Met reden geloven

IndexFAQZoekenRegistrerenGebruikerslijstGebruikersgroepenInloggen

Deel | 

Toevoegen van informatie of degeneratie

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
esperanza

Aantal berichten : 333
Leeftijd : 28
Registration date : 11-06-07

BerichtOnderwerp: Re: Toevoegen van informatie of degeneratie   di jun 26, 2007 1:11 am

Kaffer, je komt nu met weer met irrelevante info. En je hebt het gewoon over 'klonen' van DNA. Bij het splitsen van DNA komt er een identieke tweede DNA streng uit, omdat de codes van A,C,T, en G gespiegeld worden.

Verder ga ik niet voor de vijfde keer achter elkaar vragen om op mijn vragen en argumenten in te gaan, dus hierbij stop ik definitief met deze discussie. Je beweert een hoop onzin en geeft daarbij heel wat bronnen, in de hoop dat niemand ook echt controleert of het klopt wat je zegt. Want er klopt geen barst van.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Alex
Admin

Aantal berichten : 487
Registration date : 25-04-07

BerichtOnderwerp: Re: Toevoegen van informatie of degeneratie   di jun 26, 2007 1:18 am

OKey, ik reageer nog even op het originele artikel tussendoor:

Citaat :
they're finding ample evidence that new genes have often been created through the duplication of existing genes. Of the more than 40,000 genes in the human genome, for example, about 15,000 appear to have been produced

Genduplicatie is, voor zover ik weet, geen voorbeeld van het toevoegen van informatie. Het houdt in dat een bestaande gen zich splitst, en door deze splitsing werken de afzonderlijke cellen in sommige gevallen beter. Echter, de informatie voor de afgezonderde cellen, was al aanwezig in de 'moedercel'. Wat genduplicatie doet is een nieuwe 'basis' bieden voor verdere ontwikkeling. Maar genduplicatie ansich kan geen informatie toevoegen, dit zou gepaard moeten gaan met zogenaamde 'puntmutaties' en 'natuurlijke selectie'. Alle voorbeelden waarbij genduplicatie, gecombineerd met mutatie en selectie samenvallen, zien we dat er sprake is van een verlies van informatie.

Zie het als volgt:

"Deze zin geeft informatie over creationisme"

Als ik deze zin nog een keer kopieer:

Dan voeg ik geen informatie toe.

Kaffer

Aantal berichten : 67
Registration date : 03-06-07

BerichtOnderwerp: Re: Toevoegen van informatie of degeneratie   di jun 26, 2007 3:36 am

esperanza schreef:
Kaffer, je komt nu met weer met irrelevante info. En je hebt het gewoon over 'klonen' van DNA. Bij het splitsen van DNA komt er een identieke tweede DNA streng uit, omdat de codes van A,C,T, en G gespiegeld worden.
Deze informatie was al aanwezig.
Het is dus een nieuwe combinatie bestaande uit informatie inherent aan de soort.
Vroeg of laat zal wel eens door een nieuwe combinatie een mens opstaan die immuun is voor vuur.
Is dat dan een bewijs voor evolutie?
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
esperanza

BerichtOnderwerp: Re: Toevoegen van informatie of degeneratie   di jun 26, 2007 7:21 am

Alex schreef:

Maar genduplicatie ansich kan geen informatie toevoegen, dit zou gepaard moeten gaan met zogenaamde 'puntmutaties' en 'natuurlijke selectie'. Alle voorbeelden waarbij genduplicatie, gecombineerd met mutatie en selectie samenvallen, zien we dat er sprake is van een verlies van informatie.

Zie het als volgt:

Als ik deze zin nog een keer kopieer:

Dan voeg ik geen informatie toe.

Maar er kan ook een klein foutje bij het kopieren insluipen, of de boodschap wordt iets anders gelezen. Voorbeeld (ik kon geen betere zin bedenken Razz) :

Mag ik ook thee(?)
Als je hier een spatie verschuift, krijg je:

Magi kookt hee (!)

Dezelfde letters, in dezelfde volgorde, kunnen dus verschillende betekenissen hebben.

Ander voorbeeld: Een komma in de zin kan ook voor verschillende betekenissen van letters zorgen:

Call me Charles
Call, me Charles
Call me, Charles

(Daniel Dennett had in zijn boek 'Darwins gevaarlijke idee' nog een mooie zin bedacht, maar die kon ik helaas niet meer terugvinden)
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Alex
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Toevoegen van informatie of degeneratie   di jun 26, 2007 7:46 am

Ah, zo heb ik er ook nog één:

God is nowhere
God is now here

pirat

esperanza

BerichtOnderwerp: Re: Toevoegen van informatie of degeneratie   di jun 26, 2007 7:50 am

Jouw zinnen zijn zelfs het tegenovergestelde, goed voorbeeld Very Happy
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Alex
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Toevoegen van informatie of degeneratie   di jun 26, 2007 7:51 am

Maar mijn punt blijft dus, er komt geen nieuwe informatie bij. Ook in het geval van de zinnen, er wordt niets toegevoegd, alleen bestaande dingen veranderen/muteren/degenereren.

esperanza

BerichtOnderwerp: Re: Toevoegen van informatie of degeneratie   di jun 26, 2007 7:58 am

Alex schreef:
Maar mijn punt blijft dus, er komt geen nieuwe informatie bij. Ook in het geval van de zinnen, er wordt niets toegevoegd, alleen bestaande dingen veranderen/muteren/degenereren.
Er komt wel nieuwe informatie. De informatie van 'God is nowhere' is heel andere informatie dan ' God is now here'.
Je kunt ook voorbeelden verzinnen waarbij een letter wordt ingeruild voor een andere letter. Ook bij mutaties gebeurt dat: er kan een letter verdwijnen, of het wordt omgeruild. Met veel van die mutaties kun je uiteindelijk een heel nieuwe zin met andere letters krijgen, dan verschilt het dus heel erg van de bestaande info. Zo kunnen er nieuwe soorten ontstaan. Juist omdat alle organismen dezelfde 'taal' hebben, gaat het zo makkelijk.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Kaffer

Aantal berichten : 67
Registration date : 03-06-07

BerichtOnderwerp: Re: Toevoegen van informatie of degeneratie   di jun 26, 2007 8:35 am

Nog eens een voorbeeld dat de genenpoel van dieren gelijk blijft:Wilde kat-huiskat.
Wilde katten eten geen plantaardig voedsel , huiskatten 50% wel.
Huiskatten zijn veredelde wilde katten , sommigen konden overleven op plantaardig voedsel wegens een speciale gencombinatie , anderen hadden die combinatie niet en stierven.
Zet huiskatten uit in de natuur en na 10 generaties zijn het weer wilde katten.
Pluk ze na 100 jaar terug uit de natuur , dan zal een deel weer kunnen overleven op plantaardig voedsel , een deel weeral niet.
Ziehier het geheim van de nylonvretende bacterie.
Nylonvretende bacterieen hebben altijd bestaan.
Gezien die eigenschap niet nuttig was wegens het ontbreken van nylon werd ze weggeslecteerd.
Nu is deze eigenschap weer nuttig en komt ze tevoorschijn.
Als nylon in de toekomst verdwijnt zal die eigenschap dus ook weer verdwijnen.
Mutaties helpen een soort overleven niet evolueren.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Toevoegen van informatie of degeneratie   

Terug naar boven Go down

Toevoegen van informatie of degeneratie
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Met reden geloven :: Bible, faith and science :: Bijbel en wetenschap-
Ga naar: