereerste Creationmuseum   vr jun 29, 2007 4:21 pm

geld stoppen in het onderwijs...

stop ze dan in bodyguards voor de leerkrachten, want zoals het nou gaat... Laughing
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Allereerste Creationmuseum   

Terug naar boven Go down

Allereerste Creationmuseum
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Met reden geloven :: Bible, faith and science :: Nieuws-
Ga naar: