Met reden geloven
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Met reden geloven


 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Atheïsme is een projectie

Ga naar beneden 
+8
Rereformed
Kevin
Ernst
Kitty
RobinB
Kheops
esperanza
Alex
12 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
AuteurBericht
Rereformed

Rereformed


Aantal berichten : 92
Woonplaats : Finland
Registration date : 04-07-07

Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Atheïsme is een projectie   Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Icon_minitimezo jul 15, 2007 1:46 pm

Elia schreef:
@0ortje

Ik wil wel antwoord geven op je vragen, maar waarom blijf je vragen om bewijzen voor die antwoorden? Die zijn er gewoon niet hoor.

Maar waarom schenk je er dan geloof aan? Waarom geloof je niet in de onzichtbare groene draak in de garage van mijn buurman?


Citaat :
Ik kan zeggen dat alles zo mooi is...
Ja, dat kan ik ook. ...dat moet de Groene Draak gedaan hebben, weet je...

Citaat :
dat moet God wel gedaan hebben weetje... maar dan zeg jij nee hoor dat is evolutie.

en dan zeg jij weer: nee, dat is God
Wat de Groene Draak ook zou doen of zeggen, jij zult het nooit als een bewijs voor de Groene Draak kunnen zien. Ik neem gewoon aan dat de Onzichtbare Groene Draak in de Garage van mijn Buurman bestaat, jij neemt aan van niet. Maar als je tot Hem bidt en Hem eerlijk vraagt om je het geloof te geven dan zal Hij dat doen. Wie klopt zal opengedaan worden.Wink

Citaat :
Ik dacht trouwens dat dit een christelijk forum was.

Dit is inderdaad het enige echte christelijke forum. Je weet toch dat Jezus ook niet zijn tijd verspilde met het beter maken van de gezonden. Slechts hier kun je als christen je plicht doen: Gaat heen...maak ze allemaal tot mijn discipelen....tot aan de uiteinden van de wereld...schenk vooral veel aandacht aan Rereformed (in Finland, precies aan het uiteinde van de wereld), want hij is nu net dat ene verdwaalde schaapje om welke ik ooit eens 99 andere schaapjes aan hun lot overliet, hij is geen gemakkelijke kluif, ik weet het....doop hem voor de derde keer, onderwijs hemvooral in alle wijsheden over de hel en vergeef zijn goddeloze opmerkingen zeventig maal zeven maal; vergeet bovendien de andere wang niet toe te keren wanneer hij het weer op je gemunt heeft, en uw loon zal zeer groot zijn in de hemel...

Ik vind het overigens wel komisch weer, zo'n opmerking op een topic dat de titel draagt: "Atheïsme is een projectie". Had je gedacht hier goed over te kunnen discussiëren zonder atheïsten? Valt zeker weer onder jouw definitie van discussiëren: gezellig praten over alles dat mijn overtuiging versterkt.


Laatst aangepast door op zo jul 15, 2007 1:51 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/
0ortje

0ortje


Aantal berichten : 24
Registration date : 24-06-07

Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Atheïsme is een projectie   Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Icon_minitimezo jul 15, 2007 1:47 pm

Elia schreef:
@0ortje

Ik wil wel antwoord geven op je vragen, maar waarom blijf je vragen om bewijzen voor die antwoorden? Die zijn er gewoon niet hoor. Ik kan zeggen dat alles zo mooi is... dat moet God wel gedaan hebben weetje... maar dan zeg jij nee hoor dat is evolutie. Met gebedsgenezingen zou je kunnen zeggen dat het nep was, of een foute diagnose van de dokter. En zelfs als je geen andere verklaring zou kunnen verzinnen, dan zou je zeggen dat je vanuit een gebrek aan een wetenschappelijke verklaring niet kunt concluderen dat God het gedaan heeft. Wat God ook zou doen, jij zult het nooit als een bewijs voor God kunnen zien. Ik neem gewoon aan dat God bestaat, jij neemt aan van niet. Maar als je tot Hem bidt en Hem eerlijk vraagt om je het geloof te geven dan zal Hij dat doen. Wie klopt zal opengedaan worden. Ik dacht trouwens dat dit een christelijk forum was.

Weer wil ik bepaalde dingen in je onwijkende antwoord behandelen. Hier komen ze:

Citaat :
Ik wil wel antwoord geven op je vragen, maar waarom blijf je vragen om bewijzen voor die antwoorden? Die zijn er gewoon niet hoor.

Omdat bewijzen iets vertellen. En vanuit bewijzen kunnen we een conclusie stellen. Dus natuurlijk heb ik die nodig. Je zegt ook:
Die zijn er gewoon niet hoor.

Hoe kan je dan, in eerste instantie, geloven in zoiets? Wat in jouw zegt dat het waar is wat in de bijbel staat, terwijl je zelf claimt dat er geen bewijs is. Wat raar!!!
Moet ik dan maar in "de vliegende theepot" gaan geloven?
Of in het "spaghettiemonster"?
Aannames zonder bewijs, kunnen worden verworpen zonder bewijs.

Citaat :
Ik kan zeggen dat alles zo mooi is... dat moet God wel gedaan hebben weetje... maar dan zeg jij nee hoor dat is evolutie.

Wat is volgens jouw dan "zo mooi"? Geef hier dan nadere toelichting op. Bedoel je de flora en fauna van de natuur, of de mens/dier zelf? Wat is volgens jou dan zo mooi, dat het niet anders kan dan dat het door god is gecreërd.
Nadere toelichting graag.

Citaat :
Wat God ook zou doen, jij zult het nooit als een bewijs voor God kunnen zien. Ik neem gewoon aan dat God bestaat, jij neemt aan van niet.

Maar waarom neem je dat dan klakkeloos aan? De mens in 2007 is veel slimmer en heeft meer omhanden dan tweeduizend jaar terug.
Waarom neem jij de bevindingen omtrent het leven, die tweeduizend jaar geleden geschreven zijn, klakkeloos aan? Wat is daar de reden van?
En zoals je al zelf zei. Bewijs heb ik niet.

Citaat :
Maar als je tot Hem bidt en Hem eerlijk vraagt om je het geloof te geven dan zal Hij dat doen. Wie klopt zal opengedaan worden.

Wederom een ongefundeerd iets hierboven. Ik zie vluchtgedrag. Waarom beantwoord je mijn vragen van mijn laatste bericht in dit topic niet? Helder en concreet graag. Je weet het bericht wel te vinden denk ik.

Oja nog even dit:

Citaat :
Ik dacht trouwens dat dit een christelijk forum was.

Dus? Ik mag hier gerust mijn vragen stellen, conclusies uiten of wat dan ook. Er is zelf een onderdeel dat Atheïsme heet. Wat bedoel je te zeggen met die zin?
Terug naar boven Ga naar beneden
Elia
Gast




Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Atheïsme is een projectie   Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Icon_minitimezo jul 15, 2007 2:10 pm

Rereformed schreef:
Indien jij dit van mening bent, waarom maak je er geen eind aan? Bang dat God je dat kwalijk neemt? Dan zeg je toch gewoon dat het een rotzooi op aarde was, en de Duivel en handlangers van hem zoals Rereformed het leven daar onmogelijk en verdorven maken.
Indien jij dit van mening bent, dan huil je zeker ook niet wanneer je baby doodgaat, je vrouw, je moeder, je zus, je vriend...
Indien je dit gelooft bid jij zeker ook nooit om genezing, maar altijd om spoedige verergering van de ziekte.
Bid je ook elke dag dat de atoomoorlog nu eindelijk eens uitbreekt?
Het is eerlijk gezegd weer een onovertrefbare kostelijke opmerking van je, want ik verzamel teksten voor het topic "christelijk geloof is een doodscultus" (op het Freethinker forum), en dit is er weer een heel geschikte voor.
Ik denk overigens dat er veel christenen zijn die zich nu voor je uitspraak schamen.
Dat we straks naar de hemel gaan is juist een troost. En zoals Paulus schreef: Want het leven is mij Christus en het sterven gewin. Als christen hoef je niet bamg te zijn om te sterven. Voor hen die achterblijven is er natuurlijk wel een gemis, maar zij mogen zich hierdoor getroost voelen.

Citaat :
Je geeft om geen enkel bewijs van wat ook, voelt je depressief in de wereld, en bent nogal belust op macht.
Gefeliciteerd... de snelste psychologische analyse die ik ben tegengekomen. Beetje voorbarig, niet?

Citaat :
Bedoel je overigens het geloof van de oude Grieken in de goedheid van Apollo, het geloof van de Moabieten in de goedheid van Kemosh, het geloof van de Babyloniërs in de goedheid van Marduk, het geloof van de Romeinen in de goedheid van Jupiter, het geloof van (...zie Oortje). Kom nou, niets heeft de mens zo gemakkelijk uitgevonden als religieus geloof.
Elk van die godsbeelden kan wel iets van waarheid bevatten, maar ik had het over de christelijke.

Citaat :
Geloof schenken aan iets doet een verstandig mens enkel en alleen in die gevallen dat men iets niet weten kan, en het niet-geloven erin onwaarschijnlijker is.
Anders gezegd, een wijs mens laat zijn geloof afhangen van bewijskracht. Indien er meer bewijsmateriaal is voor bijvoorbeeld het bestaan van een hiernamaals dan voor de ontkenning ervan dan is geloof gerechtvaardigd. Indien er meer bewijsmateriaal is voor de opstanding van Jezus dan zaken die het tegenspreken, dan is het gerechtvaardigd erin te geloven.
Blind geloof maalt om geen enkel bewijs, maar gelooft zonder enig bewijs. Christelijk geloof valt hieronder.
Wat ik van God voel, kan ik hier niet op jullie overbrengen. Jullie zouden het toch wegpsychologiseren. Na de diagnose van depressie en machtswellust moet dat een makkie zijn.

Citaat :
Jij heb blijkbaar geen idee van het heelal en het kleine stofdeeltje daarin dat we Aarde noemen, en het onooglijk beweeglijk animalecuul daarin dat jezelf bent, maar leeft in de arrogantie dat God nogal in zijn schik is met jou, jouw haren zelfs telt, en je een heerlijk leven schenkt in een hiernamaals (waarom hij jou hier eerst een paar tientallen jaren martelt op zo'n verdorven plaats als de mensenwereld, geen flauw idee, leg maar uit, voorlopig denk ik dat je denkt dat het gods spelletje is, zoiets als voor de mens naar een aquarium kijken, voer geven, water verschonen, opruiming houden en de aquariumbak op het laatst maar weggooien en een betere aanschaffen.)
Dat ik qua afmetingen niet veel voorstel in het universum betekent toch niet dat God niet om mij geeft? Waarom de wereld vol ellende is en oorlog en honger en aardbevingen dat weet ik ook niet. Maar je mag er wel op vertrouwen dat God het in de hand heeft.

Citaat :
Ik vergelijk God niet met een mens. Als ik aan God recht zou willen doen zou ik dit van Hem zeggen: (lees niets, want ik met mijn mierenverstand kan er echt niets zinnigs over zeggen).Jij en andere christenen denken over God van alles te kunnen zeggen, en alles wat jullie erover zeggen is menselijk, niets anders dan menselijk.
God kan zich niet succesvol laten kennen op een andere manier dan wij kunnen begrijpen. Op een menselijke manier dus, met menselijke woorden en uitdrukkingen. God is vast veel beter dan de mens zich ook maar kan voorstellen, maar totdat we Hem ontmoeten zullen, moeten we het doen met een half ei. Dat is nog altijd beter dan jouw lege dop.

Citaat :
Nee, ze zetten nooit aan het geloven. Ze doen juist het omgekeerde, ze zijn godslasterend en helpen er aan mee dat ieder zicht op God verdwijnt. Ze laten zien dat jouw God waardeloos is, jouw praat over liefde vals en hypocriet, jouw denkbeelden de prullenmand in kunnen, dat je een schande bent voor het menszijn en van God een monster maakt.
Nouja, een monster... Sommige mensen verdienen wel straf hoor, en je weet ook niet precies hoe het in de hel is. Misschien zijn er wel verschillende gradaties in de hel, waarbij het voor de een minder erg is dan voor de ander. Dat heeft God ons niet laten weten, maar je mag erop vertrouwen dat Hij het wel goed zal regelen, beter dan wij het zouden kunnen.

Citaat :
je hebt er de wil voor nodig van je verstand gebruik te maken, en die wil is bij jou ver te zoeken.
Met je verstand kun je God toch niet peilen.

Citaat :
God had een bedoeling met de moord op 6 miljoen joden, 40 miljoen Russen etc? Je bent echt een grapjas.
Nouja, sterven zouden ze toch... Misschien wou God iets duidelijk maken ofzo...

Citaat :
Citaat :
Citaat :
Kun je mij uitleggen welke liefde de Almachtige heeft gehad voor de Chinezen?, voor alle mensen die leefden tijdens het leven van Abaraham?, voor alle amerikanen voordat het geweldige evangelie daar gepredikt kon worden (en waaraan hun culturen ten onder gingen en zij voor het merendeel door uitgeroeid werden?)
Ook over hen ging de zon op.

Geweldig zo'n vader! Is dat alles wat je erover te zeggen hebt? Waarom zou ook maar iemand zich dan om die 'vader' druk maken?
Ik weet toch niet wat God met hen voor had?

Citaat :

Waarom in vredesnaam heb je je een verhaal van eeuwig heil op de mouw laten spelden?
Heb je geen levenskracht? Ben je levensmoe? Haat je het leven? Alweer, waarom maak je er geen eind aan?
Ik ben helemaal niet levensmoe, maar ik ben blij dat ik mag geloven dat het na dit leven niet afgelopen is en het beste nog voor ons ligt.

Citaat :

Je maakt je eenvoudig belachelijk, als je wil wetgen hoe het overkomt. Bovendien ben je er 8bij wijze van spreken) verantwoordleijk voor dat weer een paar mensen het geloof gedag zeggen. Wie wil er nu in een mesthoop van gedachten gaat eten.
Dat het voor jou belachelijk klinkt is jammer. Maar er is nog wel meer in het geloof hoor... heb je het Johannusevangelie wel eens gelezen?

Citaat :

Het eerste is jouw waan, het tweede is een 100% nee.
Nou dan moet je toch ook niet moeilijk lopen doen over eventuele consequenties?

Citaat :

Dan kun je er tot je laatste ademtocht op wachten. Maar je gaat naar de hemel gelukkig. Veel plezier met de eeuwige saaiheid daar!
Heb jij ellende nodig om een wereld prettig te vinden?
Terug naar boven Ga naar beneden
Elia
Gast




Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Atheïsme is een projectie   Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Icon_minitimezo jul 15, 2007 2:37 pm

Citaat :
Dat naar jouw mening geloof in god geen bewijzen nodig heeft, doet het voor mij af als een sprookje.
Dat je er een wiskundig feitje bij betrekt wat verder geen betekenis heeft, met betrekking tot geloof, trekt kromme beweringen niet recht.
Verder geef je eigelijk geen antwoord op mijn vraag uit dat eerste stukje wat je hebt gequote. Een ontkenning dus.
Axioma's zijn per definitie onbewijsbaar. Dat geldt voor 1=1 en 'God bestaat'. Het is pre-rationeel, en de basis onder je wereldbeeld. Vragen naar bewijs ervoor heeft dus geen zin.
Wat je vraag betreft 'waar is God? Ik zie hem niet', die is voor mij even onzinnig als wanneer een personage uit een boek vraagt waar de auteur is.

Citaat :

De bijbel maakt heel duideliujk dat het leven los van god een verschrikking is waar je je geen voorstelling van kunt maken?
Dit trieste geval moeten we dan maar een absolute ontkenning noemen? Wat moet ik hier mee? Mijn leven is geen hel. En dat geld voor vele atheisten. Wat je zegt is gewoon puur onwaar. Een fabeltje. Niet mee eens, bewijs het dan!!!!
Ik bedoelde het van God verlaten zijn. Dat heb je nog niet meegemaakt en ik hoop dat je het nooit zult meemaken. Hier op aarde geeft God je nog Zijn gaven.

Citaat :
Heb je hier bewijs voor? Laat het dan zien in een reproduceerbare proef. In materie of in visuele beelden. Je ontkent alleen maar en schrijft orakeltaal.
Nogmaals geen bewijs.

Citaat :
Waarom zou ik zoiets klakkeloos aannemen, terwijl ik in het huidige wereldbeeld van alles zie wat niet met de bijbel strookt.
Misschien klopt je wereldbeeld niet... Er zijn al zoveel wereldbeelden afgeschreven als achterhaald, waarschijnlijk is de jouwe ook niet de juiste. En klopt de bijbel juist precies vanuit een beter wereldbeeld. Maar dan nog zuil je moeten aangeven op welke punten het niet klopt.

Citaat :
Welke god bedoel je precies? Allah, Thor, Ra, Quetzalcoatl, Mixcoatl, Xochiquetzal, Huitzilopochtli, Maät, Satet, Wepwawet, Amset, Snotra, Angrboða, Nehalennia, Heimdall, Leviatan, Shachar en Shalim, Reshef of de christelijke god?
Al deze godsbeelden kunnen wel een kern van waarheid bevatten, maar ik bedoel de christelijke

Citaat :
Waarom strookt het huidige wereldbeeld niet met de bijbel?
Welk huidige wereldbeeld? Het wetenschappelijke wereldbeeld? Waarin strookt die niet met de bijbel? Op welke punten? En kun jij bewijzen dat het wetenschappelijke wereldbeeld het bij het rechte eind heeft?

Citaat :
Citaat :
Nee, maar ik heb iets beters: geloof.

Wederom een ontkenning. Ik vroeg dit namelijk helemaal nietr. Hier is mijn eerste vraag nogmaals:

1: Heb jij bewijs voor god? ( Dit in tastbare of visuele vorm )
Het antwoord blijft nee.

Citaat :
2: Als god de mens heeft gecreërd, waarom is de mens dan zo inperfect?
De mens is perfect geschapen, maar kwam tegen God in opstand, wilde aan Hem gelijk zijn. Dat heeft hem zijn perfecte staat ontnomen.

Citaat :
Citaat :
Creationisme en Intelligent Design heeft er niets mee te maken. Het oude en nieuwe testament vullen elkaar aan, laten verschillende kanten van God zien. Hij is erg veelzijdig zie je.

Zie je? Ik zie nog helemaal niets. Behalve weer een ontkenning. En creationisme en intelligent design hebben alles te maken met het chistelijke geloof.

Jij had het over een evolutie van de bijbel OT --> NT --> creationisme --> ID.
Die laatste twee horen niet in het rijtje thuis.

Citaat :
Ze geloven in de schepping, en gebruiken creationisme om het te "bewijzen". Ze gebruiken een andere ingang om god te "bewijzen".
Ja, daar ben ik ook tegen. God is niet te bewijzen en iedere poging ertoe faalt.

Citaat :
Wat moet ik met zo een boek?
Het gaat niet om het boek maar om God. Als je de evangelien leest, dan gaat Jezus voor je leven! En Hij laat iets zien van hoe God is. Daar gaat het om.
Terug naar boven Ga naar beneden
0ortje

0ortje


Aantal berichten : 24
Registration date : 24-06-07

Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Atheïsme is een projectie   Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Icon_minitimezo jul 15, 2007 2:42 pm

Elia schreef:
Citaat :
Dat naar jouw mening geloof in god geen bewijzen nodig heeft, doet het voor mij af als een sprookje.
Dat je er een wiskundig feitje bij betrekt wat verder geen betekenis heeft, met betrekking tot geloof, trekt kromme beweringen niet recht.
Verder geef je eigelijk geen antwoord op mijn vraag uit dat eerste stukje wat je hebt gequote. Een ontkenning dus.
Axioma's zijn per definitie onbewijsbaar. Dat geldt voor 1=1 en 'God bestaat'. Het is pre-rationeel, en de basis onder je wereldbeeld. Vragen naar bewijs ervoor heeft dus geen zin.
Wat je vraag betreft 'waar is God? Ik zie hem niet', die is voor mij even onzinnig als wanneer een personage uit een boek vraagt waar de auteur is.

Citaat :

De bijbel maakt heel duideliujk dat het leven los van god een verschrikking is waar je je geen voorstelling van kunt maken?
Dit trieste geval moeten we dan maar een absolute ontkenning noemen? Wat moet ik hier mee? Mijn leven is geen hel. En dat geld voor vele atheisten. Wat je zegt is gewoon puur onwaar. Een fabeltje. Niet mee eens, bewijs het dan!!!!
Ik bedoelde het van God verlaten zijn. Dat heb je nog niet meegemaakt en ik hoop dat je het nooit zult meemaken. Hier op aarde geeft God je nog Zijn gaven.

Citaat :
Heb je hier bewijs voor? Laat het dan zien in een reproduceerbare proef. In materie of in visuele beelden. Je ontkent alleen maar en schrijft orakeltaal.
Nogmaals geen bewijs.

Citaat :
Waarom zou ik zoiets klakkeloos aannemen, terwijl ik in het huidige wereldbeeld van alles zie wat niet met de bijbel strookt.
Misschien klopt je wereldbeeld niet... Er zijn al zoveel wereldbeelden afgeschreven als achterhaald, waarschijnlijk is de jouwe ook niet de juiste. En klopt de bijbel juist precies vanuit een beter wereldbeeld. Maar dan nog zuil je moeten aangeven op welke punten het niet klopt.

Citaat :
Welke god bedoel je precies? Allah, Thor, Ra, Quetzalcoatl, Mixcoatl, Xochiquetzal, Huitzilopochtli, Maät, Satet, Wepwawet, Amset, Snotra, Angrboða, Nehalennia, Heimdall, Leviatan, Shachar en Shalim, Reshef of de christelijke god?
Al deze godsbeelden kunnen wel een kern van waarheid bevatten, maar ik bedoel de christelijke

Citaat :
Waarom strookt het huidige wereldbeeld niet met de bijbel?
Welk huidige wereldbeeld? Het wetenschappelijke wereldbeeld? Waarin strookt die niet met de bijbel? Op welke punten? En kun jij bewijzen dat het wetenschappelijke wereldbeeld het bij het rechte eind heeft?

Citaat :
Citaat :
Nee, maar ik heb iets beters: geloof.

Wederom een ontkenning. Ik vroeg dit namelijk helemaal nietr. Hier is mijn eerste vraag nogmaals:

1: Heb jij bewijs voor god? ( Dit in tastbare of visuele vorm )
Het antwoord blijft nee.

Citaat :
2: Als god de mens heeft gecreërd, waarom is de mens dan zo inperfect?
De mens is perfect geschapen, maar kwam tegen God in opstand, wilde aan Hem gelijk zijn. Dat heeft hem zijn perfecte staat ontnomen.

Citaat :
Citaat :
Creationisme en Intelligent Design heeft er niets mee te maken. Het oude en nieuwe testament vullen elkaar aan, laten verschillende kanten van God zien. Hij is erg veelzijdig zie je.

Zie je? Ik zie nog helemaal niets. Behalve weer een ontkenning. En creationisme en intelligent design hebben alles te maken met het chistelijke geloof.

Jij had het over een evolutie van de bijbel OT --> NT --> creationisme --> ID.
Die laatste twee horen niet in het rijtje thuis.

Citaat :
Ze geloven in de schepping, en gebruiken creationisme om het te "bewijzen". Ze gebruiken een andere ingang om god te "bewijzen".
Ja, daar ben ik ook tegen. God is niet te bewijzen en iedere poging ertoe faalt.

Citaat :
Wat moet ik met zo een boek?
Het gaat niet om het boek maar om God. Als je de evangelien leest, dan gaat Jezus voor je leven! En Hij laat iets zien van hoe God is. Daar gaat het om.

Ik kom morgen terug op dit, wederom, onkennende bericht.
Ook heb je bepaalde zinnen weer niet geheel gequote, waardoor de eigenlijke betekenis van die zin vervalt.
Jammer. En tot morgen....
Terug naar boven Ga naar beneden
Rereformed

Rereformed


Aantal berichten : 92
Woonplaats : Finland
Registration date : 04-07-07

Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Atheïsme is een projectie   Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Icon_minitimema jul 16, 2007 2:14 am

Elia schreef:

Dat we straks naar de hemel gaan is juist een troost. En zoals Paulus schreef: Want het leven is mij Christus en het sterven gewin. Als christen hoef je niet bamg te zijn om te sterven. Voor hen die achterblijven is er natuurlijk wel een gemis, maar zij mogen zich hierdoor getroost voelen.

Dit is absoluut geen antwoord op mijn vragen. Uiteraard is het voor jou een troost. Ik ben met het christelijk geloof bekend. Vandaar juist mijn vraag Waarom maak je er geen eind aan? Waarom bid je niet om bespoediging van je dood. Waarom ben je er niet heel blij mee wanneer je gelovige vrouw of vriend een dodelijk auto-ongeluk krijgt, waarom bid je niet dat je maar spoedig maag doodgaan wanneer je een ziekte hebt opgelopen? Waarom bid je niet dat morgen de atoomoorlog eindelijk uitbreekt?

Elia schreef:
Citaat :
Je geeft om geen enkel bewijs van wat ook, voelt je depressief in de wereld, en bent nogal belust op macht.
Gefeliciteerd... de snelste psychologische analyse die ik ben tegengekomen. Beetje voorbarig, niet?

Nee, ik ben een goede psycholoog van de christelijke psyche, en jouw psyche is nogal gemakkelijk te lezen. Ieder ander zal het kunnen beamen.
Dat iemand er altijd moeite mee heeft de waarheid over zichzelf te zien is bekend.

Elia schreef:

Wat ik van God voel, kan ik hier niet op jullie overbrengen.

Jazeker kan jij dat. Je doet het zelfs perfect. Jouw geloof is enkel en alleen 'voelen'; wat je wel aardig vind is waar! Je hebt nergens onduidelijkheid over gelaten.

Citaat :
Jullie zouden het toch wegpsychologiseren. Na de diagnose van depressie en machtswellust moet dat een makkie zijn.

Er valt niets weg te psychologiseren. Je komt naar eigen zeggen slechts met gevoelens aan, het kan dan uiteraard niets anders dan gevoelens zijn. Indien zelfs deze redenering jou te boven gaat zijn we uitgepraat.

Elia schreef:

Dat ik qua afmetingen niet veel voorstel in het universum betekent toch niet dat God niet om mij geeft?

Het hangt volledig af van het feit of er aanwijzingen zijn die ons tot het één of het ander doen nopen.

Citaat :
Waarom de wereld vol ellende is en oorlog en honger en aardbevingen dat weet ik ook niet.

Aha, je geeft dus toe dat we in een situatie zitten die er niet op lijkt dat God om ons geeft. In dat geval...

Citaat :
Maar je mag er wel op vertrouwen dat God het in de hand heeft.
Nee, dat mag je gezien je vorige opmerking absoluut niet. Het is zelfs volkomen tegengesteld aan de gezonde conclusie! Het is onzinnig denken.

Citaat :
God kan zich niet succesvol laten kennen op een andere manier dan wij kunnen begrijpen. Op een menselijke manier dus, met menselijke woorden en uitdrukkingen. God is vast veel beter dan de mens zich ook maar kan voorstellen, maar totdat we Hem ontmoeten zullen, moeten we het doen met een half ei. Dat is nog altijd beter dan jouw lege dop.

Nee, een half ei betekent dat je er voor de helft wel bij kan en het voor de helft juist is. Maar het christelijke geloof is een rot ei, absoluut intellectueel oneetbaar en absoluut niet van een goddelijke kip afkomstig, eerder van een kip die je af en toe op het Turkse platteland nog wel eens tegenkomt. Een kip van een Turkse tentenmaker bijvoorbeeld, of arabische ezeldrijver.

Citaat :

Nouja, een monster... Sommige mensen verdienen wel straf hoor,

O ja, sommige? Dus niet alle mensen? Foei toch, Elia, dat slippertje is niet netjes volgens het christelijke boekje.
En heb je er ooit over gedacht of straf enig nut heeft? Sommige mensen denken dat slechte mensen op die manier leren het niet meer te doen. Denk je dat ze op deze manier beter zijn geworden?
En indien straf nuttig is om ze beter te maken, wat is het nut dan van eeuwige straf?

Citaat :
en je weet ook niet precies hoe het in de hel is. Misschien zijn er wel verschillende gradaties in de hel, waarbij het voor de een minder erg is dan voor de ander. Dat heeft God ons niet laten weten,

Jazeker heeft hij ons dat laten weten: hij rept er met geen woord over, zodat die gradaties van jou een beetje lijken op uitvluchten. Maar geweldig dat je toch enige mate van humaan denken in je hebt overgehouden.

Citaat :
maar je mag erop vertrouwen dat Hij het wel goed zal regelen, beter dan wij het zouden kunnen.

O ja, waarom mogen wij daar op vertrouwen? (Je doet het nu eenmaal, je hebt er een prettig gevoel bij. Er is geen bewijs, ik weet het, je vertrouwt God, hemel, hel, klakkeloos, zonder enig moment van verstandelijke vermogens aan te wenden, omdat je zo gehecht bent aan je denkbeelden en je zo van straffen en prijsuitreikingen houdt.)

Elia schreef:
Citaat :
je hebt er de wil voor nodig van je verstand gebruik te maken, en die wil is bij jou ver te zoeken.
Met je verstand kun je God toch niet peilen.

Precies, en met je gevoel wel, dan kun je hem lekker boetseren tot wat jij van hem wil maken! Heb je jezelf nu nog niet door? Gaat er nu echt geen lampje branden bij je?

Elia schreef:
Rereformed schreef:
God had een bedoeling met de moord op 6 miljoen joden, 40 miljoen Russen etc? Je bent echt een grapjas.
Nouja, sterven zouden ze toch... Misschien wou God iets duidelijk maken ofzo...

Dat heeft hij uitstekend gedaan. Na Auschwitz kan iedereen het weten dat God totaal onverschillig is jegens menselijk lijden, of niet bestaat. Kies maar.

Elia schreef:
Rereformed schreef:
Kun je mij uitleggen welke liefde de Almachtige heeft gehad voor de Chinezen?, voor alle mensen die leefden tijdens het leven van Abaraham?, voor alle amerikanen voordat het geweldige evangelie daar gepredikt kon worden (en waaraan hun culturen ten onder gingen en zij voor het merendeel door uitgeroeid werden?)
Ik weet niet wat God met hen voorhad.
Dat weet je drommels goed wél, namelijk totaal NIETS.

Elia schreef:
Citaat :

Waarom in vredesnaam heb je je een verhaal van eeuwig heil op de mouw laten spelden?
Heb je geen levenskracht? Ben je levensmoe? Haat je het leven? Alweer, waarom maak je er geen eind aan?
Ik ben helemaal niet levensmoe, maar ik ben blij dat ik mag geloven dat het na dit leven niet afgelopen is en het beste nog voor ons ligt.

Je wil daarin geloven vanwege dat je het leven ziet als lijden. Je hebt er geen enkele andere reden voor dan dat het je blij maakt. Je bent wat mensen noemen naief.

Citaat :

Heb jij ellende nodig om een wereld prettig te vinden?

Ja. Een mens kan namelijk geen geluk ervaren indien hij geen lijden ervaart. Een kind van vijf kan het begrijpen. Vandaar dat ook 'hemel' een logische onmogelijkheid is en mij in het geheel geen 'troost' kan bieden. Het kan slechts troost bieden aan degene die het presteert zijn denken op nul te zetten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/
Rereformed

Rereformed


Aantal berichten : 92
Woonplaats : Finland
Registration date : 04-07-07

Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Atheïsme is een projectie   Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Icon_minitimema jul 16, 2007 2:37 am

Elia schreef:
Maar dat ís nu juist geloof: ergens van uit gaan zonder bewijs.

Elia schreef:
Ik dacht trouwens dat dit een christelijk forum was.

Laat ik nou de hele tijd het valse denkbeeld in mijn hoofd gehad hebben dat dit forum "Geloven met Reden" heette.
Ik ben op dit forum gekomen om aan te tonen dat "Geloven met Reden" een volstrekte contradictio in terminis is, en merk nu op dat Elia de dwaasheid van het geloof beter verwoord dan ik. Alex zou er goed aan doen de bijdragen van Elia aandachtig te bestuderen om definitief in te zien dat hij beter zijn christelijk geloof kan opgeven. op deze manier werd ik ook al gauw bekeerd. Het zijn uiteindelijk de dwaze uitspraken van medechristenen die het absurde van alles zo aandikken dat de ogen van iemand die nog enigszins zijn verstand wil eren wel open móeten gaan.

Elia schreef:
Maar er is nog wel meer in het geloof hoor... heb je het Johannusevangelie wel eens gelezen?

Een pikante wetenswaardigheid over Rereformed: Inderdaad heb ik dat gelezen. Toen ik 20 was heb ik het zelfs letterlijk geheel uit mijn hoofd gekend.'geek'
Heb jij ooit wel eens zoveel ijver aan de dag gelegd voor je god?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/
Rereformed

Rereformed


Aantal berichten : 92
Woonplaats : Finland
Registration date : 04-07-07

Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Atheïsme is een projectie   Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Icon_minitimema jul 16, 2007 3:14 am

Elia schreef:
Als je niet uitkijkt, zul je het worden.
Citaat :
Is dat een dreigement? Waar slaat dit op?
De bijbel maakt heel duidelijk dat het leven los van God een verschrikking is waar je je geen voorstelling van kunt maken. Dat zeg ik niet om te dreigen, maar om te waarschuwen.

Inderdaad maakt de bijbel dat heel duidelijk. Het maakt bijgevolg ook geheel duidelijk om wat voor 'vader' het gaat in de christelijke propaganda: de laatste vader die ik en ieder ander gezond mens als aardse vader zou wensen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/
Elia
Gast




Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Atheïsme is een projectie   Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Icon_minitimema jul 16, 2007 6:24 am

Rereformed schreef:

Wat de Groene Draak ook zou doen of zeggen, jij zult het nooit als een bewijs voor de Groene Draak kunnen zien. Ik neem gewoon aan dat de Onzichtbare Groene Draak in de Garage van mijn Buurman bestaat, jij neemt aan van niet. Maar als je tot Hem bidt en Hem eerlijk vraagt om je het geloof te geven dan zal Hij dat doen. Wie klopt zal opengedaan worden.Wink
Ja, de draak (niet groen maar rossig) dat is de duivel, maar daar kun je je beter niet mee bezighouden hoor.

Citaat :

Dit is inderdaad het enige echte christelijke forum. Je weet toch dat Jezus ook niet zijn tijd verspilde met het beter maken van de gezonden.
Maar de farizeers die er niets van wilden weten noemde Hij adderengebroed.

Citaat :
Slechts hier kun je als christen je plicht doen: Gaat heen...maak ze allemaal tot mijn discipelen....tot aan de uiteinden van de wereld...schenk vooral veel aandacht aan Rereformed (in Finland, precies aan het uiteinde van de wereld), want hij is nu net dat ene verdwaalde schaapje om welke ik ooit eens 99 andere schaapjes aan hun lot overliet, hij is geen gemakkelijke kluif, ik weet het....doop hem voor de derde keer, onderwijs hemvooral in alle wijsheden over de hel en vergeef zijn goddeloze opmerkingen zeventig maal zeven maal; vergeet bovendien de andere wang niet toe te keren wanneer hij het weer op je gemunt heeft, en uw loon zal zeer groot zijn in de hemel...
Je kunt nog terugkeren hoor, als je je zonde voor God belijd wil Hij Zijn genade ook over jou uitstorten...

Citaat :

Ik vind het overigens wel komisch weer, zo'n opmerking op een topic dat de titel draagt: "Atheïsme is een projectie". Had je gedacht hier goed over te kunnen discussiëren zonder atheïsten? Valt zeker weer onder jouw definitie van discussiëren: gezellig praten over alles dat mijn overtuiging versterkt.
Nou ik dacht dat ze op een christelijk forum wel zouden zorgen dat de Satan geen voet krijgt. Dat is ook een stukje christelijke verantwoordelijkheid snap je?

Indien iemand tot ulieden komt, en deze leer niet brengt, ontvangt hem niet in huis, en zegt tot hem niet: Zijt gegroet.
Want die tot hem zegt: Zijt gegroet, die heeft gemeenschap aan zijn boze werken.
Terug naar boven Ga naar beneden
collegavanerik

collegavanerik


Aantal berichten : 69
Registration date : 16-07-07

Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Atheïsme is een projectie   Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Icon_minitimema jul 16, 2007 7:46 am

Elia schreef:

Je kunt nog terugkeren hoor, als je je zonde voor God belijd wil Hij Zijn genade ook over jou uitstorten...


nee hoor:
Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Elia
Gast




Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Atheïsme is een projectie   Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Icon_minitimema jul 16, 2007 8:00 am

collegavanerik schreef:
Elia schreef:

Je kunt nog terugkeren hoor, als je je zonde voor God belijd wil Hij Zijn genade ook over jou uitstorten...


nee hoor:
Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Wie echt geraakt is door God, in vuur en vlam staat voor Hem, wie ooit iets geproefd heeft van de genade die God met ons zondaren heeft... die wordt gewoon niet afvallig snap je... Niets kan ons scheiden van de liefde van God. De afvalligen die hebben niet echt zo geloofd. Die bleven in opstand komen tegen God en wilden hun zonden niet echt voor Hem belijden. Ze wilden God eigenlijk niet op de eerste plaats zetten in hun leven. In de bijbel staat dat de uitverkorenen niet verleid kunnen worden, hoezeer de antichristen ook tekeer gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Elia
Gast




Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Atheïsme is een projectie   Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Icon_minitimema jul 16, 2007 8:15 am

Rereformed schreef:
Elia schreef:
Maar dat ís nu juist geloof: ergens van uit gaan zonder bewijs.

Elia schreef:
Ik dacht trouwens dat dit een christelijk forum was.

Laat ik nou de hele tijd het valse denkbeeld in mijn hoofd gehad hebben dat dit forum "Geloven met Reden" heette.
Ja, wel geloven met reden... Ken je Pascal? Dat was een van de slimste mensen die er ooit hebben bestaan. Hij wist een hele goede reden om te gaan geloven. Google er maar eens op. Maar geloof met rede is wat anders, want geloof is vertrouwen op God, niet op het nietige menselijke verstand.

Citaat :

Ik ben op dit forum gekomen om aan te tonen dat "Geloven met Reden" een volstrekte contradictio in terminis is, en merk nu op dat Elia de dwaasheid van het geloof beter verwoord dan ik.
Wat voor mensen dwaas is, is wijsheid bij God, Rereformed...

Citaat :

Alex zou er goed aan doen de bijdragen van Elia aandachtig te bestuderen om definitief in te zien dat hij beter zijn christelijk geloof kan opgeven.
Hij kan beter zijn pogingen opgeven om bewijzen voor zijn geloof te vinden. Dat heb ik vroeger ook geprobeerd, ik heb er alles aan gedaan om het geloof verstandelijk aanvaardbaar te maken. Maar aan het eind dwong God me op de knieen en maakte Hij mij duidelijk dat het daar niet om gaat in het leven. Het gaat om een relatie met Jezus!
Dat gaat ons verstand te boven en als je dat wil bewijzen loop je alleen maar vast in de ellende.

Citaat :

op deze manier werd ik ook al gauw bekeerd. Het zijn uiteindelijk de dwaze uitspraken van medechristenen die het absurde van alles zo aandikken dat de ogen van iemand die nog enigszins zijn verstand wil eren wel open móeten gaan.
Je moet niet je verstand eren, maar God.

Citaat :
Een pikante wetenswaardigheid over Rereformed: Inderdaad heb ik dat gelezen. Toen ik 20 was heb ik het zelfs letterlijk geheel uit mijn hoofd gekend.'geek'
Heb jij ooit wel eens zoveel ijver aan de dag gelegd voor je god?
Waarom heb je de boodschap niet laten doordringen in je hart Rereformed? Al ken je de hele bijbel uit je hoofd... als je de liefde voor God niet hebt is het niks waard.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rereformed

Rereformed


Aantal berichten : 92
Woonplaats : Finland
Registration date : 04-07-07

Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Atheïsme is een projectie   Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Icon_minitimema jul 16, 2007 8:31 am

Elia schreef:
collegavanerik schreef:
Elia schreef:

Je kunt nog terugkeren hoor, als je je zonde voor God belijd wil Hij Zijn genade ook over jou uitstorten...


nee hoor:
Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Wie echt geraakt is door God, in vuur en vlam staat voor Hem, wie ooit iets geproefd heeft van de genade die God met ons zondaren heeft... die wordt gewoon niet afvallig snap je... Niets kan ons scheiden van de liefde van God. De afvalligen die hebben niet echt zo geloofd.

Ik vind dit een grove belediging die mijn gehele persoon door het slijk haalt; ik eis dat je je woorden terugneemt. Ik ben tientallen jaren een absoluut oprecht en diepgelovig christen geweest.
Dat een antiek geschrift zoiets uitkraamt ben ik bereid door de vingers te zien. Dat een levend persoon mij zo door het slijk haalt niet.
Wat voor jou wijsheid heet, is wel degelijk laster in de moderne wereld.


Laatst aangepast door op ma jul 16, 2007 8:35 am; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/
collegavanerik

collegavanerik


Aantal berichten : 69
Registration date : 16-07-07

Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Atheïsme is een projectie   Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Icon_minitimema jul 16, 2007 8:32 am

Elia schreef:
collegavanerik schreef:
Elia schreef:

Je kunt nog terugkeren hoor, als je je zonde voor God belijd wil Hij Zijn genade ook over jou uitstorten...


nee hoor:
Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Wie echt geraakt is door God, in vuur en vlam staat voor Hem, wie ooit iets geproefd heeft van de genade die God met ons zondaren heeft... die wordt gewoon niet afvallig snap je... Niets kan ons scheiden van de liefde van God. De afvalligen die hebben niet echt zo geloofd. Die bleven in opstand komen tegen God en wilden hun zonden niet echt voor Hem belijden. Ze wilden God eigenlijk niet op de eerste plaats zetten in hun leven. In de bijbel staat dat de uitverkorenen niet verleid kunnen worden, hoezeer de antichristen ook tekeer gaan.

Wel eens van Dan Barker gehoord?
http://ffrf.org/books/lfif/?t=lostfaith
Terug naar boven Ga naar beneden
Rereformed

Rereformed


Aantal berichten : 92
Woonplaats : Finland
Registration date : 04-07-07

Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Atheïsme is een projectie   Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Icon_minitimema jul 16, 2007 8:35 am

Elia schreef:
Ken je Pascal? Dat was een van de slimste mensen die er ooit hebben bestaan. Hij wist een hele goede reden om te gaan geloven. Google er maar eens op.

Haha. Natuurlijk kennen alle Vrijdenkers Pascal. En heel wat beter dan jij. Google zelf maar eens om uit te zoeken hoe dom zijn redenering was.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/
Elia
Gast




Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Atheïsme is een projectie   Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Icon_minitimema jul 16, 2007 8:43 am

Rereformed schreef:
Ik vind dit een grove belediging die mijn gehele persoon door het slijk haalt; ik eis dat je je woorden terugneemt. Ik ben tientallen jaren een absoluut oprecht en diepgelovig christen geweest.
Dat een antiek geschrift zoiets uitkraamt ben ik bereid door de vingers te zien. Dat een levend persoon mij zo door het slijk haalt niet.
Wat voor jou wijsheid heet, is wel degelijk laster in de moderne wereld.
Ik ken je niet en weet niet of het waar is wat je zegt. Maar in de bijbel staat dat ware gelovigen niet afvallig zullen worden. Mag ik weten waarom je God niet meer wilde erkennen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Rereformed

Rereformed


Aantal berichten : 92
Woonplaats : Finland
Registration date : 04-07-07

Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Atheïsme is een projectie   Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Icon_minitimema jul 16, 2007 8:47 am

Elia schreef:

Nou ik dacht dat ze op een christelijk forum wel zouden zorgen dat de Satan geen voet krijgt. Dat is ook een stukje christelijke verantwoordelijkheid snap je?

Ik eis ook dat je deze woorden terugneemt. Ik wens op geen enkele manier geïdentificeerd te worden als in verbinding staand of personifiërend of als symbool staande voor wat jij Satan noemt, aangezien dit eenvoudig een leugen over mij is. Je mag deze idiote waandenkbeelden van mij onderhouden, maar indien je mij openlijk uitmaakt voor een handlanger van de Satan beschouw ik dit als een zeer grove belediging en laster.

Citaat :
Indien iemand tot ulieden komt, en deze leer niet brengt, ontvangt hem niet in huis, en zegt tot hem niet: Zijt gegroet.
Want die tot hem zegt: Zijt gegroet, die heeft gemeenschap aan zijn boze werken.

Ik zou dan zeggen, schud het stof van jouw voeten, voordat je geheel veronteinigd bent en in een geloofscrisis komt; sluit je op in je cel of ga een klooster in, en houd je vooral bezig met bidden, dat helpt het beste in deze satanische wereld, daar heeft bovendien niemand last van en het ruimt flink op. Bij de forumregels staat heel duidelijk dat dit forum open staat voor atheïsten.
En ik heb overigens nog steeds geen boze werken gedaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/
collegavanerik

collegavanerik


Aantal berichten : 69
Registration date : 16-07-07

Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Atheïsme is een projectie   Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Icon_minitimema jul 16, 2007 8:48 am

Elia schreef:

Maar in de bijbel staat dat ware gelovigen niet afvallig zullen worden.

Dan lees je toch een andere bijbel als ik. scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
Rereformed

Rereformed


Aantal berichten : 92
Woonplaats : Finland
Registration date : 04-07-07

Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Atheïsme is een projectie   Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Icon_minitimema jul 16, 2007 8:51 am

Elia schreef:
Rereformed schreef:
Ik vind dit een grove belediging die mijn gehele persoon door het slijk haalt; ik eis dat je je woorden terugneemt. Ik ben tientallen jaren een absoluut oprecht en diepgelovig christen geweest.
Dat een antiek geschrift zoiets uitkraamt ben ik bereid door de vingers te zien. Dat een levend persoon mij zo door het slijk haalt niet.
Wat voor jou wijsheid heet, is wel degelijk laster in de moderne wereld.
Ik ken je niet en weet niet of het waar is wat je zegt. Maar in de bijbel staat dat ware gelovigen niet afvallig zullen worden. Mag ik weten waarom je God niet meer wilde erkennen?

Indien je mij niet kent en niet weet of het waar is wat ik zeg, is het des te erger dat jij mij voor een handlanger van de Satan uitmaakt.
Ik zal je uitgebreid laten weten waarom ik de God van het christendom niet meer wil erkennen, zo uitgebreid als je het nog nooit van iemand gehoord hebt, maar eerst wil ik weten of jij bereid bent je woorden terug te nemen.
Het interesseert mij niet dat jij je woorden uit de bijbel haalt. Zoals gezegd ben ik bereid boeken uit primitieve tijden ervoor te vergeven wat ze zeggen, maar ik verwacht van moderne medemensen een hogere ethiek, en ben diep beledigd vanwege je absurde aantijging. Niet alles is geoorloofd als het maar in naam van religie gebeurt. er zijn wel degelijk grenzen, en die overschijdt jij. Het is brepaald geen niemandalletje om mensen zoals Dan Barker en ik die zo lange tijd oprecht christen geweest zijn te beschuldigen van onoprechtheid, hun leven als een lange leugen te bestempelen.


Laatst aangepast door op ma jul 16, 2007 9:03 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/
collegavanerik

collegavanerik


Aantal berichten : 69
Registration date : 16-07-07

Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Atheïsme is een projectie   Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Icon_minitimema jul 16, 2007 8:56 am

Elia schreef:

Wat een onzin! God is niet een gewone vader, Hij is God! Hij sterft nooit en staat oneindig ver boven de mens

Is Jezus opgestaan of opgewekt? Is Jezus god?
Terug naar boven Ga naar beneden
Rereformed

Rereformed


Aantal berichten : 92
Woonplaats : Finland
Registration date : 04-07-07

Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Atheïsme is een projectie   Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Icon_minitimema jul 16, 2007 9:04 am

collegavanerik schreef:
Elia schreef:

Wat een onzin! God is niet een gewone vader, Hij is God! Hij sterft nooit en staat oneindig ver boven de mens

Is Jezus opgestaan of opgewekt? Is Jezus god?

Jezus heeft zijn eigen bescheiden stekkie hier:
https://geloof.actieforum.com/Faith-c5/Geloof-algemeen-f2/Waarom-Jezus-t32.htm?highlight=

Voorlopig bouwt hij hemelse huizen in dat topic.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/
Kitty




Aantal berichten : 59
Registration date : 16-06-07

Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Atheïsme is een projectie   Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Icon_minitimema jul 16, 2007 9:17 am

Is dat nu het ware geloof Elia? Mensen uitmaken voor Satan als ze ergens anders over denken dan jij? Is dat wat de Bijbel je leert? Is dat de moraal van jou God? Je verstand opgeven en je overgeven aan het meest domme geraaskal wat er bestaat?

Gefeliciteerd dan, je bent een geweldig christen. Jij laat als geen ander zien dat je je intellect volledig hebt opgegeven! Zou 'God is met de dommen' dan toch waar zijn? Ik heb heel wat intelligentere gelovigen meegemaakt dan jij, die hebben dan vast het ware geloof niet.

Staat Satan gelijk aan intellect en het gebruiken van je gezonde verstand? En past God lobotomie toe op zijn geloofsslaven? Als jij door moet gaan voor de utlieme christen, dan lijkt het er wel op. Hoe denkt Alex hier eigenlijk over? Ik kan me niet voorstellen dat hij het met je eens is, want bij Alex zie ik in ieder geval nog wat intellect. Het is wel te hopen dat jouw poging om dat ook bij hem volledig weg te snijden, je niet zal lukken.
Is God gek op idioten?
Terug naar boven Ga naar beneden
Elia
Gast




Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Atheïsme is een projectie   Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Icon_minitimema jul 16, 2007 9:22 am

Rereformed schreef:
Ik wens op geen enkele manier geïdentificeerd te worden als in verbinding staand of personifiërend of als symbool staande voor wat jij Satan noemt, aangezien dit eenvoudig een leugen over mij is.
Met satan bedoel ik de tegenstander van het christendom, het werk van God. Wat het christendom tegenwerkt is zeg maar van satan. Ik wou je niet beledigen ofzo hoor.

Citaat :
Je mag deze idiote waandenkbeelden van mij onderhouden, maar indien je mij openlijk uitmaakt voor een handlanger van de Satan beschouw ik dit als een zeer grove belediging en laster.
Excuses daarvoor dan.

Citaat :
Ik zou dan zeggen, schud het stof van jouw voeten, voordat je geheel veronteinigd bent en in een geloofscrisis komt; sluit je op in je cel of ga een klooster in, en houd je vooral bezig met bidden, dat helpt het beste in deze satanische wereld, daar heeft bovendien niemand last van en het ruimt flink op. Bij de forumregels staat heel duidelijk dat dit forum open staat voor atheïsten.
En ik heb overigens nog steeds geen boze werken gedaan.
Met boze werken wordt bedoelt dat je mensen van God probeert weg te trekken. Dat probeer je toch?
Terug naar boven Ga naar beneden
Elia
Gast




Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Atheïsme is een projectie   Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Icon_minitimema jul 16, 2007 9:26 am

collegavanerik schreef:
Elia schreef:

Maar in de bijbel staat dat ware gelovigen niet afvallig zullen worden.

Dan lees je toch een andere bijbel als ik. scratch
Mattheus 24: 24 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, ware het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden. 25 Zie, Ik heb het u voorzegd.

Daar zegt Jezus toch dat de uitverkorenen niet verleid kunnen worden? Maar als het wel gebeurd, misschien dacht je dan wel dat je echt geloofde maar was het niet zo ofzo....
Terug naar boven Ga naar beneden
Kitty




Aantal berichten : 59
Registration date : 16-06-07

Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Atheïsme is een projectie   Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Icon_minitimema jul 16, 2007 9:31 am

Elia schreef:

Daar zegt Jezus toch dat de uitverkorenen niet verleid kunnen worden? Maar als het wel gebeurd, misschien dacht je dan wel dat je echt geloofde maar was het niet zo ofzo....

Hoe weet jij het allemaal wel zo zeker dan??
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Atheïsme is een projectie   Atheïsme is een projectie - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Atheïsme is een projectie
Terug naar boven 
Pagina 2 van 6Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Met reden geloven :: Bible, faith and science :: Atheïsme-
Ga naar: