Met reden geloven
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Met reden geloven


 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Onstaan van virussen (cs Guangdong)

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
esperanza

esperanza


Aantal berichten : 333
Leeftijd : 35
Registration date : 11-06-07

Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onstaan van virussen (cs Guangdong)   Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Icon_minitimewo jun 20, 2007 11:57 am

Kaffer schreef:
Het moest eigenlijk zijn 10.000 ton ruimtestof per jaar , enkel micrometeorieten , de totale massa is dus nog groter.
http://www.desterren.be/pagina.php?astronomie=inslagen
De link doet het niet, maar ik geloof je wel Very Happy

Citaat :

Voeg dit samen met de effecten van kosmische straling en je weet dat de kans dat er permanent nieuwe levensvormen bijkomen vanuit de ruimte dichter bij de 100 dan 99% staat.
http://www.astro.uva.nl/encyclopedie/straling.html
Uitleg svp. Ik zie het verband niet zo. Kosmische straling werkt juist vernietigend, als ik het me goed herinner.

En stel je hebt gelijk, hoe komt het dan dat we alleen maar organismen waarnemen die typisch van deze aarde zijn? Je zou verwachten dat er nieuwe organismen bijkomen met een heel andere structuur en nieuwe aminozuren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kaffer

Kaffer


Aantal berichten : 67
Woonplaats : Assenede
Registration date : 03-06-07

Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onstaan van virussen (cs Guangdong)   Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Icon_minitimewo jun 20, 2007 12:04 pm

esperanza schreef:
Kosmische straling werkt juist vernietigend, als ik het me goed herinner.

En stel je hebt gelijk, hoe komt het dan dat we alleen maar organismen waarnemen die typisch van deze aarde zijn? Je zou verwachten dat er nieuwe organismen bijkomen met een heel andere structuur en nieuwe aminozuren.
Sars is uniek.
Volgens evolutiebiologen komt het uit de civetkat , maar uit welk ander virus zou het gemuteerd zijn Suspect
Anders , kosmische straling heeft hetzelfde effect of radioactiviteit , zij het dat de protonen de meeste schade toebrengen.
Na Tsjernobyl was alle leven gemuteerd aldaar.
Ruimtelijke aminozuren kunnen dus muteren door het contact met de atmosfeer en kosmische straling.
Is ook zo'n beetje de theorie van het eerste leven op aarde , welnu , als het één keer kan , kan het duizend keer.
Terug naar boven Ga naar beneden
esperanza

esperanza


Aantal berichten : 333
Leeftijd : 35
Registration date : 11-06-07

Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onstaan van virussen (cs Guangdong)   Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Icon_minitimewo jun 20, 2007 1:15 pm

Kaffer schreef:


Volgens evolutiebiologen komt het uit de civetkat , maar uit welk ander virus zou het gemuteerd zijn Suspect
Ze dragen juist heel veel virussen met zich mee: http://www.wired.com/medtech/health/news/2003/05/58975


Citaat :
Na Tsjernobyl was alle leven gemuteerd aldaar.
Ruimtelijke aminozuren kunnen dus muteren door het contact met de atmosfeer en kosmische straling.
Is ook zo'n beetje de theorie van het eerste leven op aarde ,
Leven is gemuteerd, maar geen losse aminozuren. Hoe kan een aminozuur muteren? Het heeft helemaal geen DNA (of RNA)

Citaat :

welnu , als het één keer kan , kan het duizend keer.
Vreemd dat je dan alleen SARS kan opnoemen, terwijl dat nog niet eens klopt ook.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kaffer

Kaffer


Aantal berichten : 67
Woonplaats : Assenede
Registration date : 03-06-07

Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onstaan van virussen (cs Guangdong)   Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Icon_minitimedo jun 21, 2007 1:56 am

esperanza schreef:
Ze dragen juist heel veel virussen met zich mee: http://www.wired.com/medtech/health/news/2003/05/58975
Je link vermeldt dat sars uit een onbekende groep corona-virussen komt en dit klopt , sars heeft geen voorganger en heeft geen verwantschap met de andere virussen die in de civetkat zitten.
Trouwens , civetkatten worden in héél Azie opgevreten , waarom zijn het juist de civetkatten in Guangdong die sars krijgen Cool
En hoe zou een aminozuur kunnen muteren?
Hoe is het eerste leven ontstaan denk je?
Gooi eens wat ruimtelijke aminozuren in een kerncentrale , je zal wat zien Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
robindr




Aantal berichten : 20
Registration date : 20-06-07

Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onstaan van virussen (cs Guangdong)   Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Icon_minitimedo jun 21, 2007 2:08 am

robindr schreef:
Stel dat de panspermiahypothese correct is en stel dat alle virussen uit Guangdong afkomstig zijn.

Is dat dan in tegenspraak met de evolutietheorie? En pleit dit dan voor het bestaan van God?

Graag had ik ook een (liefst enkele objectieve) link(s) naar sites waarin wordt bewezen dat de atmosfeer boven dGuangdong) dunner zou zijn aub.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kaffer

Kaffer


Aantal berichten : 67
Woonplaats : Assenede
Registration date : 03-06-07

Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onstaan van virussen (cs Guangdong)   Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Icon_minitimedo jun 21, 2007 5:11 am

robindr schreef:
robindr schreef:
Stel dat de panspermiahypothese correct is en stel dat alle virussen uit Guangdong afkomstig zijn.

Is dat dan in tegenspraak met de evolutietheorie? En pleit dit dan voor het bestaan van God?

Graag had ik ook een (liefst enkele objectieve) link(s) naar sites waarin wordt bewezen dat de atmosfeer boven dGuangdong) dunner zou zijn aub.
Alle links die ik bekijk en alle boeken die ik lees hebben het over de dunne stratosfeer in Guangdong.
Wellicht heeft het iets te maken met het Himalayagebergte , dit is bijna 9 km. hoog en de stratosfeer begint tussen 10 en 17 km.
Daartussen zitten nog andere luchtlagen , omdat de himalaya zo hoog is wordt wellicht een deel van de stratosfeer weggeperst ten voordele van die andere lagen en dit heeft dan zijn gevolg voor het nabijgelegen Guangdong , maar hoe ze dat juist berekenen , dat gaat mijn begrijpertje te boven.
http://www.cbc.ca/world/story/2003/05/23/sars_who030523.html
Hier heb je een deel van die berekeningetjes pale
http://wwwsoc.nii.ac.jp/msj/JMSJ/abst98/9805.html
Terug naar boven Ga naar beneden
robindr




Aantal berichten : 20
Registration date : 20-06-07

Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onstaan van virussen (cs Guangdong)   Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Icon_minitimedo jun 21, 2007 7:25 am

Ik zal de links een bekijken en me er een mening over vormen.
Terug naar boven Ga naar beneden
esperanza

esperanza


Aantal berichten : 333
Leeftijd : 35
Registration date : 11-06-07

Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onstaan van virussen (cs Guangdong)   Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Icon_minitimedo jun 21, 2007 11:07 am

Kaffer schreef:

Je link vermeldt dat sars uit een onbekende groep corona-virussen komt en dit klopt , sars heeft geen voorganger en heeft geen verwantschap met de andere virussen die in de civetkat zitten.
Die link vermeldt nog meer:
"Although the sequences of the SARS isolates are unique, they are clearly related to coronaviruses on earth," said Dr. Henry Niman, a surgery and bioengineering instructor at Harvard Medical School.

Experts say SARS is caused by an unknown member of the corona family of viruses, which cause the common cold.
Yuen said scientists had isolated four virus samples from the feces and respiratory secretions of civet cats and they were "very similar" to the coronavirus found in SARS patients.



Citaat :
Trouwens , civetkatten worden in héél Azie opgevreten , waarom zijn het juist de civetkatten in Guangdong die sars krijgen Cool
Je raakt niet besmet door het te eten, maar bij het fokken of jagen van de civetkatten.

Citaat :
Hoe is het eerste leven ontstaan denk je?
Door chemische evolutie
Terug naar boven Ga naar beneden
Kaffer

Kaffer


Aantal berichten : 67
Woonplaats : Assenede
Registration date : 03-06-07

Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onstaan van virussen (cs Guangdong)   Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Icon_minitimevr jun 22, 2007 1:48 am

esperanza schreef:




Citaat :
Trouwens , civetkatten worden in héél Azie opgevreten , waarom zijn het juist de civetkatten in Guangdong die sars krijgen Cool
Je raakt niet besmet door het te eten, maar bij het fokken of jagen van de civetkatten.

Citaat :
Hoe is het eerste leven ontstaan denk je?
Door chemische evolutie
Ik ben nog in Vietnam geweest , grenzend aan Guangdong , ze vreten daar civetkatten.
De makers van die link redeneren bijzonder simpel : Mensen betrappen griep van elkaar door te niezen , dus mensen en dieren zullen het ook wel van elkaar betrappen door te niezen zeker?
Waarom denk je dat een kippenbedrijf waar vogelgriep is vastgesteld onmiddelllijk wordt geruimd?
Voor de dierenliefhebbers alhier , ik heb daar naast een aap ook een halve hond binnengespeeld Laughing
Het eerste leven is inderdaad ontstaan door de panspermiahypothese.
Als het één keer kan kan het duizend keer.
Als ééncelligen plots kunnen ontstaan kunnen meercelligen ook plots ontstaan.
Logica.
Zoals steeds steunt de wetenschap de Bijbel : God blies leven naar de aarde.
Terug naar boven Ga naar beneden
robindr




Aantal berichten : 20
Registration date : 20-06-07

Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onstaan van virussen (cs Guangdong)   Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Icon_minitimevr jun 22, 2007 6:33 am

Kaffer schreef:

Wellicht heeft het iets te maken met het Himalayagebergte , dit is bijna 9 km. hoog en de stratosfeer begint tussen 10 en 17 km.
Daartussen zitten nog andere luchtlagen , omdat de himalaya zo hoog is wordt wellicht een deel van de stratosfeer weggeperst ten voordele van die andere lagen en dit heeft dan zijn gevolg voor het nabijgelegen Guangdong , maar hoe ze dat juist berekenen , dat gaat mijn begrijpertje te boven.
http://www.cbc.ca/world/story/2003/05/23/sars_who030523.html
Hier heb je een deel van die berekeningetjes pale
http://wwwsoc.nii.ac.jp/msj/JMSJ/abst98/9805.html

Met een wellicht zijn we niet erg veel eh.

Maar in de links zie ik geen bewijs staan van een dunnere atmosfeer boven Guangdong.
Misschien kijk ik erover, kan je daarom misschien de relevante tekst hier eens plakken aub?
Terug naar boven Ga naar beneden
esperanza

esperanza


Aantal berichten : 333
Leeftijd : 35
Registration date : 11-06-07

Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onstaan van virussen (cs Guangdong)   Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Icon_minitimevr jun 22, 2007 8:15 am

Kaffer schreef:
Als ééncelligen plots kunnen ontstaan kunnen meercelligen ook plots ontstaan.
Logica.

Geloof je serieus dat er plotseling een kat kan ontstaan door panspermia? Of begrijp ik je nu niet goed?

Citaat :

Zoals steeds steunt de wetenschap de Bijbel : God blies leven naar de aarde.
Laat dan maar even zien hoe de wetenschap de zondvloed steunt, en de ark van Noach, en dat er geen evolutie is.
Terug naar boven Ga naar beneden
robindr




Aantal berichten : 20
Registration date : 20-06-07

Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onstaan van virussen (cs Guangdong)   Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Icon_minitimevr jun 22, 2007 9:21 am

Kaffer schreef:

Het eerste leven is inderdaad ontstaan door de panspermiahypothese.
Als het één keer kan kan het duizend keer.
Als ééncelligen plots kunnen ontstaan kunnen meercelligen ook plots ontstaan.
Logica.
Zoals steeds steunt de wetenschap de Bijbel : God blies leven naar de aarde.

Je spreekt jezelf hier ronduit tegen. Je zegt dat een hypothese waarheid is? Wetenschappelijke termen zijn je blijkbaar niet echt duidelijk.

Ook vind ik dat je er een zeer rare logica op na houdt wat betreft die ééncelligen en meercelligen... Ik vrees dat het enkel een bewijs is dat je je nog niet hebt verdiept in biologie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kaffer

Kaffer


Aantal berichten : 67
Woonplaats : Assenede
Registration date : 03-06-07

Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onstaan van virussen (cs Guangdong)   Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Icon_minitimeza jun 23, 2007 2:50 am

robindr schreef:


Met een wellicht zijn we niet erg veel eh.

Maar in de links zie ik geen bewijs staan van een dunnere atmosfeer boven Guangdong.
Misschien kijk ik erover, kan je daarom misschien de relevante tekst hier eens plakken aub?
Begrijp je het niet?
De stratosfeer is egaal verspreid over de aarde.
Als het over een gebergte ligt wordt de stratosfeer als het ware uitgerokken naar omhoog.
Het resultaat is dat de stratosfeer in de nabijgelegen lagere gebieden dunner wordt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onstaan van virussen (cs Guangdong)   Onstaan van virussen (cs Guangdong) - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Onstaan van virussen (cs Guangdong)
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Met reden geloven :: Bible, faith and science :: Gesloten topics-
Ga naar: