Met reden geloven
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Met reden geloven


 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Het aardmagnetisch veld neemt te snel af

Ga naar beneden 
+2
Kevin
Alex
6 plaatsers
AuteurBericht
Alex
Admin
Alex


Aantal berichten : 487
Woonplaats : Geen vaste
Registration date : 25-04-07

Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Empty
BerichtOnderwerp: Het aardmagnetisch veld neemt te snel af   Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Icon_minitimewo apr 25, 2007 11:46 am

De totale hoeveelhaad energie die is opgeslagen in het aardmagnetisch veld is de laatste millenia gestaag afgenomen met een factor 2,7 tot de 11e. Dit betekent dat per 1400 jaar, het veld tweemaal zo zwak wordt. Als deze snelheid altijd hetzelfde is geweest, dan kan het magnetisch veld niet ouder zijn dan 10.000 jaar. Is dit namelijk wel het geval, dan zou de aarde uit elkaar zijn gebarsten. Bij zo'n sterk magnetisch veld komen er namelijk atoomreacties en gecombineerd met de bijkomende hitteontwikkeling zou de aarde dan mooi zijn ontploft (vergelijkbaar met een supernova bij een ster).

Bron: Argumenten voor een jonge aarde, door dr. D. Russell Humphreys
Moderne wetenschap en de bijbel, door drs. B.Hobrink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamorlehem.blogspot.com/
Kevin

Kevin


Aantal berichten : 169
Leeftijd : 37
Registration date : 08-05-07

Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het aardmagnetisch veld neemt te snel af   Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Icon_minitimedi mei 08, 2007 11:37 am

Er vinden ook zogenoemde poolwisselingen plaats. Dit na zoveel tienduizenden jaren (te lui om het op te zoeken) daarna is het magnetisch veld weer op dezelfde kracht. beetje net als een hart wat klopt eigelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Alex
Admin
Alex


Aantal berichten : 487
Woonplaats : Geen vaste
Registration date : 25-04-07

Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het aardmagnetisch veld neemt te snel af   Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Icon_minitimedi mei 08, 2007 12:06 pm

Ik zal je argument eerst wat kracht bijzetten, alvorens het te ontkrachten

De kritiek op dit argument is inderdaad dat er wisselingen plaatsvinden. Wat er dan precies gebeurd is dat korrels van het gewone magnetische mineraal magnetiet in vulkanisch lava,- of as-stromen afkoelen beneden hun Curie punt van 570°C, en zich dan richten op het magnetische veld van de aarde op dat moment.

De evolutionisten weten dus wel wat het is, maar niet hoe het wordt veroorzaakt.

Het creationisme biedt hiervoor wel een verklaring voor:

Door de zondvloed zonken de tectonische platen, waardoor de buitenkant van de aardkern afkoelde en er convectie op gang kwam. Dit zorgt voor regelmatige omkeringen, zo eens in de twee weken.

Máár, deze omkeringen kunnen het algemene vervalpatroon niet stoppen, sterker nog, ze kunnen het alleen maar versterken!

Kijk maar naar de zon, deze heeft iedere 11 jaar een omkering van zijn magnetisch veld, en wat zien we? De veldsterkte neemt alleen maar af!

Hieronder een bijbelse weergave van de meest waarschijnlijke veldwisselingen:

Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Cengrap0
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamorlehem.blogspot.com/
Kheops

Kheops


Aantal berichten : 184
Leeftijd : 45
Woonplaats : Leuven
Registration date : 10-05-07

Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het aardmagnetisch veld neemt te snel af   Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Icon_minitimevr mei 11, 2007 4:09 pm

Ik weet niet welke bronnen jij gebruikt maar volgens de wetenschap (Zonnecyclus van Schwabe) is er bij de Zon een toename van de intensiteit van het veld voor een wisseling.

En het woord "cyclus" geeft dus aan dat de intensiteit constant omhoog en omlaag gaat.

En die "verklaring" van het creationisme moet nog altijd eerst bewezen worden Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Stropken




Aantal berichten : 3
Registration date : 10-05-07

Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het aardmagnetisch veld neemt te snel af   Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Icon_minitimeza mei 12, 2007 4:33 am

Eh, dat omwisselingsproces heeft te maken met precessie. Precessie slaat op een periode van+/- 25.000 jaar waarbij onze scheve aardas een cirkel beschrijft. Op die manier kan je afkoeling verklaren. Hoe verklaart creationisme de scheve aardas? Foutje?
Terug naar boven Ga naar beneden
Kevin

Kevin


Aantal berichten : 169
Leeftijd : 37
Registration date : 08-05-07

Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het aardmagnetisch veld neemt te snel af   Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Icon_minitimewo mei 16, 2007 8:34 am

Het kruisje op het grafiekje doet et em! Ik ben overtuigd. Smile hahahah

Ik doelde eigelijk niet op lavagesteente Razz maar op de letterlijke nu waarneembare verandering van de aardas... Die wordt elk jaar zoveel kilometers verlegd, en hij is nu verder uit positie dan ooit in de geschiedenis... Sommige denken daarom dat een poolwisseling niet lang meer zal uitblijven.

Ik ben eigelijk een beetje van mn stuk door het kruisje op het grafiekje en ben vergeten waar het topic over ging dus ik klik op ok om het nog eens te lezen en te reageren met een edit.

Edit: Oja.. Ik weet het alweer. Hoe werd het magnetisch veld van de aarde in het jaar 1000 gemeten?

Mvg,

Kevin.
Terug naar boven Ga naar beneden
.




Aantal berichten : 156
Registration date : 15-05-07

Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het aardmagnetisch veld neemt te snel af   Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Icon_minitimewo mei 16, 2007 9:13 am

Strokpen schreef:
Hoe verklaart creationisme de scheve aardas? Foutje?
Als ik me niet vergis zorgt de scheve aardas ervoor dat we niet levend verbrand worden hier...
Terug naar boven Ga naar beneden
Kheops

Kheops


Aantal berichten : 184
Leeftijd : 45
Woonplaats : Leuven
Registration date : 10-05-07

Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het aardmagnetisch veld neemt te snel af   Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Icon_minitimewo mei 16, 2007 10:07 am

En hoe kom je tot die conclusie?
Terug naar boven Ga naar beneden
Lineke




Aantal berichten : 46
Leeftijd : 32
Woonplaats : Putten
Registration date : 09-05-07

Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het aardmagnetisch veld neemt te snel af   Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Icon_minitimewo mei 16, 2007 10:09 am

Ik had er ook al van gehoord. Het stond een keer in de KIJK, geloof ik. Het is iets wat een pro-evolutionair tijdschrift zegt, dus ik denk wel dat het waar is Wink .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://lineke.brinkblijdorp.nl/index.htm
.




Aantal berichten : 156
Registration date : 15-05-07

Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het aardmagnetisch veld neemt te snel af   Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Icon_minitimedo mei 17, 2007 12:56 am

De aardas maakt een hoek van 23,44° met de normaal op het baanvlak van de aarde rond de zon, de ecliptica; hierdoor varieert in de loop van het jaar de hoek waaronder de zonnestralen het aardoppervlak raken en ook de lengte van de dag ten opzichte van de nacht. Deze effecten samen betekenen jaarlijkse variatie in de hoeveelheid ontvangen zonnestraling en zo ontstaan de seizoenen.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardas (17-5 '07)

Dat was even snel alles wat ik kon vinden. Het gaat voornamelijk over seizoenen. Maar door de scheve stand worden de zonnestralen door een groter oppervlak van de ozon genomen en zo meer geneutraliseerd, als ik mij niet vergis. De stralen worden ook anders afgeketst. Als de aardas recht zou staan (90 graden), dan zou de zon directer worden opgenomen en zou het flink warmer worden hier waarschijnlijk. Eigenlijk zou je naar temperaturen en de aardassen van de verschillende planeten moeten kijken, maar daar heb ik nu geen tijd voor. Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Alex
Admin
Alex


Aantal berichten : 487
Woonplaats : Geen vaste
Registration date : 25-04-07

Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het aardmagnetisch veld neemt te snel af   Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Icon_minitimedo mei 17, 2007 2:13 am

Inderdaad, dank je Sion voor je uitleg (heb het soms namelijk te druk om op elk topic goed in te gaan). Als de aardas niet scheef zou staan, zouden wij hier nu niet leuk discussieren met zn allen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamorlehem.blogspot.com/
Kevin

Kevin


Aantal berichten : 169
Leeftijd : 37
Registration date : 08-05-07

Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het aardmagnetisch veld neemt te snel af   Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Icon_minitimedo mei 17, 2007 4:59 am

Nu, na dit moment van dankbaarheid voor onze scheve aardas.. Krijg ik nog antwoord op mijn vraag dan? Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Alex
Admin
Alex


Aantal berichten : 487
Woonplaats : Geen vaste
Registration date : 25-04-07

Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het aardmagnetisch veld neemt te snel af   Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Icon_minitimedo mei 17, 2007 5:12 am

Als je je vraag bedoeld met hoe het magnetisch veld in het jaar 1000 werd gemeten, dan hier mijn antwoord...

Er is niet één grote ontdekker ofzo van het magnetisch aardveld. Waarschijnlijk is het veld zo rond het jaar 500 v.Chr. ontdekt, met de uitvinding van het kompas (in China). Pas veel later eind 19e eeuw volgens mij, werd het veld pas voor het eerst echt gemeten. Dus met andere woorden, in het jaar 1000 werd het niet gemeten...

Net zoals met de evolutietheorie en bijvoorbeelde de platentectoniek gaat men ervan uit dat alles gelijk blijft, zo ook de veldsterktewisselingen. Maar zeker weten kan men het niet.

Dus een opmerking van ene Kheops: "En die "verklaring" van het creationisme moet nog altijd eerst bewezen worden", geldt net zo hard voor de verklaring van de evolutionisten. Alleen gaan die niet een paar duizend jaar terug, maar miljarden waardoor de onzekerheid alleen maar toeneemt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamorlehem.blogspot.com/
Kevin

Kevin


Aantal berichten : 169
Leeftijd : 37
Registration date : 08-05-07

Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het aardmagnetisch veld neemt te snel af   Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Icon_minitimema mei 21, 2007 7:21 am

Alex schreef:
Als je je vraag bedoeld met hoe het magnetisch veld in het jaar 1000 werd gemeten, dan hier mijn antwoord...

Er is niet één grote ontdekker ofzo van het magnetisch aardveld. Waarschijnlijk is het veld zo rond het jaar 500 v.Chr. ontdekt, met de uitvinding van het kompas (in China). Pas veel later eind 19e eeuw volgens mij, werd het veld pas voor het eerst echt gemeten. Dus met andere woorden, in het jaar 1000 werd het niet gemeten...

Net zoals met de evolutietheorie en bijvoorbeelde de platentectoniek gaat men ervan uit dat alles gelijk blijft, zo ook de veldsterktewisselingen. Maar zeker weten kan men het niet.

Dus een opmerking van ene Kheops: "En die "verklaring" van het creationisme moet nog altijd eerst bewezen worden", geldt net zo hard voor de verklaring van de evolutionisten. Alleen gaan die niet een paar duizend jaar terug, maar miljarden waardoor de onzekerheid alleen maar toeneemt.

Voor jou wel ja Razz Maargoed... Het is dus onzin om te zeggen dat de intensiteit van het magnetisch veld van de aarde te snel afneemt. Dat wou ik even horen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het aardmagnetisch veld neemt te snel af   Het aardmagnetisch veld neemt te snel af Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het aardmagnetisch veld neemt te snel af
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Met reden geloven :: Bible, faith and science :: Gesloten topics-
Ga naar: