Met reden geloven
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Met reden geloven


 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Slavernij in de bijbel

Ga naar beneden 
+6
Devious
robindr
Kevin
Kheops
esperanza
Alex
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Mr-Faith




Aantal berichten : 1
Registration date : 20-10-10

Slavernij in de bijbel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slavernij in de bijbel   Slavernij in de bijbel - Pagina 2 Icon_minitimewo okt 20, 2010 1:29 pm

ik snap de discussie niet helemaal,
de term slaven werd voornamelijk in die tijd gebruikt voor werknemers, wij zijn ook slaven voor de wet,
als een persoon een contract tekent voor een jaar moet je voor een jaar lang werken namens dat contact, waardoor je een slaaf bent van je baas waardoor je de voorwaarden van dat contract moet naleven, alleen het woord slaaf word niet meer gebruikt, omdat er in de jaren flink misbruik werd gemaakt van het slavernij,

tegenwoordig heet het werknemers, slaven van hun werkgever ( meester )
in de tijd van vroeger, als een man in dienst kwam van een ander heette dat een slaaf en meester band,

en als kind ben je verplicht om naar school te gaan de keuze mag je niet zelf maken de overheid heeft die keuze voor ze gemaakt door het in de grondwet te plaatsen tot een bepaalde leeftijd ben je verplicht om naar school te gaan dus je ben een slaaf voor de overheid voor de wet, en verplicht om naar school te gaan, moderne slavernij, maar mensen zien dat niet meer omdat hun gedachtes er zo naar gevormd zijn, en zo was het vroeger ook, niks veranderd


het mooie is dat ik God persoonlijk heb leren kennen en weet waar ik over praat, mensen zoeken kleine verses uit die hun bitterheid vervullen, maar kijken niet naar de context en in welke tijds periodes ze leefde wat er in die situaties gebeurde, hoe die mensen leefden, een kleine verse verteld niet de situaties waar zij in leefde

mensen kijken alleen naar hoe God volkeren heeft gestraft maar niet wat de volkeren hem aandoen, God is een Heilige en Pure God vol van Liefde en de Bron des leven, en hij is Rechtvaardig en omdat hij rechtvaardig is kan geen enkele ongerechtigheid of overtreding vrijuit gaan,

net als een rechter die iemand moet oordelen omdat hij een wet heeft overtreden, de aanklager heeft alle bewijzen tegen je en alles wijst erop dat je schuldig ben, al vraag je om vergiffenis de rechter moet jou oordelen en een straf bepalen op de overtreding die jij gedaan hebt, als hij dat niet doet raakt hij zijn baan kwijt, en je straf zal je moeten uitzitten,
zo is het ook met de rechtvaardige God elke overtreding moet veroordeeld worden en kan niet vrijuit gaan, elke overtreding word naarmate het gewicht geoordeeld omdat hij rechtvaardig is, en geen enkele zonde kan vrijuitgaan voor zijn aangezicht er is geen mens op aarde die zonder zonde en schuld is, iedereen heeft welleens wat verkeerds gedaan al is het maar een kleine leugen,
God oordeeld niet naar een standaard van de mens maar naar zijn standaard en hij is hoger dan de mens waardoor zijn straffen ook zwaarder zijn
wij hebben gezondigd tegen de eeuwige Heilige en rechtvaardige God waardoor we eigenlijk een straf behoren te krijgen die daaraan toebehoort, zondigen en de eeuwige Heilige lasteren verdiend een eeuwige straf,
maar omdat hij zoveel van ons houd, is de Here zelf naar beneden gekomen door wie en voor wie alles gemaakt is dat geworden is, en heeft onze schuld opzichzelf genomen, hij die buiten tijd en ruimte is de eeuwige Heilige die boven alles is, had zichzelf vernederd door geboren te worden onder zijn eigen schepping hij die eeuwig is had zichzelf onderworpen aan tijd en werd geboren onder zijn eigen wet om ons daarvan vrij te kopen, de wet die ons veroordeelde naar de dood wij waren allen slaven van de wet, en niemand kon het opzich dragen omdat niemand zonder zonde was, de Here zelf moest daarom zelf naar beneden komen geboren onder zijn eigen wet in het vlees,
zie het zeg maar zo voor je, als een rechter op aarde jou veroordeeld en jij moet je straf uitzitten, je kan borg betalen maar het bedrag is te hoog voor je en je kan het geld niet bij elkaar krijgen en niemand die het voor je kan doen, dan moet je je straf uitzitten, wat als er iemand die jij totaal niet kende opeens binnenloopt en jou borg betaalt om jou vrij te kopen zou je diegene dan niet erg dankbaar zijn je hoefd je straf niet meer uit te zitten,
die iemand is onze Gezalfde Verlosser die naar beneden is gekomen het Woord dat vlees is geworden
hij heeft onze schuld opzichzelf genomen voor hen die in zijn Heilige naam geloven en hun wegen afkeren en weer naar de Liefde voor elkander wandelen, het beeld naar waar wij geschapen zijn
zoals in Genesis 1:26-27

Genesis 1:26-27
26 En God zeide: Laat Ons mensen maken naar ons beeld, als onze gelijkenis, opdat zij heersen over de vissen der zee en over het gevogelte des hemels en over het vee en over de gehele aarde en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt. 27 En God schiep de mens naar zijn beeld; naar Gods beeld schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij hen.

1 Johannes 4:16-17
16 En wij hebben de liefde onderkend en geloofd, die God jegens ons heeft.
God is liefde, en wie in de liefde blijft, blijft in God en God blijft in hem.
17 Hierin is de liefde bij ons volmaakt geworden, dat wij vrijmoedigheid hebben op de dag des oordeels, want gelijk Hij is, zijn ook wij in deze wereld.

1 Johannes 4:7-8
De werking van de liefde Gods in ons
7 Geliefden, laten wij elkander liefhebben, want de liefde is uit God; en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. 8 Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

als God mij ergens voor zou straffen noem ik dat rechtvaardig het zou juist erg zijn als hij mij mn gang zou laten gaan terwijl hij weet dat ik fout bezig zou zijn,
het mooie is dat ik zijn kind mag zijn, dat hij straft is een teken dat hij van me houd, en om me geeft als hij me mn gang zou laten gaan terwijl hij weet dat ik fout bezig zou zijn zou dat erger zijn dan heb ik liever dat ik gestraft word voor hetgeen ik fout doe, zonde leid tot de dood, Liefde leid tot het eeuwig leven en Jezus is daarin de weg die leid tot het eeuwig leven niks anders.

toen ik Jezus mocht aanschouwen en hij mij genezen had, werd mijn hart vervult met over heerlijke liefde dat is wie hij is, en wat hij doet is rechtvaardig, we leven in een duistere wereld waarvan de overheid corrupt en ingaat tegen de wil des Here, armoede haat oorlog hebzucht, dat is wat de overheid en de mensen in deze tijd beheerst, Gods oordeel is daarin rechtvaardig, dat mensen dat niet inzien is omdat hun denkwijze corrupt is door het werelds denken wat de overheid heeft opgelegd door verdraaide media waar ze je willen laten zien wat zij willen en mensen geloven hun visie en kijk op dingen zonder het zelf nader te onderzoeken,

daarom vind ik zo mooi hoe God al gezegd had dat een ongelovige de schriften niet kunnen uitleggen zonder de Heilige Geest ingegeven, omdat ongelovigen hun eigen meningen geven aan de schrift ik luister naar de stem van God die spreekt tot de Hart de band des Liefde die onbreekbaar is,

het mooie is de Here zelf leren kennen, wanneer je hem zelf kent dan zal je zien dat de visie die mensen hebben over het woord totaal niet is zoals zij het willen zien,

sinds ik God persoonlijk ken, snap ik waarom hij boos is op de wereld,
als mensen jou woorden verdraaien en er een leugen van maken zou jij niet boos worden?
God daarintegen is een Heilige God en rechtvaardig,

Jezus zeide
Johannes 15:15
15 Ik noem u niet meer slaven, want de slaaf weet niet, wat zijn heer doet; maar u heb Ik vrienden genoemd, omdat Ik alles, wat Ik van mijn Vader gehoord heb, u heb bekend gemaakt.


may the God of love bless u all in the Name above all names the Anointed Savior

Terug naar boven Ga naar beneden
Alex
Admin
Alex


Aantal berichten : 487
Woonplaats : Geen vaste
Registration date : 25-04-07

Slavernij in de bijbel - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slavernij in de bijbel   Slavernij in de bijbel - Pagina 2 Icon_minitimevr okt 22, 2010 5:04 am

Hoi 'Mr. Faith', welkom op dit forum! Zoals je misschien zelf al zult hebben opgemerkt is dit forum al enkele jaartjes non-actief (waarbij de laatste reactie in deze discussie uit 2007 kwam). Het forum is wel blijven bestaan (meer bedoeld als een soort archief) en kent ook nog steeds geregistreerde, maar non-actieve, leden. Het is dus onwaarschijnlijk dat je nog echt inhoudelijke reacties krijgt.

Mocht je trouwens de behoefte hebben om dit forum nieuw leven in te blazen (en weet je mensen ermee te bereiken), dan mag je wat mij betreft gerust admin worden. Als dat het geval is; PM me dan even! Soms overweeg ik zelf ook nog om er weer wat mee te gaan doen, maar ik vind het moeilijk om er tijd vrij voor te maken.

Ik vind je reactie trouwens goed, vooral de doortrekking van slavernij naar de huidige 'werknemer' vind ik sterk!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hamorlehem.blogspot.com/
 
Slavernij in de bijbel
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De Bijbel
» Spreekwoorden uit de bijbel
» Dino's en de bijbel
» De Bijbel onder de loep
» Wat zijn de reuzen in De Bijbel?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Met reden geloven :: Faith :: Moeilijke vragen rondom geloof en de bijbel-
Ga naar: